Wonderlijk dat één iemand 300 auto's de vernieling in kan helpen en dat al die tijd niemand iets in de gaten heeft. Alleen al suiker in een tank, hoe? Tankdoppen zitten al decennialang op slot.... Ik vind het een beetje een wonderlijk verhaal, kan me indenken dat de grotere nieuwssites dit niet meteen op de site zetten.Nijogeth schreef: ↑26 mar 2023 21:06En nu ik het er toch over heb, krijg ik deze toegestuurd:
https://www.autoblog.nl/nieuws/milieuwa ... en-3474140
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Erthanax
vindt dit leuk
Op de website van de organisatie staat helemaal niets. Geen woord. Ook geen oproep om te melden dat je problemen hebt gehad tijdens de thuisreis.
En waar is dat online meldpunt?
En waar is dat online meldpunt?
Waarom zou RTV Drente wel een positief bericht plaatsen over gierende banden en brullende motoren (eerder vanavond om 20.27), maar niets over dat ernstige vandalisme dat dit mooie evenement verstoorde?
Dat heeft rtvdrenthe dan weer wel gedaan.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154617 ... tt-circuit
Mijn bronnen zitten echter dichter op het vuur, aanwezigen, maar ook mails en appjes van de organisatie, vrijwel alles aangevuld met videobeelden en foto's. Ondertussen heb ik sowieso al beeldmateriaal van 30 auto's voorbij zien komen. Ook foto's van iemand die zogenaamd de dader zou zijn, maar waarna al snel bekend werd dat dit niet zo was.
Mijn bronnen zitten echter dichter op het vuur, aanwezigen, maar ook mails en appjes van de organisatie, vrijwel alles aangevuld met videobeelden en foto's. Ondertussen heb ik sowieso al beeldmateriaal van 30 auto's voorbij zien komen. Ook foto's van iemand die zogenaamd de dader zou zijn, maar waarna al snel bekend werd dat dit niet zo was.
-
Kijk, dat is dus 'een aantal' meldingen, en naderhand 15 mails van onbekende inhoud.
Driehonderd haal ik daar vooralsnog niet uit, eerlijk gezegd.
Driehonderd haal ik daar vooralsnog niet uit, eerlijk gezegd.
Er is dus wel degelijk iets gebeurd, wat ik zeer, zeer kwalijk vind. Maar geen woord over losgelopen wielen of water of suiker in de tank. Het gebeurt helaas heel vaak dat gebeurtenissen nodeloos worden opgeblazen.Nijogeth schreef: ↑26 mar 2023 23:55Dat heeft rtvdrenthe dan weer wel gedaan.
(...)
Belangrijker nog, van doodzwijgen door "de media" van acties door milieuvandalen (als het hier al om het milieu zou gaan!) is geen sprake. Zoek bv maar op Tyre Extinguishers en je vindt allerlei berichten over SUV's met lekgestoken banden. Dat was in ieder geval écht met het milieu als aanleiding en dasr werd uitgebreid over bericht.
Maar echt... serieus? Ik ben daar vaak bij auto-events geweest, maar ik kan me geen scenario voorstellen waarbij je even straffeloos en zonder dat het opvalt aan een McLaren gaat zitten sleutelen.
Dat er gerotzooid is is duidelijk, maar bekrassen en een spiegel of koplamp kapot trappen is van een heel andere orde (en gaat veel makkelijker) dan benzinetanks open breken en wielbouten losdraaien
Erthanax
vindt dit leuk
Wat zijn we toch eigenlijk verwend in Nederland, je druk maken over de inhoud van een pakje boter….
ZeerPrivé
vindt dit leuk
Lowieze
vindt dit leuk
-
En dan nog het tekort aan de genderneutrale toiletten...
Nos en nu.nl maken er nu ook melding over.
Overigens doet de quote knop het bij mij niet.
Overigens doet de quote knop het bij mij niet.
-
Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf
Bedankt Wim voor alle mooie dingen die je gemaakt hebt.
Bedankt Wim voor alle mooie dingen die je gemaakt hebt.
Erthanax
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Ik zag het net op RTL. Niet alle typetjes kon ik waarderen, maar de manier waarop Koot en De Bie naar de samenleving keken was uniek. Een mooi mens is heen gegaan, en dat zeg ik niet vaak. Dit raakt me echt wel.
scharrelschipper
vindt dit leuk
De Bie, met Van Kooten, was het zout in de pap.
Erthanax
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Juist in deze tijd van het jaar: O. den Besten, oud-leraar Duits, die schuimbekkend tekeer gaat over die schaamteloze narcisssen. Grote klasse!
Lowieze
vindt dit leuk
Inmiddels komt er steeds meer over in het nieuws. Bijzonder dat dat zo lang geduurd heeft (en dat het überhaupt kon gebeuren).
https://www.autovisie.nl/nieuws/verniel ... evenement/
Erthanax
, moederslink
en Nijogeth
vinden dit leuk
Voor je zoiets publiceert, wil je dat als journalist toch wel natrekken. Dat kost natuurlijk wel wat tijd.
Het stukje op Autovisie.nl is een stuk beter dan de eerder gedeelde link. Hoe schandelijk de actie ook is, het is nog echt te vroeg om het toe te schrijven aan milieuvandalen (over de dader is immers nog niets bekend) en van doidzwijgen door de media is gelukkig geen sprake. Voor de betrokken eigenaren is het wel heelbeeg zuur.
Het stukje op Autovisie.nl is een stuk beter dan de eerder gedeelde link. Hoe schandelijk de actie ook is, het is nog echt te vroeg om het toe te schrijven aan milieuvandalen (over de dader is immers nog niets bekend) en van doidzwijgen door de media is gelukkig geen sprake. Voor de betrokken eigenaren is het wel heelbeeg zuur.
Techneut71
en witte angora
vinden dit leuk