Zag laatst een aflevering van 'de slechtste chauffeur van Nederland'.scontra schreef: ↑15 mei 2023 15:16Van het verkeer om me heen wordt ik anders ook niet vrolijk. Voetgangers en fietsers die voor je motorkap springen, elektrische fietsen die je op de rotonde met een noodgang rechts inhalen, auto's die vanuit parkeerstand de weg op knallen, auto's die met een noodgang de bocht om knallen en op mijn weghelft terecht komen, kinderen die tussen twee auto's door de weg op rennen... niks hoor, doe dan de trein maar.
Daar worden rijbewijsbezitters getest op hun rijvaardigheid en wat die voor stunts uithalen daarbij vergeleken is hetgeen u hier omschrijft slechts kinderspel.
Alhoewel je zal maar zo'n .................** in het dagelijksverkeer tegenkomen.
**kleur het plaatje en verzin zelf de bijbehorende tekst.
[/quote]Ik denk dat het ganse land wel eens op herhalingscursus verkeersdeelnemer mag gaan. Maar ja.... gebrek aan onderwijzers, examinatoren, en bovenal: wie gaat dat betalen? Niemand....
Aan de andere kant is het ook vaak onwil. Hoe vaak ik hier op de stoep bijna ben omver gereden door fietsers. "Mevrouw, het is hier geen fietspad'. 'Ja weet ik'. 'Stap dan af'. Je krijgt nog net geen middelvinger. En als het nou de jeugd was....