Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Exterioo levert niet en betaalt niet terug
In september 2022 liepen we binnen bij exterioo in Gent. Na een lange zoektocht troffen we hier de meubelen voor de tuin die we wilden hebben. De koop werd gesloten en de aanbetaling geregeld, De leverdatum werd vastgesteld: eind november 2022. De zomer was toch al zo goed als gedaan en we zijn akkoord gegaan. 14 dagen voor de leveringsdatum werd verzocht het resterende bedrag over te maken. Dat hebben we gedaan. Tot onze stomme verbazing belt extrioo de volgende dag zat ze niet kunnen leveren. magazijnen veranderd en nog enkele wazige excuses. MAAR ze leveren in december. Ach, tis toch herfst/winter. Vooruit. Dan volgt een hele serie aan miscommunicatie, niet waargemaakte beloften, kapotte meubelen die we niet hebben aangenomen, kussens die er niet zijn etc etc etc. Uiteindelijk rechtshulp ingeschakeld. Daar reageren ze in zoverre op: we krijgen te horen dat de set niet compleet is. Het is accepteren of anders geld terug. We hebben voor de laatste optie gekozen. De betaaltermijn is verlopen en we zijn 6 weken verder. Nog steeds geen uitzicht op een oplossing. Heeft iemand ervaring hiermee en zijn er suggesties om deze organisatie meer onder druk te zetten ?
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Indien u betaalt hebt met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.
Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.
Op https://customerservice.exterioo.com/hc ... en-klacht- staat dat u terecht kan bij www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ voor bemiddeling. U kunt daar vragen of hun u kunnen helpen.
Mocht dat niet lukken dan is het laatste mogelijkheid om een advocaat in te schakelen.
Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.
Op https://customerservice.exterioo.com/hc ... en-klacht- staat dat u terecht kan bij www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ voor bemiddeling. U kunt daar vragen of hun u kunnen helpen.
Mocht dat niet lukken dan is het laatste mogelijkheid om een advocaat in te schakelen.
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Dank je voor je reactie,. Ik ga er meteen werk van maken !
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Ze zijn niet langer aangesloten bij deze geschillencommissie
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Exterioo is wel aan gesloten bij de geschillencommissie, maar ik begrijp dat je in België hebt gekocht. Dan geldt het Belgische recht.
Misschien kan je contact opnemen met de NL tak.
Misschien kan je contact opnemen met de NL tak.
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
om je geld terug te krijgen kun je een deurwaarder in schakelen, laat ze dit weten schriftelijk geef ze 15 dagen de tijd en als ze niet betalen schakel dan deurwaarder in.
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Ik zie dat Exterioo België hier wel reageert op klachten/complimenten. Misschien hier eens uw klacht op zetten?
https://nl.trustpilot.com/review/exterioo.be
https://nl.trustpilot.com/review/exterioo.be
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Zorg dan wel dat je eerst goed navraagt wat de mogelijke kosten zijn voordat je een deurwaarder naar België stuurt.
Hawk-Eye
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Hawk-Eye
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Wij hebben bij Exterioo 6 luxe Orso tuinstoelen met kussens gekocht en een tuintafel voor een bedrag van 4300,00. Helemaal blij toen ze bezorgd waren. Helaas blijken de zitvlakken van de stoelen te smal waardoor de kussens bol gaan staan, je billen langs de randen vallen en dan in de lucht hangen. En wij zijn zeker niet stevig. Het zit comfort wordt helaas snel heel slecht. Na het melden van onze klacht met foto’s hebben wij hier 3x achter aan moeten bellen omdat er niet gereageerd werd. Na nogmaals bellen ontvangen we een mail waarin ze aangeven hier niets aan te doen. Argument is dat we in de winkel op de stoel hebben gezeten en het hadden kunnen voelen. In de winkel zit je even op een stoel en thuis tafel je gezellig lang. Als je er even op zit is het geen probleem maar dat is natuurlijk niet de praktijk. Wij kunnen ons niet voorstellen dat ze hier niet meer klachten over hebben gehad omdat het in onze ogen echt een ontwerpfout is. Het is geen goedkope set en je mag meer service verwachten. Hele slechte ervaring en advies hier niets te kopen! Wij zullen helaas juridische stappen moeten gaan zetten om tot een oplossing te komen.
-
- Berichten: 32387
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
-
- Berichten: 32387
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Deels herkenbaar. Je moet soms inderdaad wat langer op zo'n stoel zitten om er achter te komen hoe het werkelijk zit. Mijn ervaring is toch minimaal wel een minuut of 5, soms langer nog, voor je het begint te voelen.JCAG S schreef: ↑15 jun 2024 09:59Helaas blijken de zitvlakken van de stoelen te smal waardoor de kussens bol gaan staan, je billen langs de randen vallen en dan in de lucht hangen.
[...]
In de winkel zit je even op een stoel en thuis tafel je gezellig lang. Als je er even op zit is het geen probleem maar dat is natuurlijk niet de praktijk.
[...]
Hele slechte ervaring en advies hier niets te kopen! Wij zullen helaas juridische stappen moeten gaan zetten om tot een oplossing te komen.
Maar welke juridische stappen wil je zetten? Wat heeft het bedrijf zelf verkeerd gedaan? Op welke juridische gronden wil je je recht halen?
-
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Exterioo levert niet en betaalt niet terug
Dus je koopt een stoel waar je niet goed op kan zitten, en dan krijgt het bedrijf de schuld. Absurd.
Lady1234
vindt dit leuk