Waarom biedt u zich niet aan?
Huiskamer
Re: Huiskamer
kuklos
vindt dit leuk
Dan meld jij je toch aan als directeur en ga je gratis werken? Als jij het zo goed weet zullen ze zich die €90.000 graag besparen en aan de dieren besteden.J. Deltoer schreef: ↑30 apr 2023 17:16Een organisatie als dierenlot doet goede dingen, jammer dat er naast hard werkende vrijwilligers er ook altijd patriarchaat is dat meent een doel ter meerdere eer en glorie van zichzelf te mogen afromen.
-
Ik heb er geen zin in.
Misschien moet je dan eens een keer ophouden met altijd alleen maar te zeuren en negatief te zijn over een ander die wel gewoon het werk doet.
-
Bedankt allemaal voor de beterschapswensen! Voel me intussen ook weer een stuk beter. Vandaag in ieder geval niet op bed gelegen.
scontra
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Dus als iemand beter betaald krijgt doet diegene harder zijn best? Dat is niet de indruk die ik heb bij veel goede doelen (of andere grote instellingen) uitzonderingen daargelaten.
@Witte Angora: fijn dat het weer wat beter gaat!
@Witte Angora: fijn dat het weer wat beter gaat!
-
Een paar van die overbetaalde managers van een of andere bank zouden dit best in hun vrije tijd erbij kunnen doen. Of die prins huisjesmelker jr, compenseert hij ook eens wat voor de maatschappij Mij niet bellen, ik doe al genoeg vrijwilligerswerk.
graag gedaan. Koste weinig moeite.witte angora schreef: ↑30 apr 2023 19:20Bedankt allemaal voor de beterschapswensen! Voel me intussen ook weer een stuk beter. Vandaag in ieder geval niet op bed gelegen.
Ik lees het alweer: een ander moet maar gratis gaan werken, omdat J. Deltoer vindt dat ze toch al zoveel verdienen. Lekker makkelijk, op de bank zitten te schelden op een ander en dan vinden dat die maar gratis moet gaan werken. Bah, bah, bah.J. Deltoer schreef: ↑30 apr 2023 19:40Een paar van die overbetaalde managers van een of andere bank zouden dit best in hun vrije tijd erbij kunnen doen. Of die prins huisjesmelker jr, compenseert hij ook eens wat voor de maatschappij Mij niet bellen, ik doe al genoeg vrijwilligerswerk.
-
Ze hoeven niet gratis te werken, maar dan ook niet zielig bedelen om geld voor zogenaamde goede doelen en ondertussen zakken vullen van mijn zuurverdiende centen.
Er is al meerdere malen gevraagd welk salaris dan wel acceptabel zou zijn. Geef daar dan eens antwoord op.J. Deltoer schreef: ↑30 apr 2023 19:46Ze hoeven niet gratis te werken, maar dan ook niet zielig bedelen om geld voor zogenaamde goede doelen en ondertussen zakken vullen van mijn zuurverdiende centen.
Het hoeft toch niet zo zwart-wit te zijn? Als iemand een baan doet verdient diegene een fatsoenlijke beloning. De vraag is alleen of de hoge piefen niet veel meer verdienen in vergelijking met de hoeveelheid/verantwoordelijkheid die ze hebben in hun functie.
Als je doneert aan een goed doel lijkt me toch wel dat je wilt weten dat je geld niet volledig aan de strijkstok blijft hangen.
Jaren geleden was er volgen mij gedoe met de hartstichting, waardoor ze veel donateurs verloren.
Dat iemand vragen stelt bij de hoogte van een salaris wil niet zeggen dat diegene wil dat het werk voor niks gedaan wordt.
Als je doneert aan een goed doel lijkt me toch wel dat je wilt weten dat je geld niet volledig aan de strijkstok blijft hangen.
Jaren geleden was er volgen mij gedoe met de hartstichting, waardoor ze veel donateurs verloren.
Dat iemand vragen stelt bij de hoogte van een salaris wil niet zeggen dat diegene wil dat het werk voor niks gedaan wordt.
-
Hadden we een tijdje geleden ook niet dat er via een stichting zonder winstoogmerk geld overgemaakt werd voor diensten aan een bv met dezelfde bestuurders als de stichting met als paraplu een zeer groot landelijk goed doel...
ik noem ff geen namen
En ik maar betalen.....
ik noem ff geen namen
En ik maar betalen.....
Dat is het wel. Als jij het salaris te hoog vindt, wat is dan wel acceptabel?
Daarvoor zijn jaarrekeningen waarin deze informatie vermeld (zou) moet(en) staan.
J. Deltoer wil dat dus wel.
Dat snap ik. Maar ik vind 90k op jaarbasis voor meerdere bestuursleden best wel veel. 1/3e daarvan zou ook prima zijn. Het is niet zo dat ze daar een open sollicitatieprocedure houden. Uiteindelijk is het deels vriendjespolitiek en dat vind ik kwalijk. Misschien moeten we ook gewoon af van zulke grote goede doelen en veel meer kleinere plaatselijke goede doelen steunen.
-
Nou... de voorwaarden van de plaatselijke Jeu-de-ballen club zijn dusdanig dat ik de opsteller daarvan niet in dienst zou willen zien van welke goede doelenorganisatie dan ook. Ook niet als vrijwilliger. Ben er niet eens lid van geworden, trouwens.
kuklos
vindt dit leuk
De kosten voor beheer en administratie zijn bij Dierenlot 6% van de totale lasten (zie pag. 72 van het jaarverslag op de website.
Een groot voordeel van een ANBI met CBF-erkenning is zo'n jaarverslag met accountantsverklaring. Iedereen kan nalezen wat er binnenkomt, wat eruit gaat en wasr dat aan besteed wordt.
kuklos
vindt dit leuk
Ik heb de jaarrekening er maar eens bijgepakt: https://www.dier.nu/financiele-verantwoordingNijogeth schreef: ↑30 apr 2023 20:32Dat snap ik. Maar ik vind 90k op jaarbasis voor meerdere bestuursleden best wel veel. 1/3e daarvan zou ook prima zijn. Het is niet zo dat ze daar een open sollicitatieprocedure houden. Uiteindelijk is het deels vriendjespolitiek en dat vind ik kwalijk. Misschien moeten we ook gewoon af van zulke grote goede doelen en veel meer kleinere plaatselijke goede doelen steunen.
Inkomsten over 2021: €18,7 miljoen. Balanstotaal: €8,066 miljoen.
Dat is een serieus bedrijf. De bestuursleden werken onbezoldigd, de directie krijgt €98k per jaar. Gezien de omvang van de organisatie is dit een normaal salaris, wellicht zelfs wat aan de lage kant. Ze werken 32 uur per week, op een werkweek van 36 uur die daar blijkbaar gehanteerd wordt.
En de salarissen worden gewoon open en eerlijk vermeld, pagina 92 van het jaarverslag.
Hier zitten echt geen mensen zakken te vullen.
En ze zijn gevestigd in Utrecht op een troosteloos bedrijvenpark. Dus ze zitten niet op een of andere superdure grachtenpand locatie in Amsterdam zoals sommige goede doelen. Dit is geen organisatie die smijt met het geld van de donateurs als ik alles zo beschouw.
Erthanax
en witte angora
vinden dit leuk