Huiskamer
Re: Huiskamer
Of klaslokalen waar de ramen amper open kunnen? Of thuis waar nauwelijks geventileerd wordt? Of ouders die de kinderen alleen met de auto naar school brengen? Of lekker barbecuen in de tuin?
De GGD doet dat al want houtkachels worden in diezelfde richtlijn genoemd.
En binnen de bebouwde kom moeten scholen op 25 meter van een drukke weg zitten en dat is al heel anders dan 150 meter. En de meeste scholen zitten binnen de bebouwde kom.
Ah toch nog iemand die wel zelf even leest.
Erthanax
, Moneyman
en witte angora
vinden dit leuk
Toch heeft Nijogeth een punt, want het gaat juist om gebouwen binnen die nieuwe regels:
“De GGD-richtlijn mag versoepeld zijn, ook onder de nieuwe afstandsregels zijn er nog altijd veel locaties die binnen de risicozones langs drukke wegen vallen. Platform Investico vroeg alle openbare data over waar de 'gevoelige' locaties precies zijn: in totaal blijkt het te gaan om 2.039 locaties waar vooral kinderen en ouderen verblijven.
Zo zijn er 273 basisscholen en middelbare scholen die volgens de richtlijnen te dicht bij een drukke weg liggen. Op die scholen zitten samen meer dan 95.000 leerlingen. Verder staan op de lijst ook ruim 600 locaties voor kinderopvang en meer dan 900 sportlocaties.”
Het zijn maar getallen en afstanden die in de richtlijnen staan. Natuurlijk is een gezonde lucht beter dan de uitlaatgassen van auto's over een weg maar welke gebouwen vallen er nu onder?
Hier vind ik het nog wel logisch. Hele gebouw valt in de rode gevarenzone
maar hieronder staat 1 meter muur (paarse gebouw) in de gevarenzone. Het overgrote deel van het gebouw heeft 'nergens' last van. Toch telt dit mee als gebouw op verkeerde plek.
Erthanax
vindt dit leuk
-
De oplossing is dus die muur een meter verplaatsen.
-
Tja, en daar gaat het dus fout. U denkt in oplossingen, dat is heel ouderwets, reactionair zelfs. De huidige generaties managen problemen.
witte angora
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Nee, mijn bron is de NOS. Daar stond niets meer dan ik boven vermelde.angel1978 schreef: ↑05 mei 2023 21:59Je hebt het advies ook even zelf gelezen neem ik aan?Nijogeth schreef: ↑05 mei 2023 21:24Ik las dat de GGD nieuwe richtlijnen heeft opgesteld voor waar scholen, verpleeghuizen, sportvelden en kinderdagverblijven zijn. Het idee is dat ze niet binnen 150 meter van een drukke weg liggen, maar gemeenten mogen zelf bepalen of ze er beleid op voeren. Ongeveer 2000 zijn er in Nederland die te dicht bij zo'n weg liggen.
Nu stel ik me voor hoe een school, kinderdagverblijf of sportclub door ouders wordt gekozen en denk ik dat bereikbaarheid een belangrijk onderdeel daarvan is. Op weg naar je werk, even een kleine omweg om de kinderen af te zetten, of een hele wijk door moeten crossen om dat te doen.
Ik denk dat veel gewoon expres dicht bij drukke wegen zijn gebouwd, omdat ze goed bereikbaar willen zijn. Stiekem is 150 meter hemelsbreed een hele afstand.
-
aj.....mijn bron is de nos
Alles van de nos is tegenwoordig vreselijk gekleurd en dan druk ik me nog mild uit. Het woord nepnieuws neem ik nog even niet in de mond, maar ..
Zelfs de NOS linkte gewoon netjes naar de richtlijnNijogeth schreef: ↑06 mei 2023 12:39Nee, mijn bron is de NOS. Daar stond niets meer dan ik boven vermelde.angel1978 schreef: ↑05 mei 2023 21:59Je hebt het advies ook even zelf gelezen neem ik aan?Nijogeth schreef: ↑05 mei 2023 21:24Ik las dat de GGD nieuwe richtlijnen heeft opgesteld voor waar scholen, verpleeghuizen, sportvelden en kinderdagverblijven zijn. Het idee is dat ze niet binnen 150 meter van een drukke weg liggen, maar gemeenten mogen zelf bepalen of ze er beleid op voeren. Ongeveer 2000 zijn er in Nederland die te dicht bij zo'n weg liggen.
Nu stel ik me voor hoe een school, kinderdagverblijf of sportclub door ouders wordt gekozen en denk ik dat bereikbaarheid een belangrijk onderdeel daarvan is. Op weg naar je werk, even een kleine omweg om de kinderen af te zetten, of een hele wijk door moeten crossen om dat te doen.
Ik denk dat veel gewoon expres dicht bij drukke wegen zijn gebouwd, omdat ze goed bereikbaar willen zijn. Stiekem is 150 meter hemelsbreed een hele afstand.
-
U suggereerd het wel. Welk nieuws is volgens u wel onafhankelijk?J. Deltoer schreef: ↑06 mei 2023 12:48aj.....mijn bron is de nos
Alles van de nos is tegenwoordig vreselijk gekleurd en dan druk ik me nog mild uit. Het woord nepnieuws neem ik nog even niet in de mond, maar ..
Ik controleer wel vaker berichten, die van de zogenaamde msm betrouwbaar horen te zijn.
Twitter files, waren en goed voorbeeld van wat wel nieuws mocht zijn en wat niet. Als dat bij twitter gebeurt, dan zal het ook op meerdere plekken gebeuren lijkt me.
Twitter files, waren en goed voorbeeld van wat wel nieuws mocht zijn en wat niet. Als dat bij twitter gebeurt, dan zal het ook op meerdere plekken gebeuren lijkt me.
Geef eens concrete voorbeelden van vreselijk gekleurd nieuws en nepnieuws dat de nos verspreidt. En nee, ik ga niet zelf zoeken, ik wil voorbeelden van u. U claimt het immers.J. Deltoer schreef: ↑06 mei 2023 12:48aj.....mijn bron is de nos
Het kan nooit kwaad je eigen verstand te blijven gebruiken bij wat je leest.
-
Sja, lang geleden zei mijn vader het al: 'sommige mensen hebben voor ieder probleem een oplossing. Anderen hebben voor iedere oplossing een probleem'.J. Deltoer schreef: ↑06 mei 2023 12:07Tja, en daar gaat het dus fout. U denkt in oplossingen, dat is heel ouderwets, reactionair zelfs. De huidige generaties managen problemen.
En zo hou je elkaar van de straat. Maar dat is van mezelf.
J. Deltoer
, Nevyn
en Moneyman
vinden dit leuk
Och, ik was gisteren wel blij dat het beloofde onweer alleen maar wat buien (in mijn omgeving) bleken te zijn
-
Foto's gezien van Bea en Amalia gisteren bij de kroning? De jaren gaan voor Bea duidelijk tellen. Maar wat heeft ze een lieve, zorgzame kleindochter!
-
Juliana was een logischer naam geweest
-
Ik heb de Kroning helemaal gevolgd op TV .
Tot op de minuut was alles gescript natuurlijk.
Erg fascinerend , deze eeuwenoude tradities en rituelen van de Britse monarchie.
En dan dat 'gedragen' Volkslied , altijd kippenvel.
Maar ik had toch wat te doen met Charles, die man wordt 75 in november!
Misschien was dit voor mij de laatste Kroning ?
Het heeft toch wel wat , een monarchie.
En zal ik de Kroning van Amalia nog meemaken?
Zij komt ook idd lief en zorgzaam over.
Tot op de minuut was alles gescript natuurlijk.
Erg fascinerend , deze eeuwenoude tradities en rituelen van de Britse monarchie.
En dan dat 'gedragen' Volkslied , altijd kippenvel.
Maar ik had toch wat te doen met Charles, die man wordt 75 in november!
Misschien was dit voor mij de laatste Kroning ?
Het heeft toch wel wat , een monarchie.
En zal ik de Kroning van Amalia nog meemaken?
Zij komt ook idd lief en zorgzaam over.
Over een jaar of twintig misschien !
Ik weet in ieder geval, zo goed als zeker, dat ik dat niet ga meemaken.