Webwinkel wil retourzending defect product niet
Webwinkel wil retourzending defect product niet
Goeiemiddag,
ik ben nieuw, maar val meteen met de deur in huis, want er is wat haast bij.
Mijn vriendin heeft iets gekocht bij een webwinkel (Middo). Nu werkt het geleverde artikel niet naar behoren, is dus defect geleverd. We willen het retourneren. De webshop is echter een dropsipper en wil niet zijn retour adres geven. Ook op de webwinkel staat het adres niet vermeld. (dat zou eigenlijk al alarmbellen moeten doen rinkelen, maar daar heeft mijn vriendin helaas overheen gekeken). Ik heb wel via de KVK het bedrijfs adres gevonden.
De webwinkelier wil dat ik het op onze kosten naar zijn leverancier in China terugstuur. Ik heb hem netjes gemeld dat dat niet de manier is waarop dit hoort te gaan. Echter hij houdt vol dat ik het defecte apparaat op mijn eigen kosten naar zijn leverancier moet terugsturen en dat we anders niets terugbetaald krijgen.
Nu weet ik dat ik in mijn recht sta als ik het naar het bedrijf waar ik het gekocht heb terugstuur. (we zitten ook nog eens binnen de 2 weken herroepingstijd). Hoe kan ik dit aanpakken?
Hij wil het pakket niet ontvangen op het adres waarop hij ingeschreven staat bij de KVK en als ik het terugstuur naar zijn bedrijfsadres gaat hij niet terugbetalen. (waartoe hij wel verplicht is, ook de verzendkosten).
Is dit op een makkelijke manier op te lossen zonder een jurist of incasso bureau erop te zetten?
Alvast bedankt!
ik ben nieuw, maar val meteen met de deur in huis, want er is wat haast bij.
Mijn vriendin heeft iets gekocht bij een webwinkel (Middo). Nu werkt het geleverde artikel niet naar behoren, is dus defect geleverd. We willen het retourneren. De webshop is echter een dropsipper en wil niet zijn retour adres geven. Ook op de webwinkel staat het adres niet vermeld. (dat zou eigenlijk al alarmbellen moeten doen rinkelen, maar daar heeft mijn vriendin helaas overheen gekeken). Ik heb wel via de KVK het bedrijfs adres gevonden.
De webwinkelier wil dat ik het op onze kosten naar zijn leverancier in China terugstuur. Ik heb hem netjes gemeld dat dat niet de manier is waarop dit hoort te gaan. Echter hij houdt vol dat ik het defecte apparaat op mijn eigen kosten naar zijn leverancier moet terugsturen en dat we anders niets terugbetaald krijgen.
Nu weet ik dat ik in mijn recht sta als ik het naar het bedrijf waar ik het gekocht heb terugstuur. (we zitten ook nog eens binnen de 2 weken herroepingstijd). Hoe kan ik dit aanpakken?
Hij wil het pakket niet ontvangen op het adres waarop hij ingeschreven staat bij de KVK en als ik het terugstuur naar zijn bedrijfsadres gaat hij niet terugbetalen. (waartoe hij wel verplicht is, ook de verzendkosten).
Is dit op een makkelijke manier op te lossen zonder een jurist of incasso bureau erop te zetten?
Alvast bedankt!
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Bij defect hoort het bedrijf de verzendkosten te betalen. Maar geld terug hoeft niet. Hij mag het ook reparen of een nieuw artikel sturen.
Wil je het helemaal niet meer dan moet je het op eigen kosten terug sturen (naar China als dat in de voorwaarden staat)
Wil je het helemaal niet meer dan moet je het op eigen kosten terug sturen (naar China als dat in de voorwaarden staat)
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
En als u het naar China stuurt is het nog maar de vraag os het aankomt, en daarna de vraag of u uw geld terugkrijgt. Beschouw het maar als leergeld.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Bij een malafide dropshipper gaat het maar om 1 ding: geld verdienen. Alles wat geld of tijd kost willen ze niet.
Het KVK nummer van hun bestaat niet en op het genoemde adres staat geen bedrijf ingeschreven. Geen idee wat u wel gevonden hebt, maar de kans is groot dat dat een KVK nummer is van een ander bedrijf die hier niets mee te maken heeft.
Recht hebben en recht krijgen, bij dergelijke bedrijven een combinatie die niet bestaat.
Het KVK nummer van hun bestaat niet en op het genoemde adres staat geen bedrijf ingeschreven. Geen idee wat u wel gevonden hebt, maar de kans is groot dat dat een KVK nummer is van een ander bedrijf die hier niets mee te maken heeft.
Recht hebben en recht krijgen, bij dergelijke bedrijven een combinatie die niet bestaat.
bupaul
vindt dit leuk
Bram Bonnewel
en bupaul
vinden dit leuk
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
- Locatie: Sluis
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
@NeoDutchio
KvK klopt wel en is actief.. waarschijnlijk heb je niet goed gezocht.
Maar het blijft een dropshipper....
Knijn E-commerce | Middo
KVK 87413000
Vestigingsnr. 000051633019
Bogertje 20
1693KH Wervershoof
KvK klopt wel en is actief.. waarschijnlijk heb je niet goed gezocht.
Maar het blijft een dropshipper....
Knijn E-commerce | Middo
KVK 87413000
Vestigingsnr. 000051633019
Bogertje 20
1693KH Wervershoof
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Dit is het retouradres:
Retouradres:
Bedrijfsnaam: Liu Changxing
Straat adres: No. 2 freight elevator on the west side of the 3rd floor, upstairs, Yuantong Express, No. 409, , Suxi Yiwu Town
Postcode: 310000
Provincie: Zhejiang
Staat: Zhejiang
Land: China
Kosten van retourzending zijn voor rekening van de koper.
Succes ermee!
Retouradres:
Bedrijfsnaam: Liu Changxing
Straat adres: No. 2 freight elevator on the west side of the 3rd floor, upstairs, Yuantong Express, No. 409, , Suxi Yiwu Town
Postcode: 310000
Provincie: Zhejiang
Staat: Zhejiang
Land: China
Kosten van retourzending zijn voor rekening van de koper.
Succes ermee!
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Uw vriendin kan contact opnemen met haar rechtsbijstandverzekering.
Op www.consuwijzer.nl/online-winkelen/drop ... je-bestelt inclusief de links staan de regels uitgelegd.
Echter, als de webshop niet aan de regels houdt en bemiddelen lukt niet dan is een rechtzaak starten de enige mogelijkheid. Eigenaren van dropshipping websites weten dat weinig mensen dat doen.
Op www.consuwijzer.nl/online-winkelen/drop ... je-bestelt inclusief de links staan de regels uitgelegd.
Echter, als de webshop niet aan de regels houdt en bemiddelen lukt niet dan is een rechtzaak starten de enige mogelijkheid. Eigenaren van dropshipping websites weten dat weinig mensen dat doen.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Ik keek bij de Algemene Voorwaarden, daar staat 8741300, daar mist dus een cijfer.Bram Bonnewel schreef: ↑17 apr 2023 15:38@NeoDutchio
KvK klopt wel en is actief.. waarschijnlijk heb je niet goed gezocht.
Maar het blijft een dropshipper....
Knijn E-commerce | Middo
KVK 87413000
Vestigingsnr. 000051633019
Bogertje 20
1693KH Wervershoof
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Helemaal perongeluk een cijfertje vergeten....
Hoop dat het product niet te duur was, je krijgt je geld echt niet terug. Gauw vergeten dit foutje en door met jullie leven.
Hoop dat het product niet te duur was, je krijgt je geld echt niet terug. Gauw vergeten dit foutje en door met jullie leven.
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Het is niet verboden om een retouradres in een ander land te hebben.
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Ja kan naar de rechtbank zonder jurist. Ik weet alleen niet of je dat wil.KevinZ schreef: ↑17 apr 2023 14:25Nu weet ik dat ik in mijn recht sta als ik het naar het bedrijf waar ik het gekocht heb terugstuur. (we zitten ook nog eens binnen de 2 weken herroepingstijd). Hoe kan ik dit aanpakken?
Hij wil het pakket niet ontvangen op het adres waarop hij ingeschreven staat bij de KVK en als ik het terugstuur naar zijn bedrijfsadres gaat hij niet terugbetalen. (waartoe hij wel verplicht is, ook de verzendkosten).
Is dit op een makkelijke manier op te lossen zonder een jurist of incasso bureau erop te zetten?
Als er gebruik wordt gemaakt van het herroepingsrecht, dan moet de verkoper het geld terugbetalen, ook als het product defect is.
Het is niet verboden om het product terug te sturen naar een adres in dit land. De koper, die een product herroept moet het product terugsturen of aan de verkoper overhandigen. Wanneer de koper het product terugstuurt naar een adres in dit land waar de verkoper op te bereiken is en de verkoper weigert het product, bijvoorbeeld omdat hij graag ziet dat het product retour wordt gezonden naar een adres in het buitenland, dan is dat een rechtvaardiging om de gevolgen daarvan bij de verkoper neer te leggen.
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
Wel alles lezen. Ik heb het over de verzendkosten bij een defect en ik schreef ook dat als hij wel gewoon terugstuurt (en geld terug wil) dat hij dan wel de verzendkosten voor terugsturen moet betalen naar China.
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
De casus is: het product defect is én de koper wilt een beroep doen op het herroepingsrecht doen. In deze casus is het onjuist om te stellen dat de verkoper bij een defect het geen geld hoeft terug te betalen. Dat wordt niet anders door wat je nog meer hebt geschreven.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 apr 2023 21:31
Re: Webwinkel wil retourzending defect product niet
@PGros: Dat is zoals alfatrion reeds aangaf, niet juist. Klager doet een beroep op zijn herroepingsrecht. Daarnaast heeft alfatrion ook aangegeven dat:
Verder bestaat er voor de wet géén juridisch verschil tussen een gewone webwinkelier en een 'dropshipper'. Beide hebben dezelfde verplichtingen en moeten zich houden aan dezelfde wettelijke voorschriften en regels voor de verkoop van producten aan consumenten.
Voor TS:
Er is weinig toe te voegen aan de reactie van alfatrion. Je gelijk ligt bij de rechter aangezien de leverancier "niet thuis" geeft. Je kunt daarnaast je klacht bij de ACM neerleggen, maar buiten een gang naar de rechter rest inderdaad het antwoord van lady1234 en hoop ik dat het bewuste artikel niet te duur was.
Met andere woorden, de verkoper kan niet zomaar eisen dat je het product terugstuurt naar een adres in het buitenland als het product binnen hetzelfde land kan worden geretourneerd. Als de verkoper weigert het product in ontvangst te nemen, dan is dat zijn eigen verantwoordelijkheid en kan hij niet van klager verwachten dat hij extra kosten maakt om het product naar het buitenland te sturen.Wanneer de koper het product terugstuurt naar een adres in dit land waar de verkoper op te bereiken is en de verkoper weigert het product, bijvoorbeeld omdat hij graag ziet dat het product retour wordt gezonden naar een adres in het buitenland, dan is dat een rechtvaardiging om de gevolgen daarvan bij de verkoper neer te leggen.
Verder bestaat er voor de wet géén juridisch verschil tussen een gewone webwinkelier en een 'dropshipper'. Beide hebben dezelfde verplichtingen en moeten zich houden aan dezelfde wettelijke voorschriften en regels voor de verkoop van producten aan consumenten.
Voor TS:
Er is weinig toe te voegen aan de reactie van alfatrion. Je gelijk ligt bij de rechter aangezien de leverancier "niet thuis" geeft. Je kunt daarnaast je klacht bij de ACM neerleggen, maar buiten een gang naar de rechter rest inderdaad het antwoord van lady1234 en hoop ik dat het bewuste artikel niet te duur was.