Riool lucht uit afvoerputje badkamer
Riool lucht uit afvoerputje badkamer
Goede morgen allemaal,
Jullie weten inmiddels dat ik sinds kort verhuisd ben.
Bij de bezichtiging rook het erg naar riool in de badkamer.
De dame van de woningbouwvereniging vertelde dat dat vanzelf weg trekt.
We zijn nu meer dan een maand verder en het blijft stinken in de badkamer naar riool.
Ik heb al een paar keer een halve fles bleek erin gegooid maar dat helpt niet.
Hebben jullie misschien voor deze eenvoudige man een oplossing.
Ik wil nog niet klagen bij de woningbouwvereniging.
Jullie weten inmiddels dat ik sinds kort verhuisd ben.
Bij de bezichtiging rook het erg naar riool in de badkamer.
We zijn nu meer dan een maand verder en het blijft stinken in de badkamer naar riool.
Ik heb al een paar keer een halve fles bleek erin gegooid maar dat helpt niet.
Hebben jullie misschien voor deze eenvoudige man een oplossing.
-
Re: Riool lucht uit afvoerputje badkamer
Rooster van het putje los halen en de boel schoon maken. Is even een vies werkje, maar daarna is het rioolluchtjes-vrij. Voor zolang als het duurt natuurlijk.
Badslipper boven op de rooster leggen (als je douche niet gebruikt dat is).
Onder een wastafel of een bad zit vaak een zwanenhals of een sifon; als die schoon is en er voldoende water in staat kan het eigenlijk niet stinken.
In een douche is vaak een iets andere constructie met een soort los "inzetstuk" onder het rooster of deksel. In sommige typen zit ook een O-ring voor de afdichting. Als daar vuil of prut tussen komt, werkt het niet goed.
Als u zo'n douche hebt, maak dan het putje en het eventuele inzetstuk goed schoon, vooral ook alle randen. Daarna alles terugzetten en even vullen/doorspoelen met schoon water.
In een douche is vaak een iets andere constructie met een soort los "inzetstuk" onder het rooster of deksel. In sommige typen zit ook een O-ring voor de afdichting. Als daar vuil of prut tussen komt, werkt het niet goed.
Als u zo'n douche hebt, maak dan het putje en het eventuele inzetstuk goed schoon, vooral ook alle randen. Daarna alles terugzetten en even vullen/doorspoelen met schoon water.
bupaul
vindt dit leuk
bedankt iedereen, hier kan ik iets mee!
witte angora
vindt dit leuk
Tip:
Maak een topic "Problemen met mijn woning" aan.
Dan hoef je niet voor elk dagelijks probleempje een nieuw topic alhier aan te maken.
Maak een topic "Problemen met mijn woning" aan.
Dan hoef je niet voor elk dagelijks probleempje een nieuw topic alhier aan te maken.
Ik huur vanaf 1 mei.snuffel1 schreef: ↑07 jun 2023 18:02Vorige week had u nog een topic over wat te doen met de loze ruimte in uw keuken en ik meen gisteren zou de koelkast geleverd worden en heeft u het erover dat u er al een maand woont!!. Doucheputjes gaan naar een rioollucht stinken als de rioolgeur afsluiter droog komt te staan en zodra u gaat douchen vult die rioolgeur afsluiter zich met water en houdt de riool stank tegen. U gaat me niet wijs maken dat u zich na werktijd buitenshuis ook nog doucht.
Er waren problemen met levering van vloerbedekking.
31 mei lag de vloer erin.
dus 31 mei ben ik er gaan wonen.
Nee dat wist ik niet
Rioollucht komt van een open verbinding van het riool en trekt niet vanzelf weg. Als dat zo was dan had ze het ook voor de bezichtiging weg kunnen laten trekkenBij de bezichtiging rook het erg naar riool in de badkamer.
Het trekt dus niet vanzelf weg zoals ik al schreefWe zijn nu meer dan een maand verder en het blijft stinken in de badkamer naar riool.
Water zou voldoende moeten zijn om een zogenaamd waterslot bij een afvoer te maken. Als dat niet werkt is er iets mis en helpt bleek ook nietIk heb al een paar keer een halve fles bleek erin gegooid maar dat helpt niet.
Dat laatste zou ik dus wel doen. Of anders even de tips die hier al eerder gegeven zijn toepassen.Hebben jullie misschien voor deze eenvoudige man een oplossing.
Is er toevallig ook een wasmachine aansluiting in de badkamer (of afvoer voor een wasdroger oid) die al langere tijd niet gebruikt is?
Want ook daar kan de sifon droog komen te staan.
Het water in de sifon werkt als een 'luchtslot' tussen het riool en de woning.
Het is normaal dat een afvoer die lange tijd niet gebruikt wordt gaat stinken, omdat het water wat normaal in de sifon staat en bij elk gebruik van de afvoer wordt aangevuld kan verdampen. Op een gegeven moment is het zo ver verdampt, dat het 'luchtslot' open komt te staan. In dat gaat zeker voor sterke onaangename geuren zorgen.
Simpelweg weer een litertje water in elke afvoer gieten (en daarna even de stank weg ventileren) zal het probleem oplossen.
Het is normaal dat een afvoer die lange tijd niet gebruikt wordt gaat stinken, omdat het water wat normaal in de sifon staat en bij elk gebruik van de afvoer wordt aangevuld kan verdampen. Op een gegeven moment is het zo ver verdampt, dat het 'luchtslot' open komt te staan. In dat gaat zeker voor sterke onaangename geuren zorgen.
Simpelweg weer een litertje water in elke afvoer gieten (en daarna even de stank weg ventileren) zal het probleem oplossen.
Wat u zegt klopt. Er is daar 1 wasmachine aansluiting . Dat werkt met een trekschakelaar.Ivo.w schreef: ↑08 jun 2023 18:51Is er toevallig ook een wasmachine aansluiting in de badkamer (of afvoer voor een wasdroger oid) die al langere tijd niet gebruikt is?
de vorige dame die er woonde is erg oud geworden en overleden. Iedereen noemde haar snoepoma omdat ze altijd met een pot snoep op haar balkon stond voor de langslopende kleine kinderen die naar school gingen. Ook had ze hondenkoekjes voor de honden.
Nu staan er helaas kinderen en honden bij mij balkon en ik moet ze teleurstellen.
Ze had ook een wasdroger maar die zette ze in haar balkon met een verlengsnoer.
Die trekschakelaar is voor de elektriciteit. Een sifon of zwanenhals is een stankafsluiter in een afvoer.
BL2
vindt dit leuk
Erthanax
vindt dit leuk
Beste mensen van dit forum,
Alles reiniger helpt ook niet.
Kopje soda en azijn ook niet.
Is het verstandig of bij de woningbouw te klagen?
Alles reiniger helpt ook niet.
Kopje soda en azijn ook niet.
Is het verstandig of bij de woningbouw te klagen?
En de andere gegeven tips?
Niet als je zelf nog niet alles hebt gedaan. Wel als je dat wel gedaan hebt.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die stankafsluiter kapot is. Bel de huisbaas.
Ik huur bij Woonplus.
Ik heb geen particuliere huisbaas meer.
Ik heb geen particuliere huisbaas meer.
Dan is Woonplus toch uw huisbaas?
WeerIemandanders
vindt dit leuk
Je kan van alles in je putje / afvoer knikkeren, het helpt allemaal weinig tot niets.
Schroef dat ding los / open en haal alle viezigheid er handmatig uit.
Heb je dat nou al gedaan ?
Schroef dat ding los / open en haal alle viezigheid er handmatig uit.
Heb je dat nou al gedaan ?
-
Een paar jaar geleden had ik hier ook last van gehad. Na lang zoeken en navragen ontdekte ik de oorzaak. Aan de binnenzijde
van het afvoerputje zat een hoop aangekoekte aanslag. waarlangs het water uit die lucht afsluiting weg liep het riool in.
De oplossing was erg simpel. de eerste avond een flinke scheut glorix erin gespoten. Een uurtje gewacht en dat doorgespoeld
met zuiver water. Een paar dagen later geprobeerd met een flinke scheut WC-eend erin gespoten. Dat een paar uur in laten
trekken en toen goed doorgespoeld met water. Een week later een flinke handvol schoonmaaksoda erin gestrooid met een kopje
water er achteraan om het naar binnen te laten lopen. Probleem was voorgoed opgelost. Gebruik NOOIT meerdere schoonmaak
middelen door elkaar. dit levert een levensgevaarlijke chemische reactie op.
van het afvoerputje zat een hoop aangekoekte aanslag. waarlangs het water uit die lucht afsluiting weg liep het riool in.
De oplossing was erg simpel. de eerste avond een flinke scheut glorix erin gespoten. Een uurtje gewacht en dat doorgespoeld
met zuiver water. Een paar dagen later geprobeerd met een flinke scheut WC-eend erin gespoten. Dat een paar uur in laten
trekken en toen goed doorgespoeld met water. Een week later een flinke handvol schoonmaaksoda erin gestrooid met een kopje
water er achteraan om het naar binnen te laten lopen. Probleem was voorgoed opgelost. Gebruik NOOIT meerdere schoonmaak
middelen door elkaar. dit levert een levensgevaarlijke chemische reactie op.