LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasdroger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ingrid P

Wasdroger

Ongelezen bericht door Ingrid P »

Ik heb 3 jaar geleden een wasdroger gekocht van het merk Marynen, deze is gekocht bij Megapool.
Nu, na 3 jaar, is de trommel afgescheurd!! Droger is dus onbruikbaar. Kosten €135, dit zijn alleen materiaal kosten overige kosten komen hier nog bij.
Megapool is failliet dus ik wend me nu tot Marynen zelf.
Is Marynen verplicht mij hierin tegemoet te komen? Een wasdroger moet toch wel langer meegaan dan 3 jaar lijkt mij. En deze schade kan niet ontstaan zijn door "verkeerd" gebruik. Lijkt meer een fabricage fout.
Kan iemand mij hierbij helpen??

inxsnl

Re: Wasdroger

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi

Dat heeft zeker met de aanschafprijs te maken .
Drogers/trommels worden van diverse soorten matrialen gemaakt.
De trommel alleen vervangen heeft geen zin dan moet je ook meteen de viltbanden en eventuele glijblokken vervangen.
Een duurdere droger heeft een rvs trommel met een langere levensduur .
Goedkopere drogers hebben een gecoate trommel deze gaan eerst roesten en daarna scheuren.

vrgr Tim

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het apparaat is 3 jaar oud, je hebt eigenlijk recht op een apparaat die het toch minimaal 5 jaar moet volhouden,

Als Marynen objectief zou zijn, zou er een coulance regeling op zijn plaats zijn,

Bijv. u de trommel betalen, zij de reparatiekosten en voorijkosten,

Een monteur laten komen, voorrijkosten worden berekend, uurtje sleutelen, e.d. ben je al snel de dagwaarde van de droger kwijt, aan reparatiekosten.

Ik hoop voor u dat Marynen u tegemoet komt, want dat recht heeft u wel, een trommel mag niet na 3 jaar al scheuren,

Anders info inwinnen bij een consumenten belangen organisatie of rechtbijstandsverzekering ( Indien u die heeft ),

Succes en groeten,

Jan Veenman.

witgoedverkoper

Ongelezen bericht door witgoedverkoper »

ga naar de verkoper terug met je klacht ( als dit een vakzaak is en zelf serice doet mag dit niet meer dan 100,- kosten ) en vraag of hij contact opneemt met de vertegenwoordiger van marijnen normaal gesproken moet dit niet al te veel problemen opleveren

Peter Kanters

Ongelezen bericht door Peter Kanters »

Witgoedverkoper, zoals je hierboven kunt lezen is de machine gekocht bij Megapool. De klant kan dus niet terug vallen op de verkoper.
En is dus volledig afhankelijk van Marijnen-Electrolux. Marijnen is verder niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van het apparaat, verantwoordelijk is de verkopende partij! Zij zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit die wordt verkocht. Megapool is failliet dus je kunt hier niet op terug vallen en zijn dus alle kosten voor de consument. Bij Electrolux-Marijnen zullen ze best een regeling hebben dat het een maximaal bedrag zal kosten echter dit zal nog een behoorlijk bedrag zijn.

oud witgoedverkoper.

Ongelezen bericht door oud witgoedverkoper. »

Het is In Nederland allemaal zo slecht geregeld ik vind het niet meer dan logisch dat, wanneer er fabrieksgarantie geldt...... de fabriek verantwoordelijk is voor het product, deze heeft het gefabriceert!

Het is onlogisch en onbegrijpelijk waarom winkels altijd de **** van de producten die ze enkel doorschuiven op hun nek krijgen.

De fabrikant produceert: dus die moet ook kunnen garanderen dat het product goed is.

Hoe je het ook wendt of keert: als je volgens mij met een paar goede juristen rond de tafel gaan zitten kun je deze wetgeving zo onderuit halen: het slaat natuurlijk nergens op: iemand die iets verkoopt, heeft het product zelf niet gemaakt, dus waarom zou zó iemand verantwoordelijk gesteld moeten worden?

Achterlijk land hier.

Marynen = Electrolux=zanussie=aeg=zanker=zoppas etc.

Ex Witgoedverkoper;

En gewoon bij its/modern niets meer kopen: zijn losers 1e klas!

Gesloten