Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u iets wil gaan doen, wacht dan niet te lang, gezien de stijgende rente en de dalende huizenprijzen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

scontra schreef:
08 mei 2023 20:52
Nijogeth schreef:
07 mei 2023 23:25
Nu kan ik ergens een kleine lap grond kopen en daar zelf een loods opzetten, maar daar moet ik dan de financiën voor rondkrijgen.
Staat het bestemmingsplan dit wel toe en kan je voor het bebouwen en de activiteiten wel een omgevings/bouwvergunning krijgen.
Infomeer je, mocht je dat nog niet gedaan hebben, eerst eens bij de Gemeente alvorens verdere stappen te nemen.
Als u een brug wil plaatsen, zal de gemeente al snel denken dat het om meer gaat dan één particulier met één auto. Als er kans is op semi-professioneel werk of in clubverband, komen er vermoedelijk stevige eisen. Denk bv aan een vloeistofdichte vloer, de afvoer van afvalstoffen (o.a. olie), ventilatie, brandveiligheid, enz.
Kijk ook goed naar de verzekering van de gestalde voertuigen.

Afgezien van die (hopelijk pluche) beren op de weg: welke autoliefhebber wil dat nou niet, een eigen werkplaats? Succes! En als het lukt, vooral veel plezier!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
08 mei 2023 21:40
Als u iets wil gaan doen, wacht dan niet te lang, gezien de stijgende rente en de dalende huizenprijzen.
De dalende huizenprijzen die zullen me weinig maken. Mijn overwaarde is meer dan mijn hypotheek en de prijs zal waarschijnlijk nooit meer lager worden dan het bedrag dat notaris-vrij is. Zelfs in de dip 15 jaar terug gingen vergelijkbare appartementen voor meer weg, namelijk. Ik heb gewoon een gouden deal beklonken met de aankoop van dit 'nieuwbouw' appartement voor deze prijs.

De rente is inderdaad een dingetjes.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik meende mij te herinneren dat u dat appartement pas een jaar of drie vier hebt. Maar mooi dat er voldoende ruimte is.

Nijogeth

Lady1234 schreef:
08 mei 2023 22:18
Ik meende mij te herinneren dat u dat appartement pas een jaar of drie vier hebt. Maar mooi dat er voldoende ruimte is.
Ja, dat klopt. Maar verkoopprijzen zijn toen expres laag gehouden om starters op de woningmarkt een kans te geven. Er is al een vergelijkbare voor bijna 3x mijn aankoopprijs verkocht.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
08 mei 2023 21:42
]Als u een brug wil plaatsen, zal de gemeente al snel denken dat het om meer gaat dan één particulier met één auto. Als er kans is op semi-professioneel werk of in clubverband, komen er vermoedelijk stevige eisen. Denk bv aan een vloeistofdichte vloer, de afvoer van afvalstoffen (o.a. olie), ventilatie, brandveiligheid, enz.
Ooit heb ik mijn auto in onderhoud gehad bij een half-particulier/half garage. Die man had geen brug, maar een put vanwaar uit hij onder de auto kon werken. Stuk goedkoper (denk ik), en misschien kun je daarmee de vragen van de gemeente enigszins omzeilen. En eigenlijk, als je weet hoe die man werkte en zijn garage in had gericht, is dat denk ik een beetje wat je voor ogen hebt. Gewoon een flinke werkruimte met voldoende plek voor allerhande gereedschap etcetera, en ruim voldoende plek om aan een auto te werken. (konden er volgens mij zelfs twee staan).

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Even 'egotrippen': vanochtend bij de taalles hoorde ik een cursist zeggen dat ik dom was. Maar toen ze zei dat mijn gezicht zo smal werd bleek dat ze "dun" bedoelde😅 Hoe dan ook, tot nu toe ruim 7 kilo afgevallen dankzij mijn 'beugeldieet'😁
@Nijogeth: succes! Het gaat mij ver boven de pet maar ik wens u veel plezier met uw persoonlijke auto-opknapplaats😊

Nijogeth

Een brug plaatsen moet geen probleem zijn, dat mag iedereen in zijn garage. Voor mij wordt het gewoon een kleine loods, het liefst met plek voor 2 auto's in stalling en een werkplek. Er zal overdag amper activiteit zijn en in de avond vooral binnen.

Zo'n put is leuk, maar als ik regelmatig banden wil wisselen, vooral wil ik nogal eens wisselen tussen de zomerbanden en semislicks (banden die nog meer op de weg plakken, ideaal voor het circuit, maar ook toegestaan op de weg), zeker als er langdurig minder weer wordt voorspeld tussen maart en oktober. Dan toch de zomerbanden met meer grip in de regen en als het hartje zomer is lekker rubber verbranden van de semislicks.

Nijogeth

Door dat topic over banden, bedenk ik me ineens iets wat ik altijd al raar heb gevonden. Banden krijgen een codering op basis van 3 punten. Het verbruik, de grip op nat wegdek en het geluid.

Echter mis ik persoonlijk dat er geen codering is voor de grip op droog wegdek. Zeker voor de duurdere banden wordt daar het verschil gemaakt. Het is veel moeilijker een band te maken die extreem veel grip heeft op droog wegdek en ook goed is op nat wegdek, dan een band te maken die goed is op droog wegdek en goed op nat wegdek.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, net terug van twee dagen door Limburg lopen. Heb met een vriend de helft (50km) van The Dutch Mountainbike Trail, die geldt als de zwaarste looproute van Nederland, gelopen. Heerlijk weer, een schitterende (maar erg drassige!) trail. Genieten dus!

Nu, na 60.000 stappen, eerst maar even met de benen omhoog :wink:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heb je nog wat zonden van je overdacht?

Moneyman

J. Deltoer schreef:
13 mei 2023 19:21
Het was geen bedevaart... :lol: :lol:

J. Deltoer

Jammer....

witte angora

Moneyman schreef:
13 mei 2023 19:23
J. Deltoer schreef:
13 mei 2023 19:21
Het was geen bedevaart... :lol: :lol:
Daar ben ik vandaag mee begonnen, het tweede deel van het pelgrimspad... Van Den Bosch tot Vught, toen was de koek wel op. Eigenlijk eerder, maar ik kwam geen bushalte tegen, dus ja.

En nee, het is geen bestaand pelgrimspad, gewoon een LAW, met als thema pelgrimeren. Maar dat is ook maar bedacht. Kun je gewoon negeren. Je loopt gewoon, en wat je al dan niet in je hoofd haalt mag je lekker zelf weten.

Toch heeft het me goed gedaan, na een half jaar het wandelen weer oppakken.

J. Deltoer

Voor jou dan dezelfde vraag...

Moneyman

witte angora schreef:
13 mei 2023 20:57
Lekker hè! Lopen is goed voor lichaam en geest. En af en toe een beetje afzien ook :wink:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
Moneyman schreef:
13 mei 2023 19:00
Zo, net terug van twee dagen door Limburg lopen. Heb met een vriend de helft (50km) van The Dutch Mountainbike Trail, die geldt als de zwaarste looproute van Nederland, gelopen. Heerlijk weer, een schitterende (maar erg drassige!) trail. Genieten dus!
Nu, na 60.000 stappen, eerst maar even met de benen omhoog :wink:
Daar ben ik vandaag mee begonnen, het tweede deel van het pelgrimspad... Van Den Bosch tot Vught, toen was de koek wel op. Eigenlijk eerder, maar ik kwam geen bushalte tegen, dus ja.
En nee, het is geen bestaand pelgrimspad, gewoon een LAW, met als thema pelgrimeren. Maar dat is ook maar bedacht. Kun je gewoon negeren. Je loopt gewoon, en wat je al dan niet in je hoofd haalt mag je lekker zelf weten.

DAPPER !! CHAPEAU !! 👍👍🤜🤛👏👏

witte angora

J. Deltoer schreef:
13 mei 2023 21:06
Voor jou dan dezelfde vraag...
Er was zoveel om te overdenken, aan de zonden ben ik niet toe gekomen. Anders ga je een keertje mee? Neem ik je tijdens het lopen wel de biecht af. :D

witte angora

Moneyman schreef:
13 mei 2023 21:12
witte angora schreef:
Lekker hè! Lopen is goed voor lichaam en geest. En af en toe een beetje afzien ook :wink:
Mijn rug dacht er eigenlijk een beetje anders over, mijn benen ook wel trouwens. Maar dat het goed is voor de geest is zeker. Maar over twee weekjes gaan we weer verder met het Zuiderzeepad, dit was eigenlijk meer een test om te kijken of de volgende etappe van 12 kilometer haalbaar is. En dat moet te doen zijn. Het is toch weer een kwestie van de conditie opbouwen.

witte angora

Maar goed, het is nu tijd voor een bak koffie, met daarnaast een Café Marrakesh, en... wat haal je als in in Den Bosch op het station staat? Nou? Nou?

Juist!

Plaats reactie