Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Dipappi
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2023 21:05

Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door Dipappi »

Wat speelt er tussen ons en Dakonderhoud Diks uit Den Bosch. Volgens de KvK een eenmanszaak met 1 werkzame persoon, doch in de dagelijkse praktijk met drie werkzame werknemers. Dit bedrijf heeft in oktober 2022 een nieuwe dakbedekking (60m2) gelegd op ons chaletje, maar helaas is dit niet helemaal goed uitgevoerd door het personeel van Diks en hebben we een forse lekkage op het terrasdak. Dit kan gebeuren, maar de manier waarop Dakonderhoud Diks met problemen omgaat verdient geen schoonheidsprijs.
Sinds medio november 2022 belooft Diks ons keer op keer dat hij het op korte termijn alsnog zou maken.
Wanneer we Diks op deze lekkage aanspreken, geeft hij telkens wisselende redenen maar komen doet hij niet, afgezien van 1x, echter zonder het probleem op te lossen. Dan de problemen met de kosten. Deze vielen circa 3000 euro hoger uit met de verplichting dit zwart te betalen, naast een te betalen factuur van circa 8300 euro (met 10 jaar garantie). Hier hebben wij slapeloze nachten van gehad en het onder grote druk maar gedaan. Die kostenstijging zou volgens heer Diks door het meerwerk komen. Echter hebben wij niets aan de opdracht toegevoegd. De heer Diks heeft zelf een fout gemaakt met afvoeren en opstaande randen.
Op onze vraag ons inzicht te verschaffen in de aard en kosten van het meerwerk, toonde de heer Diks ons op zijn mobieltje een niet te lezen nep offerte waaruit deze kosten zouden blijken. Wij vroegen de heer Diks om een kopie van deze offerte zodat we deze zelf konden checken. Deze konden we niet krijgen omdat dit het vertrouwen tussen Diks en de leverancier zou kunnen schaden (sic!). We hebben deze gang van zaken op google review geplaatst. Hier reageerde aannemer Diks zeer ontzet op en intimideerde hij ons. We moesten deze review ogenblikkelijk verwijderen. Uiteraard is dit een dubieuze methode om klanten af te schrikken. Diks probeert ons klem te zetten en bang te maken en dat geeft, na maanden van niet nagekomen toezeggingen en afspraken, een beangstigend en onmachtig gevoel. Ten einde raad hebben we de teamleider, de heer J.Koolen, benaderd en gevraagd om zijn hulp bij de oplossing van dit probleem. Echter geen enkele reactie. Laatste contactafspraak met de heer Diks was op 25 april 2023 om dit af te ronden. Ook hier is geen gevolg aan gegeven. We zijn woonachtig in het buitenland. Een rechtsbijstandsverzekering hebben we niet omdat een object in het buitenland, Nederland dus, niet verzekerbaar is voor rechtsbijstand. Hoe nu verder met deze affaire.

BL2
Berichten: 5059
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Je bent zo erg afgezet, dat je daar meer wakker van zou moeten liggen dan van hoe de lekkage op te lossen.....
60 vierkante meter bitumen dakbedekking mag zo'n E 5500,00 maximaal kosten, inclusief arbeidsloon. Dat is wel wat iets meer dan de betaalde E 11300,00......!
Als er nog geen vele lagen over elkaar liggen, kan er bijna altijd nieuwe over oude gelegd worden, nadat de oude goed met lange schroeven en bijbehorende ronde plaatjes is vastgezet.
Aangezien de verstandhouding met het bedrijf tot het dieptepunt gezonken is, zou ik sterk adviseren een ander bedrijf het herstel te laten uitvoeren. Een lekkage herstellen hoeft immers niet zo heel veel te kosten. En tot slot, betaal nooit zwart.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u weer een dakdekker inschakelt, neem er dan die aangesloten is bij Vebidak, hun brancheorganisatie.

BL2
Berichten: 5059
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

BL2 schreef:
26 mei 2023 19:53
.....Dat is wel wat iets meer dan de betaalde E 11300,00......
Minder :shock:

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

Dipappi schreef:
26 mei 2023 15:12
Wat speelt er tussen ons en Dakonderhoud Diks uit Den Bosch. Volgens de KvK een eenmanszaak met 1 werkzame persoon, doch in de dagelijkse praktijk met drie werkzame werknemers. Dit bedrijf heeft in oktober 2022 een nieuwe dakbedekking (60m2) gelegd op ons chaletje, maar helaas is dit niet helemaal goed uitgevoerd door het personeel van Diks en hebben we een forse lekkage op het terrasdak. Dit kan gebeuren, maar de manier waarop Dakonderhoud Diks met problemen omgaat verdient geen schoonheidsprijs.
Sinds medio november 2022 belooft Diks ons keer op keer dat hij het op korte termijn alsnog zou maken.
Wanneer we Diks op deze lekkage aanspreken, geeft hij telkens wisselende redenen maar komen doet hij niet, afgezien van 1x, echter zonder het probleem op te lossen. Dan de problemen met de kosten. Deze vielen circa 3000 euro hoger uit met de verplichting dit zwart te betalen, naast een te betalen factuur van circa 8300 euro (met 10 jaar garantie). Hier hebben wij slapeloze nachten van gehad en het onder grote druk maar gedaan. Die kostenstijging zou volgens heer Diks door het meerwerk komen. Echter hebben wij niets aan de opdracht toegevoegd. De heer Diks heeft zelf een fout gemaakt met afvoeren en opstaande randen.
Op onze vraag ons inzicht te verschaffen in de aard en kosten van het meerwerk, toonde de heer Diks ons op zijn mobieltje een niet te lezen nep offerte waaruit deze kosten zouden blijken. Wij vroegen de heer Diks om een kopie van deze offerte zodat we deze zelf konden checken. Deze konden we niet krijgen omdat dit het vertrouwen tussen Diks en de leverancier zou kunnen schaden (sic!). We hebben deze gang van zaken op google review geplaatst. Hier reageerde aannemer Diks zeer ontzet op en intimideerde hij ons. We moesten deze review ogenblikkelijk verwijderen. Uiteraard is dit een dubieuze methode om klanten af te schrikken. Diks probeert ons klem te zetten en bang te maken en dat geeft, na maanden van niet nagekomen toezeggingen en afspraken, een beangstigend en onmachtig gevoel. Ten einde raad hebben we de teamleider, de heer J.Koolen, benaderd en gevraagd om zijn hulp bij de oplossing van dit probleem. Echter geen enkele reactie. Laatste contactafspraak met de heer Diks was op 25 april 2023 om dit af te ronden. Ook hier is geen gevolg aan gegeven. We zijn woonachtig in het buitenland. Een rechtsbijstandsverzekering hebben we niet omdat een object in het buitenland, Nederland dus, niet verzekerbaar is voor rechtsbijstand. Hoe nu verder met deze affaire.
U beseft wel dat als u bewust zwart heeft betaald net zo schuldig, dus net zo strafbaar, bent als de ontvanger van het geld?

gosewijn
Berichten: 2923
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dus als ik kontant betaal , is het dan ook zwart geld

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

gosewijn schreef:
27 mei 2023 14:53
Dus als ik kontant betaal , is het dan ook zwart geld
Dat is wat anders.

BL2
Berichten: 5059
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Contant geld, vanaf een bepaald bedrag, geef je natuurlijk gewoon op bij je jaarlijkse belastingaangifte. Direct gevolg, dan is het niet zwart.
Maar dat wist je toch wel ?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat contante geld, boven een bepaald bedrag, geef je alleen op als je het op 1 januari in je bezit hebt.

Contante ontvangsten en betalingen in de loop van een jaar maken nog niet dat dat zwart geld is.

Whtw
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2023 11:48

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door Whtw »

Beste

Rechterlijk gezien kun je dit nooit winnen . Je hebt akkoord gegeven over de werkzaamheden.

Voor de gene de denken dat een lekkage snel verholpen moet zijn op een, wat ze zeggen nieuw dak wat al lekkage geeft, dat is zoeken in een speld in een hooiberg.
Advies alles eraf. Of overlagen

Overlagen kan alleen als het dak er strak bij ligt en er een rol word gebruikt die ook daar voor bestemd is.

sasitofifa
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2023 20:45

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door sasitofifa »

Hier helaas een zelfde ervaring met diks. Dak niet afgemaakt, en aan het lijntje gehouden dat het goed zou komen. Helaas nu lekkage en hij reageert nergens meer op

sasitofifa
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2023 20:45

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door sasitofifa »

Inmiddels reageert en wordt verholpen , situatie is uitgelegd en wordt netjes opgelost door de firma.

Gebruiker101
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2023 09:39

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door Gebruiker101 »

Ik vind dat veel gebruikers hier opmerkingen hebben over de oorspronkelijke post en de poster, echter kan ook ik uit eigen ervaring zeggen dat Dakonderhoud Diks mij heeft gedupeerd.

Hij heeft in maart 2022 een lekkage " opgelost", waarbij hij juist weer een nieuwe lekkage veroorzaakt heeft. Nadat ik hem hierop aangesproken had (deze lekkage kwam meteen bij de eerste buit een week later na zijn werkzaamheden aan het licht), gaf hij aan: " dat is vreemd, hier zijn wij niet bezig geweest" Hij heeft hier notabene 200 dakpannen vervangen en prusterig mijn dakraam afgesmeerd!

Deze firma geeft je theoretisch 10 jaar garantie op de werkzaamheden, echter na het doorcommuniceren van een garantiekwestie geeft hij daarna alleen nog maar beloftes om het op te komen lossen die hij niet nakomt. Hij kan je dus net zo goed 100 jaar garantie geven. Dhr. Diks komt niet terug om het probleem op te lossen.

Aan iedereen dus, die overweegt Dakonderhoud Diks in te huren:
Zorg dat je een advocaat achter je hebt staan, of accepteer dat als hij prutswerk levert, dat hij dit NIET op komt lossen en dat dus de 10 jaar garantie belofte een formaliteit is.

PAS OP voor deze firma.

SanneenDave
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2024 14:12

Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?

Ongelezen bericht door SanneenDave »

Dit is ons ook overkomen.

In November 2023 is Danny van dakonderhoud Diks bij ons naar het dak komen kijken. Zijn advies was om het hele dak te vervangen. Hij kwam erg professioneel en kundig over. Wij hebben toen een afspraak gemaakt voor 1.5 week later. We hadden een bedrag afgesproken van 15.000 euro. Tijdens het begin van de werkzaamheden kwam hij met de mededeling dat er nog speciaal zeil onder de latten gelegd moest worden en dat hij dat niet meer op de factuur erbij kon zetten. We werden eigenlijk in een hoek gedreven om dat stuk zwart te laten uitvoeren. Hij zou wel een mooi prijsje maken. Uiteindelijk hebben wij hem nog eens 10.000 euro zwart betaald voor dat zeil. 25.000 hebben wij totaal betaald. Nadat de werkzaamheden klaar waren kwamen wij erachter dat ze de kiezels van het dakkapel in de tuin van de buren hadden gegooid ipv zelf opgeruimd waar wij uiteraard veel voor betaald hebben.

Hier kwam netjes antwoord op.

Toen leek het alsof we een mooi en netjes dak hadden. Wij waren tevreden al was het 10.000 meer uitgevallen dan begroot.

Tot 12 maart 2024. 4 maanden na plaatsing van het dak ontdekten wij een enorme lekkage bij de dakkapel. (die zat er al vanaf het begin) Deze lekkage hebben wij 13 maart gemeld bij Danny. Ook hebben wij toen meerdere kleine lekkages gemeld.

Al het water was op de gipsplaten van de zolder  (dakkapel) gekomen en was helemaal bol gaan staan. Gigantisch veel water kwam er binnen. Als het buiten regende dan kwam het via de dakpannen harder bij ons binnen dan dat het buiten op de grond viel. De hele dakkapel aan de binnenkant is hierdoor afgeschreven. Het dak, de zijwanden, balken en de vloer.

Na een telefoontje met Danny zei hij dat ik wat foto's moest doorsturen en dat hij gelijk zou reageren. We hebben gelijk foto's en filmpjes via de app doorgestuurd. Omdat we niks hoorde hebben wij zelf weer gebeld en deed hij er erg laconiek over. Het probleem zouden wij zelf veroorzaakt hebben en kon echt niet door zijn werk komen. Het gesprek ging niet zo heel netjes van beide kanten. Danny dreigde een advocaat op ons af te sturen.

Uiteindelijk na een hoop gedoe is iemand vanuit Danny naar ons dak komen kijken. Op 15 maart zijn er twee mannen gekomen en die zijn zich kapot geschrokken. Het hele dak hadden ze afgekeurd. Dit hebben ze gedaan tijdens het videobellen met Danny. Hij heeft zo kunnen zien hoe het dak eraantoe was en dat dit echt niet door ons kwam.

Er zijn heel veel fouten gemaakt. Het was al avond en die mannen hadden geen spullen bij zich voor reparatie. Danny zou een afspraak maken voor herstel.

Op het verzoek van mijn man hebben ze een oud viszeil van ons op het dak gelegd en dat verankerd met grote zware stenen. Danny belde ons op. Maakte zijn excuses van tijdens het telefoongesprek die dag en maakte de afspraak dat er dinsdag 19 maart mensen zouden komen om het dak te repareren. Helaas is er toen niemand meer gekomen, kregen wij Danny niet meer te spreken. Hij neemt de telefoon niet meer op en reageert niet meer op berichten.

Wij hebben hem een mail gestuurd op 30 maart met opnieuw foto's erin, de bevindingen van de verzekering die inmiddels al was geweest en dat toch echt ons dak gemaakt moest worden. Wij hebben hem hiervoor een bepaalde tijd gegeven. Binnen 2 minuten reageerde Danny dat hij maandag contact zou opnemen maar u raadt het al. Niemand heeft gebeld.

Uiteindelijk hebben wij een extern bedrijf de schade laten opnemen van het dak en dat laten maken. Het dak dat ons 25.000 euro gekost heeft is heel slecht gelegd. We hadden de champignons op het dakkapel staan, slechte afwerking en ze hebben zelfs schroeven door de nokken gedraaid waardoor er meerdere lekkages zijn gekomen, ook miste er een dakpan en zo kan ik nog even doorgaan.  Danny van dakonderhoud Diks komt erg professioneel over totdat je ergens problemen mee hebt. Van zijn 15 jaar garantie die hij geeft komt hij niks van na. Hij is gewoon een grote oplichter. De schade bij ons is heel groot en dat nadat wij hem 25.000 euro betaald hebben. De foto's spreken voor zich. Een echte dakdekker zou zo'n werk niet afleveren. doorgebroken panlatten gebruiken, een dakpan vergeten te plaatsen, schroeven door de nokken zetten, dakbitum verkeerd gelegd en ga zo maar door. Hij perst mensen helemaal uit. Hij wist dat wij dit geld niet hadden en heeft ons heel erg bedrogen hiermee. Nu hebben wij en een dak waar we niet op kunnen vertrouwen/waar we wel veel voor betaald hebben en hebben wij de schade zelf kunnen betalen die Danny veroorzaakt heeft door zijn slechte afgeleverde werk.

De schade aan het dak blijft inmiddels oplopen die we telkens door externe bedrijven moeten laten maken ipv de garantie.  Welke lekkage komen er duizenden euro's bij. Danny is een grote oplichter die niks meer laat weten en zijn woord niet nakomt. Hierdoor brengt hij mensen willens en wetens in grote financiële problemen.

Wees opgepast als je hem inhuurt!

Plaats reactie