Moneyman schreef: ↑29 mar 2023 17:03
Ruud.A schreef: ↑29 mar 2023 16:52
Een waardebepaling laten doen? Of een auto taxatie?
Wat is het verschil nu tussen een waardebepaling en een auto taxatie? Bij beide krijgt u een indicatie van wat uw auto waard is. Hoewel er natuurlijk op het eerste gezicht weinig verschil zit in een waardebepaling of een auto taxatie, aangezien ze beide de waarde van uw auto weergeven. Is er natuurlijk wel een verschil. Want bij een auto taxatie wordt de taxatie bepaalt. En dit is een sterke indicatie van wat uw auto waard is. Bij een waardebepaling wordt naar minder factoren gekeken en sneller en ook meer met een natte vinger een waarde bepaald. Daarnaast is een taxatie rapport natuurlijk een officieel document. Een document dat gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld de verzekering en ook bij het aangaan van een lening of bij het verpanden van een auto. Een waardebepaling wordt puur en alleen gebruikt om de waarde grofweg te bepalen van de auto.
Als je een copy/ paste doet is het wel zo netjes én verplicht om een bronvermelding te doen. Zo te zien heb je de tekst
hier vandaan gehaald.
Zowel qua taalgebruik als qua argumentatie is het niveau van die site niet bepaald hoog, en de argumentatie slechts een makkelijk verkooppraatje.
Ik had de naam weggelaten, omdat die van een derde partij is, en niets met deze discussie op Radar te maken heeft.
Niet iedereen zal het op prijs stellen om op radar te worden genoemd.
Wat ik heb aangetoond, is dat er twee begrippen bestaan, waardebepaling en taxatie, die niet hetzelfde betekenen.
En hoewel de tekst niet is zoals u hem waarschijnlijk voor de rechtbank gebruikt, wordt het verschil duidelijk uitgelegd.
Maar van iemand die op internet probeert kleine bedragen bij elkaar te sprokkelen, verwacht ik die taal ook eigenlijk niet.
Ik was de tekst waardebepaling diverse keren tegengekomen, maar deze site gaf het verschil erg duidelijk aan.