Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar bij 100 broden is dat toch €1,50

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vandaag had ik maar beperkt aandacht voor het forum. Ik geloof niet dat ik veel belangwekkends heb gemist.

Twee kleinzoons (kleinzoontjes eigenlijk, de kereltjes zijn 2 en 4) waren zeer verguld met de aandacht van grootvader -- en ik met die van hen. Ik mag mij gelukkig prijzen met mijn nageslacht :D

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kleinkinderen zijn dan ook veel belangrijker dan wat voor forum dan ook.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

De huiskamer leek verdwenen te zijn, maar nee... er is alleen lang niet gepost.

Deze jongen is goed ziek. Nog nooit twee dagen achter elkaar enkel in bed gelegen. Maar geen nood: het hele lijf krijgt goed zuurstof, en sinds vannacht weet ik dat ik niet dood ga.

Iemand nog de vrijmarkt op geweest trouwens? Nog wat gescoord?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Beterschap gewenst wa 🍐🍎🥝🍇

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch geen Corona?
Beterschap in ieder geval.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
29 apr 2023 08:57
Toch geen Corona?
Daar dacht ik gisteren inderdaad aan, toen ineens alles anders smaakte. Maar goed, dat is niet exclusief voor Corona. Gelukkig heb ik voldoende boodschappen in huis, hoef in principe niet de deur uit.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat akelig WA !
Van harte beterschap!
Een troostbloemetje en wat fruit!
💐🍇🍎🍓🍒

Lady1234

Kan ook gewone griep zijn, slaat ook je benen onder je vandaan. Goed uitzieken. Sterkte.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Beterschap WA! Zorg goed voor jezelf.

Las net het verhaal van een yoga docente die zo'n 'detox' had gedaan met lauwwarm zout water ergens in Mexico. Ligt nu op de IC in een kunstmatig coma met gescheurde slokdarm en geperforeerde longen. En ze was vergeten een reisverzekering af te sluiten.....Zorgverzekering vergoed nu wel iets maar dat dekt haar kosten niet dus vrienden hebben een crowdfundings actie opgezet.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Beterschap WA!

Lady1234

Een reisverzekering betaalt geen medische kosten als je voor die behandeling naar het buitenland gaat.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sterkte WA!

Ik reed samen met mijn vader achter een dierenambulance, daarop stond het logo van Stichting DierenLot. Van daaruit kwamen we op het gesprek dat je nooit aan grote goede doelen moet doneren, omdat er idiote bedragen aan salaris aan de bestuursleden van veel goede doelen wordt betaald. Die van DierenLot krijgen bijvoorbeeld 90.000 euro op jaarbasis. Waarom wordt zoiets niet verplicht om te vermelden bij een reclame? Dan kun je afwegen of je aan een goed doel wil geven of aan het salaris van een bestuurslid.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Lady1234: ik neem aan dat zo'n detox niet gezien wordt als medische behandeling. Ze is in ieder geval daar ziek geworden. Hoe rottig ook, ik hoop dat het een waarschuwing vormt dat je niet dit soort onbewezen opgeklopte hypes (detox);moet volgen.

@Nijogeth: dat is 1 van de redenen dat ik veel van die goede doelen niet zo vertrouw. Terwijl de mensen die het werk uitvoeren vaak heel hard werken om de wereld een stukje beter te maken.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik had verwacht dat er wel weer iemand hier zou komen oreren dat 90.000 een schijntje zou zijn.
Een organisatie als dierenlot doet goede dingen, jammer dat er naast hard werkende vrijwilligers er ook altijd patriarchaat is dat meent een doel ter meerdere eer en glorie van zichzelf te mogen afromen. En verder hoop ik dat ajax zometeen verliest.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

€90.000 per jaar is nou niet echt de hoofdprijs die zo iemand als salaris krijgt.

En welk salaris zou dan wel acceptabel zijn?

Zo'n goed doel heeft ook organisatie nodig, en mensen die bepaalde functies uitvoeren. Verlangen dat mensen dat gratis doen, naast een baan en huishouden etc. kan er wel eens voor zorgen dat niemand meer iets wil doen.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

[quote="witte angora" post_id=2929620 time=1682749789 user_id=1208

Iemand nog de vrijmarkt op geweest trouwens? Nog wat gescoord?
[/quote]

Jaseker, twee bikhamers en een notenkraker.
En beterschap gewenst.

Lady1234

Die € 90.000 valt nogal mee. Dat is inclusief werkgeverslasten, onkosten en pensioenpremie.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
29 apr 2023 15:32
Sterkte WA!

Ik reed samen met mijn vader achter een dierenambulance, daarop stond het logo van Stichting DierenLot. Van daaruit kwamen we op het gesprek dat je nooit aan grote goede doelen moet doneren, omdat er idiote bedragen aan salaris aan de bestuursleden van veel goede doelen wordt betaald. Die van DierenLot krijgen bijvoorbeeld 90.000 euro op jaarbasis. Waarom wordt zoiets niet verplicht om te vermelden bij een reclame? Dan kun je afwegen of je aan een goed doel wil geven of aan het salaris van een bestuurslid.
In 2021 hadden ze een begroting van 18 miljoen (90k = 0,5% daarvan) en stond er 8 miljoen op de balans. Dat wil je natuurlijk gewoon laten beheren door iemand die dat in z'n vrije tijd doet.....

Iets met "goedkoop is duurkoop"....

Als je dit soort organisaties hebt moet je daar gewoon professionals voor hebben die de boel runnen. Dit is geen pingpongclub met 50 leden.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Alsof professionals nooit eens iets gratis hoeven te doen.

Plaats reactie