Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Het verdienmodel van Roompot is inmiddels wel duidelijk:
Boeking annuleren, annuleringskosten innen ( €200,- ) en zelfde accommodatie nog een keer laten boeken..
Verdien je toch zomaar 200 euro meer aan een enkele verhuur.
Vandaar waarschijnlijk ook dat de ( te late ) betaling ook niet wordt geaccepteerd ( dan zou Roompot schadeloos zijn ), want dan kan er niet meer extra verdiend worden. Kan me niet voorstellen dat een rechter dat zomaar zou laten bestaan.
Boeking annuleren, annuleringskosten innen ( €200,- ) en zelfde accommodatie nog een keer laten boeken..
Verdien je toch zomaar 200 euro meer aan een enkele verhuur.
Vandaar waarschijnlijk ook dat de ( te late ) betaling ook niet wordt geaccepteerd ( dan zou Roompot schadeloos zijn ), want dan kan er niet meer extra verdiend worden. Kan me niet voorstellen dat een rechter dat zomaar zou laten bestaan.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Even teruglezen, TS heeft zelf toegegeven dat de factuur in de spambox is gekomen.Bericht door NeoDutchio » 22 mei 2023 23:49
Daarbij, welke kansen ziet u:
*TS geeft toe de factuur te hebben gehad;
*TS heeft vaker geboekt en weet hoe de betalingen gedaan moeten worden;
*TS heeft zelf aangegeven hoe er betaald moet gaan worden;
*TS heeft zelf akkoord gegeven voor de afspraken die in zijn scherm stonden;
*TS beheert zijn boeking in de online omgeving waarin ook betaald moet worden.
*Het is ongeloofwaardig dat je nu een vakantie boekt en vervolgens maandenlang vergeet dat je geboekt hebt en had moeten betalen.
Ik acht de kans op winst zeer klein.
*Het gaat niet om 1 of 2 dagen te laat met betalen, het gaat om maanden.
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Blijkbaar geeft Roompot dit geld liever uit aan reageren op Trustpilot en daarna nogmaals reageren op een contactformulier om daarna nog het probleem evt. te gaan oplossen, dan het plegen van een belletje..
Ik denk dat ik wel weet welke oplossing uiteindelijk het minst kost
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Uiteraard kost een belletje door Roompot minder dan een gang naar de rechter als de rechter TS in het gelijk stelt.
Dat laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de rechter dan beweert dat Roompot van hun voorwaarden moet gaan afwijken. Dat zou dus betekenen dat voorwaarden niets meer voor gaan stellen.
Dat laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de rechter dan beweert dat Roompot van hun voorwaarden moet gaan afwijken. Dat zou dus betekenen dat voorwaarden niets meer voor gaan stellen.
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Ik zie dat niet als een erkenning dat hij ook daadwerkelijk de factuur uit de spambox heeft gevist. Hier schrijft TS dat de factuur mogelijk in zijn spambox terecht is gekomen. Mails in een dergelijke map wordt doorgaans na 30 dagen automatisch gewist. Alles overwegend zie ik dat dus als niets meer dan een stelliger weergave van wat hij hier aangeeft. Het is niet handig, maar het kan wel gerepareerd worden.NeoDutchio schreef: ↑23 mei 2023 12:48Even teruglezen, TS heeft zelf toegegeven dat de factuur in de spambox is gekomen.
If all else fails, matiging naar nihil indien er opnieuw geboekt wordt. Maar dat wist je al.
Voorwaarden die niet kinnen de kaders van de wet blijven stellen inderdaad niets voor.WeerIemandanders schreef: ↑23 mei 2023 13:36Dat zou dus betekenen dat voorwaarden niets meer voor gaan stellen.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Er is nergens bewezen dat deze voorwaarden niet binnen de kaders van de wet zijn. Dat is een aanname.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Tja, u mag natuurlijk alles erbij gaan halen om te ontkennen, maar TS weet dat de factuur in de spambox zat en heeft deze uiteindelijk ook betaald. Dat zijn de eigen woorden van TS. Als de factuur verwijderd was kon er niet met zekerheid gezegd worden dat die daar ontvangen is. En als er geen factuur geweest zou zijn, hoe heeft TS dan kunnen betalen?alfatrion schreef: ↑23 mei 2023 13:48Ik zie dat niet als een erkenning dat hij ook daadwerkelijk de factuur uit de spambox heeft gevist. Hier schrijft TS dat de factuur mogelijk in zijn spambox terecht is gekomen. Mails in een dergelijke map wordt doorgaans na 30 dagen automatisch gewist. Alles overwegend zie ik dat dus als niets meer dan een stelliger weergave van wat hij hier aangeeft. Het is niet handig, maar het kan wel gerepareerd worden.NeoDutchio schreef: ↑23 mei 2023 12:48Even teruglezen, TS heeft zelf toegegeven dat de factuur in de spambox is gekomen.
Maar op welke gronden?
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Ook dat is slechts een aanname en geen zekerheid en dus nu geen argument als je naar de rechter gaatalfatrion schreef: ↑23 mei 2023 13:48Ik zie dat niet als een erkenning dat hij ook daadwerkelijk de factuur uit de spambox heeft gevist. Hier schrijft TS dat de factuur mogelijk in zijn spambox terecht is gekomen. Mails in een dergelijke map wordt doorgaans na 30 dagen automatisch gewist. Alles overwegend zie ik dat dus als niets meer dan een stelliger weergave van wat hij hier aangeeft. Het is niet handig, maar het kan wel gerepareerd worden.NeoDutchio schreef: ↑23 mei 2023 12:48Even teruglezen, TS heeft zelf toegegeven dat de factuur in de spambox is gekomen.
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Dit is de zoveelste keer dat je met dezelfde leugen komt aanzetten.NeoDutchio schreef:en heeft deze uiteindelijk ook betaald. Dat zijn de eigen woorden van TS. Als de factuur verwijderd was kon er niet met zekerheid gezegd worden dat die daar ontvangen is. En als er geen factuur geweest zou zijn, hoe heeft TS dan kunnen betalen?
Het is prima mogelijk om te betalen zonder hiervoor een factuur te ontvangen / zien. Zeker als er wel een annulering is ontvangen ( woorden TS ) waar ook gewoon de gegevens op staan die je nodig hebt om te betalen.
Dit zijn de letterlijke woorden van TS:
Bericht door Frankel1988 » 17 mei 2023 23:31
Ik heb alsnog de volledige vakantie betaald
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Als TS het bedrag nu zonder factuur heeft kunnen betalen had hij dat ook binnen de termijn zonder factuur kunnen betalen. Dan was dit probleem er niet geweest.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Een leugen nog wel. Nu betaal ik netjes op tijd al mijn facturen, maar ik ben even op zoek geweest naar annuleringsmails. En wat staat er in een dergelijke mail? Er staat dat een bepaalde boeking is komen te vervallen vanwege het niet betalen. Het boekingsnummer zal er staan, maar het bedrag? En het betalingskenmerk is verzonnen of zal TS geen omschrijving ingevuld hebben? En naar welk rekeningnummer heeft TS dan betaald? Gegokt? Of deze van onderaan de mail gehaald waar de algemene informatie staat? Maar dat hoeft niet het rekeningnummer te zijn waar de betalingen heen gaan.angel1978 schreef: ↑23 mei 2023 14:47Dit is de zoveelste keer dat je met dezelfde leugen komt aanzetten.NeoDutchio schreef:en heeft deze uiteindelijk ook betaald. Dat zijn de eigen woorden van TS. Als de factuur verwijderd was kon er niet met zekerheid gezegd worden dat die daar ontvangen is. En als er geen factuur geweest zou zijn, hoe heeft TS dan kunnen betalen?
Het is prima mogelijk om te betalen zonder hiervoor een factuur te ontvangen / zien. Zeker als er wel een annulering is ontvangen ( woorden TS ) waar ook gewoon de gegevens op staan die je nodig hebt om te betalen.
Dit zijn de letterlijke woorden van TS:
Bericht door Frankel1988 » 17 mei 2023 23:31
Ik heb alsnog de volledige vakantie betaald
Of zal TS toch die factuur hebben gehad zoals hij elders bekend gemaakt heeft?
Ik ben altijd in om iets te leren, hoe kan je een factuur betalen zonder factuur, zonder het exacte bedrag, zonder zekerheid van een rekeningnummer en zonder betalingskenmerk?
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Maar dat hoeft toch ook niet? Zoals ik eerder in dit topic aangaf is er een kantonrechter geweest die dit als de verantwoording van de eigenaar van de maiboxeigenaar heeft bestempeld.alfatrion schreef: ↑23 mei 2023 13:48
Even teruglezen, TS heeft zelf toegegeven dat de factuur in de spambox is gekomen.
Ik zie dat niet als een erkenning dat hij ook daadwerkelijk de factuur uit de spambox heeft gevist. Hier schrijft TS dat de factuur mogelijk in zijn spambox terecht is gekomen. Mails in een dergelijke map wordt doorgaans na 30 dagen automatisch gewist.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Zodra er nieuwe feiten boven komen gaat men vasthouden aan wat met wil zien en gaat daar verderop borduren. Hier heeft TS aangegeven dat het mogelijk in de spambox zat, op trustpilot staat wel dat de factuur in de spambox is gekomen.StevieNL81 schreef: ↑23 mei 2023 15:34Maar dat hoeft toch ook niet? Zoals ik eerder in dit topic aangaf is er een kantonrechter geweest die dit als de verantwoording van de eigenaar van de maiboxeigenaar heeft bestempeld.alfatrion schreef: ↑23 mei 2023 13:48
Even teruglezen, TS heeft zelf toegegeven dat de factuur in de spambox is gekomen.
Ik zie dat niet als een erkenning dat hij ook daadwerkelijk de factuur uit de spambox heeft gevist. Hier schrijft TS dat de factuur mogelijk in zijn spambox terecht is gekomen. Mails in een dergelijke map wordt doorgaans na 30 dagen automatisch gewist.
En de rechter die uitspraak doet in een bepaalde zaak heeft natuurlijk niets met dit te maken:
In diverse andere topics worden er uitspraken bijgehaald in soortgelijke situaties die dan wel ineens relevant of koppelbaar zouden zijn.
De feiten zin helder:
*TS heeft tijdens het boeken zelf aangegeven op welke manier er betaald moest worden;
*TS heeft zelf een account gemaakt waarin de boekingen beheerd worden (en waar je alles regelt voor en tijdens je verblijf);
*TS wist dat er binnen 15 dagen (aan)betaald moest worden;
*TS beschikte over de factuur en betaallink in de persoonlijke omgeving;
*TS heeft de factuur per mail ontvangen, echter niet in de map gekeken waar die in stond;
*TS heeft niet binnen 15 dagen betaald, heeft zelf geen aktie ondernomen, heeft ook niet in de map gekeken waar minstens 1 herinnering heen gestuurd is;
*Maanden na het boeken is om bovenstaande redenen volgens voorwaarden geannuleerd.
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Dat is nu net het punt, fijn dat je dat even bevestigd.Ik ben altijd in om iets te leren, hoe kan je een factuur betalen zonder factuur, zonder het exacte bedrag, zonder zekerheid van een rekeningnummer en zonder betalingskenmerk?
Er is geen factuur betaald, er is een vakantie betaald.
En ja, dat kan gewoon zonder factuur. Sterker nog, dat gebeurt zelfs regelmatig. Ik doe vaak niet anders en gek he, dat gaat altijd goed!
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
gek he, dat gaat altijd goed!
Binnen de termijn, of uiterlijk 8 weken voor de eerste vakantiedag wel ja.
Dat laatste is hier niet het geval.
Binnen de termijn, of uiterlijk 8 weken voor de eerste vakantiedag wel ja.
Dat laatste is hier niet het geval.
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
En wat gebeurt er dan als het onverhoopt toch mis gaat?WeerIemandanders schreef: ↑23 mei 2023 16:12gek he, dat gaat altijd goed!
Binnen de termijn, of uiterlijk 8 weken voor de eerste vakantiedag wel ja.
Dat laatste is hier niet het geval.
Dan word je even gebeld met de vraag of je per ongeluk de betaling gemist hebt... heel bijzonder..
En waarom zou dat zijn denk je? Ze willen je graag als bezoeker op het park of in het huisje ipv. annuleringskosten innen.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Jij zegt zelf dat dat altijd goed gaat. Anders geldt nog dat ook een telefoontje van TS naar Roompot goedkoper was dan deze annuleringsboete.angel1978 schreef: ↑23 mei 2023 16:25En wat gebeurt er dan als het onverhoopt toch mis gaat?WeerIemandanders schreef: ↑23 mei 2023 16:12gek he, dat gaat altijd goed!
Binnen de termijn, of uiterlijk 8 weken voor de eerste vakantiedag wel ja.
Dat laatste is hier niet het geval.
Dan word je even gebeld met de vraag of je per ongeluk de betaling gemist hebt... heel bijzonder..
En waarom zou dat zijn denk je? Ze willen je graag als bezoeker op het park of in het huisje ipv. annuleringskosten innen.
Hij had ook na een week kunnen bellen dat hij geen factuur had gezien. Dan had Roompot een i-deal link kunnen sturen en had hij daarmee kunnen betalen. Dat gaat zeker goed.
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Ik ben helaas niet perfect en vergeet wel eens een betaling op tijd te doen..WeerIemandanders schreef: ↑23 mei 2023 16:47Jij zegt zelf dat dat altijd goed gaat. Anders geldt nog dat ook een telefoontje van TS naar Roompot goedkoper was dan deze annuleringsboete.angel1978 schreef: ↑23 mei 2023 16:25En wat gebeurt er dan als het onverhoopt toch mis gaat?WeerIemandanders schreef: ↑23 mei 2023 16:12gek he, dat gaat altijd goed!
Binnen de termijn, of uiterlijk 8 weken voor de eerste vakantiedag wel ja.
Dat laatste is hier niet het geval.
Dan word je even gebeld met de vraag of je per ongeluk de betaling gemist hebt... heel bijzonder..
En waarom zou dat zijn denk je? Ze willen je graag als bezoeker op het park of in het huisje ipv. annuleringskosten innen.
Hij had ook na een week kunnen bellen dat hij geen factuur had gezien. Dan had Roompot een i-deal link kunnen sturen en had hij daarmee kunnen betalen. Dat gaat zeker goed.
Maar als ik de betaling dan doe ( zonder factuur ), ja dat gaat gewoon.
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Ik verwacht niet dat ik jou ga overtuigen, en al helemaal niet zolang je (zoals hierboven) blijft redeneren vanuit de situatie zoals die is in plaats van zoals die zou kunnen zijn. Gelukkig bewijst de praktijk wél mijn gelijk. Niet voor niets zie je dat juist in de fases waarin menselijk contact het verschil maakt, het steeds meer teruggebracht wordt in de processen. De reden is simpel: het levert geld op.NeoDutchio schreef: ↑23 mei 2023 12:25Aan de voorkant hebben ze een budget en een urennorm waar aan ze zich moeten houden. Meer mensen inzetten om die belletjes af te werken is geen optie. Je moet het doen met het personeel dat je hebt.
Gaan ze zelf actief bellen gaat dat ook weer ten koste van hun normale werkzaamheden en geeft een langere wachttijd bij de klanten die naar binnen proberen te bellen.
Dat werk aan de achterkant is ook niet zo veel. Veel is geautomatiseerd.
Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso
Dat doet een rechter ook niet. Schadevergoedingen zonder feitelijke schade worden gewoon afgewezen - en terecht.
Dit laat zien dat je slechts spreekt vanuit je onderbuik, niet vanuit kennis van zaken. Je hoeft slechts het nieuws te volgen om te weten dat algemene voorwaarden aan de lopende band geheel of gedeeltelijk vernietigd worden.WeerIemandanders schreef: ↑23 mei 2023 13:36Dat laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de rechter dan beweert dat Roompot van hun voorwaarden moet gaan afwijken. Dat zou dus betekenen dat voorwaarden niets meer voor gaan stellen.
Natuurlijk is dat een leugen. Je verdraait de woorden van TS, zodat ze ineens in je straatje passen.