Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Morgan le Fay

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

jasperpeperkamp schreef:
18 mei 2023 16:52
Morgan le Fay schreef:
18 mei 2023 11:18
Tja, als dit kleed het enige stuk bekleding in een kamer is kan je m gewoon schudden.
Dus de snuggere vraag terug . Wat heeft u in de kamer aan vloer, wand en raambekleding?
Vinyl vloer,
behang, banken en meubels.
Raam HR++ maar helaas nog zonder gordijnen, wel raamfolie voor een groot deel.
Glad plafond.

Kleed: Geluidsabsorptie: 45 dB

Dat zou betekenen dat het geluid van een koelkast er niet doorheen kan, dat wordt bij lange na niet gehaald. er gaat hooguit 5-10 dB af.
Tja, GEEN gordijnen, gordijnen zijn nr uno als het gaat om rust in de "tent". Scheelt bijna de helft, vloerkleed geeft ook rust.
Het moet natuurlijk tegenwoordig allemaal glad en strak, vinyl is koud en kaal.
Als je iets als gordijnen ophangt en een flinker Pers op de vloer heb je een heeeel ander geluid in je huis.
Misschien eerst eens verdiepen in huisraad en een fijne en leefbare leefomgeving voordat je teveel verwacht van een moderne omschrijving van een vloer/wandkleed. :mrgreen:

jasperpeperkamp

Ongelezen bericht door jasperpeperkamp »

Lady1234 schreef:
18 mei 2023 17:23
En waar bent u dan mee misleid?
de acoustische demping

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

jasperpeperkamp schreef:
18 mei 2023 17:51
Lady1234 schreef:
18 mei 2023 17:23
En waar bent u dan mee misleid?
de acoustische demping
Maar jet bedrijf biedt gewoon retourrecht aan volgens EU regels voor als je niet tevreden bent.met het product. Wat verwacht je nog meer?

jasperpeperkamp

Het product doet niet wat wordt beweerd (deugd niet) dus verwacht een gedeeltelijke terugbetaling.

Product is na eigen zeggen eigen merk, dus ze kunnen garanderen dat het deugd.

Morgan le Fay

Zo'n ding heet in mijn generatie een vloerkleed en heeft zo te lezen nog steeds dezelfde functie alleen is de verwachting van de huidige koper toch iets anders.
Overigens een goede "Pers"houdt het generaties vol. Misschien heeft uw grootvader nog een mooi exemplaar en dat is een stuk goedkoper wat betreft recylen en consuminderen :mrgreen:

En heel eerlijk gezegd moest ik toch wel flink lachen wat betreft de omschrijving van dit product.
Laatst gewijzigd door Morgan le Fay op 18 mei 2023 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat moet u dan verder met een product wat niet deugt?

Morgan le Fay

Lady1234 schreef:
18 mei 2023 18:20
Maar wat moet u dan verder met een product wat niet deugt?
Gewoon een vloerkleed van maken

16again

Ongelezen bericht door 16again »

jasperpeperkamp schreef:

Dat zou betekenen dat het geluid van een koelkast er niet doorheen kan, dat wordt bij lange na niet gehaald. er gaat hooguit 5-10 dB af.
45dB is veel, hoe wordt dat gemeten ?
Ik denk: verschil in reflectie op glad oppervlak met en zonder kleed.

Een koelkast op het kleed zetten, dan duwt het onder de pootjeshelemaal in waardoor demping minder is dan normaal.
Bij reflectie gaat het geluid 2 x door het kleed, isolatie naar de benedenburen maar 1 keer

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

jasperpeperkamp schreef:
(...) Vinyl vloer,
Glad plafond.

Uw opmerking over een koelkast en de geluidsvermindering begrijp ik niet.

Een akoestisch materiaal is geen geluidsafzuiging. Als u een (zeer) open keuken hebt en ergens een kleed neerlegt, verdwijnt het geluid van de koelkast niet.

Hoe komt u aan die vermindering van 5 à 10 dB? Is dat de vermindering van het gemeten geluidsniveau in de desbetreffende ruimte? Dat zou ik namelijk een spectaculaire verbetering vinden. Ter vergelijking: twee apparaten die elk afzonderlijk 45 dB produceren, produceren gezamenlijk 48 dB (en niet 90). Ofwel elke 3 dB meer of minder betekent een verdubbeling of halvering van de geluidsintensiteit.

Voor het verbeteren van de akoestiek in een normale leefruimte hebt u helemaal geen bijzondere akoestische producten of materialen nodig.

Het beste advies is al gegeven: zorg voor meer zacht oppervlak, ofwel textiel. Gordijnen, vitrage (of trendy "in-betweens"), kussens op de bank en stoelen, opgevouwen plaid/fleece dekentje over rug- of armleuning, een groot tapijt/karpet onder de (salon)tafel, een kleed of loper over de eettafel. Maar een koelkast blijft u horen.

Als het inderdaad om een koelkast gaat, én het is een vrijstaand model, kunt u misschien nog wat bereiken met dun dempend materiaal achter/onder/naast de kast. U kunt eerst proberen met een stuk dikke stof (velours) of vloerbedekking, voordat u overgaat tot aanschaf van beter (veiliger, hygiënischer) materiaal, bv neopreen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

jasperpeperkamp schreef:
18 mei 2023 18:05
Het product doet niet wat wordt beweerd (deugd niet) dus verwacht een gedeeltelijke terugbetaling.

Product is na eigen zeggen eigen merk, dus ze kunnen garanderen dat het deugd.
De wet voorziet in een volledige terugbetaling als je een product retourneert omdat het niet is wat je er van verwacht. Wat jij wilt is niet iets wat een bedrijf moet doen. Jij wilt gewoon korting, maar dan heb je nog steeds geen product wat doet wat het moet doen. Stuur het gewoon terug en koop dan ergens een goedkoper kleed las het er om gaat dat je een kleed hebt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
19 mei 2023 08:15
Stuur het gewoon terug en koop dan ergens een goedkoper kleed las het er om gaat dat je een kleed hebt.
Da's alleen een goed idee als de herroepingstermijn nog iet is verstreken.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

BreejKC schreef:
18 mei 2023 12:54
Ja, draai het maar om. Welke ondeskundige koper koopt dit soort spullen?

Ja, ik ben ook veel met muziek bezig, maar noem mezelf gewoon nog een amateur, ondanks > 30 jaar ervaring in mijn muziekgenre.

Van het bestaan van deze winkel wist ik ook niet. Daar zoek je, volgens mij, alleen als je zodanig professioneel bent dat je een eigen studio o.i.d. wilt gaan inrichten.

Ik ken zat ondeskundige mensen die juist vanwege hun onwetendheid het 'beste van het beste' willen hebben. Wat jij zegt valt gewoon niet te onderbouwen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
19 mei 2023 15:17
Het gekochte kleed voldoet niet aan wensen en de webwinkel biedt aan dat het kleed kan retourneren maar u bent vooral bang dat het kleed in de staat zoals die nu is niet meer voor terugbetaling in aanmerking komt ...
Dat laatste is jouw invulling. TS kan ook bang zijn voor de retour afhandeling van het bedrijf. Vandaar de topic titel.

jasperpeperkamp

Erthanax schreef:
18 mei 2023 20:53
jasperpeperkamp schreef:
(...) Vinyl vloer,
Glad plafond.

Het beste advies is al gegeven: zorg voor meer zacht oppervlak, ofwel textiel. Gordijnen, vitrage (of trendy "in-betweens"), kussens op de bank en stoelen, opgevouwen plaid/fleece dekentje over rug- of armleuning, een groot tapijt/karpet onder de (salon)tafel, een kleed of loper over de eettafel. Maar een koelkast blijft u horen.
Vreemd hoor mijn koelkast nooit, Model KESSER ASIN ‎B09RPYBPGF
Laatst gewijzigd door jasperpeperkamp op 19 mei 2023 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

jasperpeperkamp

snuffel1 schreef:
U gokt op een gedeeltelijke terugbetaling met behoud van het kleed maar geen enkele webwinkel gaat daar in mee en dat weet u eigenlijk zelf ook wel.
Amazon betaald producten vaak genoeg gedeeltelijk of voledig terug met behoud van product.
(Doen meer webshop tegenwoordig, het schijn vaak goedkoper te zijn dan retourneren)
Een andere webshop, waar de service hedendaags niet zo best blijkt te zijn een PC scherm van circa 350 euro dat buiten de zichtermijn maar binnen de garantie en niet stuk was of gebreken toonde mocht ik omdat mij niet beviel toch retourneren voor een volledige terugbetaling welke ik ook heb gehad.
Dat noemen ze coulance.

jasperpeperkamp

snuffel1 schreef:
Voor welk doel heeft u dat kleed aangeschaft om de akoestiek in de ruimte te verbeteren of de vloer geluidsdempend te isoleren zodat de buren er geen last van hebben. U heeft het over een koelkast die als die met het kleed ingepakt zou worden niet meer hoorbaar zou moeten zijn maar daar gaat u het kleed niet voor gebruiken lijkt me. De akoestiek qua geluid van muziek verbeterd hangt van de ruimte af en hoe die ingericht is, een lege ruimte klinkt hol maar zodra die ruimte met meubels voorzien is klinkt het al heel anders, de stoffering van de vloer voegt ook iets toe aan de akoestiek maar een vinyl vloer zeker niet en daar een akoestisch kleed voor gebruiken maakt het sowieso niet beter want het geluid op het deel van de vinylvloer die niet bedekt is de ruimte weer in. Het gekochte kleed voldoet niet aan wensen en de webwinkel biedt aan dat het kleed kan retourneren maar u bent vooral bang dat het kleed in de staat zoals die nu is niet meer voor terugbetaling in aanmerking komt en dat geeft wel te denken want u twijfelt over de staat waarin het kleed verkeerd en gooit het nu op de akoestische waarde die volgens u onjuist is geadverteerd. U gokt op een gedeeltelijke terugbetaling met behoud van het kleed maar geen enkele webwinkel gaat daar in mee en dat weet u eigenlijk zelf ook wel.
akoustiek verbeteren het het algemeen geluidsniveau verlagen, heb last van straatlawaai buiten. (geluiddempende gordijnen zijn niet echt een optie omdat dat ook het daglicht blokkeerd)
Gebruik verder altijd een koptelefoon (ingebouwd in een bouwvak gehoorbeschermer, maar hoor het straatlawaai nog steeds), dus de buren zullen het niet horen.

PS. Niet beginnen over active noise cancelling AUB dat vind ik echt 100 keer niks.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

jasperpeperkamp schreef:
19 mei 2023 17:58
akoustiek verbeteren het het algemeen geluidsniveau verlagen, heb last van straatlawaai buiten.
En op basis van welke concrete informatie over het door jou aangeschafte vloerkleed dacht je dat een vloerkleed lawaai van buiten tegen zou houden?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor dat straatlawaai zult u dus iets aan het glas in uw ramen moeten doen.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Inmiddels is er zoveel mist rondom de aanschaf, het gebruik van, de mogelijke resultaten en de kennis over geluid van het vloerkleed en TS ontstaan dat eigenlijk niemand meer goed weet waarover het nu eigenlijk gaat. Ik haak af.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

jasperpeperkamp schreef:
19 mei 2023 17:47
Vreemd hoor mijn koelkast nooit, Model KESSER ASIN ‎B09RPYBPGF
Waarom begint u dan over een koelkast waarvan het geluid niet door dat akoestische kleed zou kunnen komen? Dat geeft alleen maar ruis, zo blijkt maar weer.

Inmiddels is duidelijk dat u last hebt van verkeerslawaai. Daaraan kunt u iets doen door eventuele naden en kieren te dichten, ventilatie-openingen te voorzien van een suskast, en eventueel dubbel of tripel glas of voorzetramen te plaatsen. De eerder gegeven tips voor meer zacht oppervlak blijven ook van kracht.

Plaats reactie