Beste lezers,
Mijn naam is Ivo en ik ben de manager van Brave New Books. Ik voel mij geroepen om op dit topic te reageren. De poster in kwestie probeerde werk te publiceren waarvan hij niet het auteursrecht bezit. Dat is in strijd met artikel 6.2 van onze algemene voorwaarden:
https://home.bravenewbooks.nl/algemene-voorwaarden/
Aritkel 6.2:
6.2 Van de boeken die Gebruiker laat drukken door Brave New Books en van de boeken die Gebruiker publiceert moet de Gebruiker over de juiste reproductie- en publicatierechten beschikken. Gebruiker is volledig aansprakelijk voor eventuele rechtszaken of andere schade als gevolg van het niet beschikken over de juiste rechten van het boek. Bestellingen die Gebruiker doet van boeken waar Gebruiker niet over de rechten beschikt worden door Brave New Books, voor zover Brave New Books op het moment van drukken hiervan op de hoogte is, niet in productie genomen. Brave New Books zal het geld van de Bestelling niet restitueren. Brave New Books behoudt zich het recht voor om het Account van de Gebruiker per direct op non-actief te zetten. In geval van een dreigend proces, kan Brave New Books genoodzaakt zijn om de gegevens van Gebruiker over te dragen aan de autoriteiten en of andere instanties.
Toen hem dat werd medegedeeld wilde poster met terugwerkende kracht restitutie voor zijn proefexemplaar - dat exemplaar was geleverd op basis van de bestanden die hij zelf heeft opgeladen en het boek is dus op maat gemaakt voor hem. Wanneer een consument een boek in onze webshop koopt, dan geldt het herroepingsrecht wél. Daarnaast (maar eigenlijk irrelevant) was ook de termijn van herroepingsrecht van 14 dagen verstreken.
Het is lastig om inhoudelijk op alles te reageren wat de poster schrijft, want het is mij niet altijd duidelijk wat er precies staat. Hij zegt dat BNB geen onderdeel is van Singel Uitgeverijen, dat is onwaar, zij zijn wel degelijk een partner. En wat betreft de samenwerking met MijnBestseller, wij werken samen op het gebied van techniek en support. Dat zie je vaker bij bedrijven die dezelfde dienstverlening hebben, denk daarbij aan telecombedrijven die hun klantenservice samenvoegen, of bedrijven in hetzelfde pand die gezamenlijk een schoonmaakdienst/receptie delen. Dit zijn kostenbesparingen en deze besparingen worden weer gedeeld met de klant in de vorm van lagere prijzen, daarom kunnen wij (met trots) melden dat wij de goedkoopste diensten aanbieden, veel goedkoper dan de andere opties die hier genoemd zijn in dit topic.
Brave New Books is een platform waarmee in tien jaar meer dan 10.000 boeken gepubliceerd, het overgrote deel van de klanten die zeer tevreden zijn. Helaas trekt het platform ook af en toe rotte appels (ik noem verder geen namen
). Iedereen die zijn boek helemaal zelf, tegen de laagste kosten en met een groot bereik wil publiceren, is van harte welkom, de klant moet zich daarbij wel aan de regels houden. Als ik iets moet verduidelijken, dan doen wij dat graag via
[email protected].