Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Maar bij 100 broden is dat toch €1,50
Lady1234
en witte angora
vinden dit leuk
Vandaag had ik maar beperkt aandacht voor het forum. Ik geloof niet dat ik veel belangwekkends heb gemist.
Twee kleinzoons (kleinzoontjes eigenlijk, de kereltjes zijn 2 en 4) waren zeer verguld met de aandacht van grootvader -- en ik met die van hen. Ik mag mij gelukkig prijzen met mijn nageslacht
Twee kleinzoons (kleinzoontjes eigenlijk, de kereltjes zijn 2 en 4) waren zeer verguld met de aandacht van grootvader -- en ik met die van hen. Ik mag mij gelukkig prijzen met mijn nageslacht
moederslink
, juliomariner
, Lady1234
, Moneyman
, Lisa29
, witte angora
, Nijogeth
en marnix
vinden dit leuk
Kleinkinderen zijn dan ook veel belangrijker dan wat voor forum dan ook.
Lisa29
vindt dit leuk
-
De huiskamer leek verdwenen te zijn, maar nee... er is alleen lang niet gepost.
Deze jongen is goed ziek. Nog nooit twee dagen achter elkaar enkel in bed gelegen. Maar geen nood: het hele lijf krijgt goed zuurstof, en sinds vannacht weet ik dat ik niet dood ga.
Iemand nog de vrijmarkt op geweest trouwens? Nog wat gescoord?
Deze jongen is goed ziek. Nog nooit twee dagen achter elkaar enkel in bed gelegen. Maar geen nood: het hele lijf krijgt goed zuurstof, en sinds vannacht weet ik dat ik niet dood ga.
Beterschap gewenst wa
witte angora
vindt dit leuk
-
Toch geen Corona?
Beterschap in ieder geval.
Beterschap in ieder geval.
scontra
en witte angora
vinden dit leuk
-
Daar dacht ik gisteren inderdaad aan, toen ineens alles anders smaakte. Maar goed, dat is niet exclusief voor Corona. Gelukkig heb ik voldoende boodschappen in huis, hoef in principe niet de deur uit.
-
Wat akelig WA !
Van harte beterschap!
Een troostbloemetje en wat fruit!
Van harte beterschap!
Een troostbloemetje en wat fruit!
Kan ook gewone griep zijn, slaat ook je benen onder je vandaan. Goed uitzieken. Sterkte.
Beterschap WA! Zorg goed voor jezelf.
Las net het verhaal van een yoga docente die zo'n 'detox' had gedaan met lauwwarm zout water ergens in Mexico. Ligt nu op de IC in een kunstmatig coma met gescheurde slokdarm en geperforeerde longen. En ze was vergeten een reisverzekering af te sluiten.....Zorgverzekering vergoed nu wel iets maar dat dekt haar kosten niet dus vrienden hebben een crowdfundings actie opgezet.
Las net het verhaal van een yoga docente die zo'n 'detox' had gedaan met lauwwarm zout water ergens in Mexico. Ligt nu op de IC in een kunstmatig coma met gescheurde slokdarm en geperforeerde longen. En ze was vergeten een reisverzekering af te sluiten.....Zorgverzekering vergoed nu wel iets maar dat dekt haar kosten niet dus vrienden hebben een crowdfundings actie opgezet.
Een reisverzekering betaalt geen medische kosten als je voor die behandeling naar het buitenland gaat.
Sterkte WA!
Ik reed samen met mijn vader achter een dierenambulance, daarop stond het logo van Stichting DierenLot. Van daaruit kwamen we op het gesprek dat je nooit aan grote goede doelen moet doneren, omdat er idiote bedragen aan salaris aan de bestuursleden van veel goede doelen wordt betaald. Die van DierenLot krijgen bijvoorbeeld 90.000 euro op jaarbasis. Waarom wordt zoiets niet verplicht om te vermelden bij een reclame? Dan kun je afwegen of je aan een goed doel wil geven of aan het salaris van een bestuurslid.
Ik reed samen met mijn vader achter een dierenambulance, daarop stond het logo van Stichting DierenLot. Van daaruit kwamen we op het gesprek dat je nooit aan grote goede doelen moet doneren, omdat er idiote bedragen aan salaris aan de bestuursleden van veel goede doelen wordt betaald. Die van DierenLot krijgen bijvoorbeeld 90.000 euro op jaarbasis. Waarom wordt zoiets niet verplicht om te vermelden bij een reclame? Dan kun je afwegen of je aan een goed doel wil geven of aan het salaris van een bestuurslid.
@Lady1234: ik neem aan dat zo'n detox niet gezien wordt als medische behandeling. Ze is in ieder geval daar ziek geworden. Hoe rottig ook, ik hoop dat het een waarschuwing vormt dat je niet dit soort onbewezen opgeklopte hypes (detox);moet volgen.
@Nijogeth: dat is 1 van de redenen dat ik veel van die goede doelen niet zo vertrouw. Terwijl de mensen die het werk uitvoeren vaak heel hard werken om de wereld een stukje beter te maken.
@Nijogeth: dat is 1 van de redenen dat ik veel van die goede doelen niet zo vertrouw. Terwijl de mensen die het werk uitvoeren vaak heel hard werken om de wereld een stukje beter te maken.
-
Ik had verwacht dat er wel weer iemand hier zou komen oreren dat 90.000 een schijntje zou zijn.
Een organisatie als dierenlot doet goede dingen, jammer dat er naast hard werkende vrijwilligers er ook altijd patriarchaat is dat meent een doel ter meerdere eer en glorie van zichzelf te mogen afromen. En verder hoop ik dat ajax zometeen verliest.
Een organisatie als dierenlot doet goede dingen, jammer dat er naast hard werkende vrijwilligers er ook altijd patriarchaat is dat meent een doel ter meerdere eer en glorie van zichzelf te mogen afromen. En verder hoop ik dat ajax zometeen verliest.
€90.000 per jaar is nou niet echt de hoofdprijs die zo iemand als salaris krijgt.
En welk salaris zou dan wel acceptabel zijn?
Zo'n goed doel heeft ook organisatie nodig, en mensen die bepaalde functies uitvoeren. Verlangen dat mensen dat gratis doen, naast een baan en huishouden etc. kan er wel eens voor zorgen dat niemand meer iets wil doen.
En welk salaris zou dan wel acceptabel zijn?
Zo'n goed doel heeft ook organisatie nodig, en mensen die bepaalde functies uitvoeren. Verlangen dat mensen dat gratis doen, naast een baan en huishouden etc. kan er wel eens voor zorgen dat niemand meer iets wil doen.
-
[quote="witte angora" post_id=2929620 time=1682749789 user_id=1208
[/quote]
Jaseker, twee bikhamers en een notenkraker.
En beterschap gewenst.
[/quote]
Jaseker, twee bikhamers en een notenkraker.
En beterschap gewenst.
Die € 90.000 valt nogal mee. Dat is inclusief werkgeverslasten, onkosten en pensioenpremie.
In 2021 hadden ze een begroting van 18 miljoen (90k = 0,5% daarvan) en stond er 8 miljoen op de balans. Dat wil je natuurlijk gewoon laten beheren door iemand die dat in z'n vrije tijd doet.....Nijogeth schreef: ↑29 apr 2023 15:32Sterkte WA!
Iets met "goedkoop is duurkoop"....
Als je dit soort organisaties hebt moet je daar gewoon professionals voor hebben die de boel runnen. Dit is geen pingpongclub met 50 leden.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Alsof professionals nooit eens iets gratis hoeven te doen.