Huiskamer
Re: Huiskamer
Ja dat vind ik het fijne aan Weekend vrij. En aangezien ik dankzij een tip op het forum (van Witte Angora dacht ik..) ook 1e klas in het weekend erbij heb reis ik heerlijk ontspannen. Vandaag op de terugreis helemaal alleen in de 1e klas
-
Klopt, ik reis altijd eerste klas. Heerlijk rustig, zelfs als de trein vol is. Daarom kon ik je dat advies geven. Rustiger, vaak ruime stoelen, meer beenruimte, het reist toch een stuk prettiger. Zeker in de stiltecoupé, daar wil niet iedereen zitten. Dus die is vaak nog wat rustiger dan de 'gewone' eerste klas.
Lisa29
vindt dit leuk
Gelukkig is het nu wat rustiger, vorig jaar november/december was het vaak zo druk dat er zelfs mensen in de 1e klas stonden omdat er nergens meer zitplaatsen waren. Nu is het weer enigszins terug naar normaal. Tijdje terug zat ik in de stiltecoupé van de 1e klas. Een stel jongelui zat luidruchtig te bellen. Er zat een conducteur in de coupé die ze tot 2x toe gewezen heeft op de stilte. Bij de 3ex heeft hij ze er gewoon uit gezet en gezegd dat ze elders moesten zitten
-
Nou, ik reis ook bijna altijd met de trein. Maar gewoon 2e klasse, gewoon tussen mijn eigen soort volk.
-
Het blijft moeilijk tot elkaar te komen, Jules.J. Deltoer schreef: ↑15 mei 2023 07:18Nou, ik reis ook bijna altijd met de trein. Maar gewoon 2e klasse, gewoon tussen mijn eigen soort volk.
Moneyman
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Je hebt nu eenmaal de hoge hoeden en de platte petten.
Ga nooit met de trein, maar verplaats mij geheel onopvallend tussen het volk van allerlei pluimage, zowel te voet, op de fiets als met de auto.J. Deltoer schreef: ↑15 mei 2023 07:18Nou, ik reis ook bijna altijd met de trein. Maar gewoon 2e klasse, gewoon tussen mijn eigen soort volk.
Och, ik hoor wel bij het 'gewone volk'. Maar in de trein helpt de rust van de 1e klasse om overprikkeling door drukke mensen in de 2e klasse te voorkomen. En die 9 euro per maand heb ik daar zeer zeker voor over
scontra
vindt dit leuk
Ik heb een platte hoed, waar hoor ik? Of mensen met een hoge pet? Dit is niet inclusief van je.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Drukke mensen in de 2e klasse? Het zijn er gewoon meer.
-
In de eerste klasse zijn de mensen zelf ook wel wat rustiger, daar zitten tenslotte de zakenmensen en de rest van elite.
-
-
Tijd voor het herinvoeren van de derde klasse voor dit gajes. Dan kan de 2e klasse dienen als buffer tussen hen en de 1e klasse.
scharrelschipper
vindt dit leuk
De rest van de elite? Laat me niet lachen.J. Deltoer schreef: ↑15 mei 2023 12:06In de eerste klasse zijn de mensen zelf ook wel wat rustiger, daar zitten tenslotte de zakenmensen en de rest van elite.
de auditu
vindt dit leuk
Stap in uw auto, hoort u alleen het motorgeluid.witte angora schreef: ↑15 mei 2023 12:52En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.
-
Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.Lady1234 schreef: ↑15 mei 2023 13:16Stap in uw auto, hoort u alleen het motorgeluid.witte angora schreef: ↑15 mei 2023 12:52En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.
moederslink
vindt dit leuk
Dat is zeker. De tegenstelling is dat als ik fiets (in de meeste gevallen omdat ik er dol op ben), ik altijd denk dat automobilisten vaak vervelend zijn en geen rekening houden met het feit dat jij ook verkeersdeelnemer bent. En als ik in de auto stap, verandert de houding. Wie heeft dit nog meer?witte angora schreef: ↑15 mei 2023 13:32Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.Lady1234 schreef: ↑15 mei 2023 13:16Stap in uw auto, hoort u alleen het motorgeluid.witte angora schreef: ↑15 mei 2023 12:52En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.
witte angora schreef: ↑15 mei 2023 13:32Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.Lady1234 schreef: ↑15 mei 2023 13:16Stap in uw auto, hoort u alleen het motorgeluid.witte angora schreef: ↑15 mei 2023 12:52En ze zijn druk. Soms erg, heel erg druk. Zelfs in de 1e hoor je ze af en toe nog gillen.
Maar ja, u hebt nu eenmaal hinder van iedereen.
Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.
[/quote]
Zag laatst een aflevering van 'de slechtste chauffeur van Nederland'.
Daar worden rijbewijsbezitters getest op hun rijvaardigheid en wat die voor stunts uithalen daarbij vergeleken is hetgeen u hier omschrijft slechts kinderspel.
Alhoewel je zal maar zo'n .................** in het dagelijksverkeer tegenkomen.
**kleur het plaatje en verzin zelf de bijbehorende tekst.
Doordeweeks heb ik niet het voordeel van de 1e klas en dan zit ik af en toe in de 2e klas. Mijn ervaring is dat het niet alleen (veel) meer mensen zijn maar ook dat er veel meer luide gesprekken en soms negatieve vibes zijn.
Dat kunnen andere mensen anders ervaren. Ik kan alleen zeggen wat voor mij prettig en onprettig is en dat ik daarnaar handel.
En dus geniet van 1e klas in het weekend.
witte angora
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk