Je mocht als abonnee gewoon op elke TV naar Netflix kijken via je eigen account. Die mogelijkheid wordt je nu door Netflix ontnomen omdat ze ineens naar locatie gaan kijken en apparaten straks op de hoofd locatie gevalideerd moeten worden.
Dat is een behoorlijke verandering in de voorwaarden en dan verwacht ik dat Netflix dat kraakhelder naar haar klanten communiceert.
Ik vergelijk het met een mobiel telefoonabonnement. Je mag met 4 mobieltjes bellen, maar in het vervolg niet anders meer dan vanaf de vaste lijn op 1 specifiek adres. Zo'n telefoonabonnement bestaat niet maar ik vergelijk het met een clouddienst zoals Netflix zich nu profileert.
Speedy123 schreef:
Mijn moeder is op leeftijd en niet meer helemaal bij. Ik ga dus op zondag regelmatig bij haar langs. Sinds Ziggo stopte met het analoge signaal, heb ik haar oude televisie vervangen door eentje van mij, een 4K smart televisie. Ik heb het Internet ook op mijn naam gezet en opgewaardeerd zodat ze via Horizon kan TV kan kijken.
Als ik op bezoek ben, dan kan en mag ik gewoon op de app inloggen en naar Netflix kijken via mijn eigen abonnement. Dat is altijd toegestaan geweest.
Nu veranderd dat, Netflix gaat apparaten maandelijks valideren op de Internet aansluiting van de hoofd kijk locatie. Ik kan dan bij mijn moeder dus niet langer naar Netflix kijken.
Geen enkele andere streaming dienst biedt deze nieuwe beperking, alleen Netflix gaat dat doen.
Netflix zet zich voor mij met die beperking volledig buitenspel. Ik heb opgezegd en oriënteer me op het aanbod van andere streamingdiensten die het kijken op andere locaties wel toestaan. Verder ben ik voor een bedrijf dat zich zo gedraagt als Netflix meedogenloos rancuneus. Ze zijn mij definitief kwijt als klant, tot ze tot inkeer komen.
Verder ben ik voor een bedrijf dat zich zo gedraagt als Netflix meedogenloos rancuneus. Ze zijn mij definitief kwijt als klant, tot ze tot inkeer komen.
dus: zodra je je zin krijgt, gaan de principes en de meedogenloze rancune direct weer overboord...
Nu Netflix het beleid heeft aangepast, zou het ook wel netjes zijn als abonnementen daarop worden aangepast.
TS zoekt eigenlijk iets als Basic++. Wel UltraHD, met slechts 1 stream tegelijk.
Dan zal de Ts niet HD kunnen kijken, want het goedkoopste abonnement wordt niet in HD aangeboden,maar hij kan nog wel elders met zijn vrienden tegelijkertijd naar Netflix kijken.
Ook deze reactie slaat nergens op want mijn vrienden zitten niet allemaal gelijktijdig te kijken naar hetzelfde. Ze kijken op hun eigen moment en hebben een andere smaak in films, series en documentaires.
Netflix is geen bioscoopzaaltje waar we keurig naast elkaar samen popcorn eten en hetzelfde aanbod bekijken.
16again heeft gelijk. Een abonnement voor 1 stream tegelijk is gewenst, met goede kwaliteit. Ik verpest mijn ogen niet met een mobieltje maar kijk series en films vanaf groot scherm. En zoals u eerder zei hoeft een bedrijf geen rekening te houden met de wensen van de klant, maar een bedrijf bestaat bij de gratie van diezelfde klant.
Verder ben ik voor een bedrijf dat zich zo gedraagt als Netflix meedogenloos rancuneus. Ze zijn mij definitief kwijt als klant, tot ze tot inkeer komen.
dus: zodra je je zin krijgt, gaan de principes en de meedogenloze rancune direct weer overboord...
Je hebt niet eens een tv nodig om een Netflix abonnement te nemen. Kan je altijd op je mobiel of tablet kijken, waar je maar wilt.
Als je niks aan je ogen mankeert is dat misschien prima om je ogen te verpesten door films en series op het kleine schermpje van je mobieltje te bekijken
Onzin. Blijkbaar heb je geen idee in welke formaten telefoons en tablets tegenwoordig verkrijgbaar zijn.
De kwaliteit van je argumentatie wordt er niet beter op naarmate het topic vordert - en het begon al niet best.
Mijn mobiele telefoon is al onhandig groot. En ik heb niks aan een tablet. Films en series zijn voor mij bestemd voor het grote doek/scherm.
Gaat u nu maar niet beginnen over de kwaliteit van de argumentatie.
Als een bedrijf me pleased ben ik vergevingsgezind inderdaad. Ik bepaal uiteindelijk met wie ik zaken doe of ligt dat bij u anders?
Het gedrag van een dreinende kleuter, tja...
Ach u werkt wellicht bij de klantenservice? Of wat daar voor door moet gaan?
Toe maar. Ik zie een nieuwe Netflix-serie opdoemen. 'De kleine meedogenloze tegen de onhebbelijke grote jongens' Het zal nog eens aardig wat kijkers trekken ook.
Zou je ook deze vraag even willen beantwoorden? Het antwoord maakt denk ik wel duidelijk hoe onredelijk Netflix eigenlijk is. En niet antwoorden maakt dat eigenlijk ook al duidelijk...
Je hebt niet eens een tv nodig om een Netflix abonnement te nemen. Kan je altijd op je mobiel of tablet kijken, waar je maar wilt.
Als je niks aan je ogen mankeert is dat misschien prima om je ogen te verpesten door films en series op het kleine schermpje van je mobieltje te bekijken
Maar waar kijken die 'huisgenoten' van je dan op?
Die kijken allemaal op een wandvullend 4K scherm in hun woonkamer in hun huis.
Inderdaad. De telefoon gebruiken ze voor bellen en appen. En misschien social media.
Films, series en documentaires kijken sommige mensen op hun tv, gek he?
Je kan dan namelijk rechtop in je stoel zitten zonder je ogen en nek te verruïneren.
Maar u bent allebei denk ik van de generatie die alles doet met het mobieltje he? Van een mobieltje voorzien in de pamperstijd?
Toe maar. Ik zie een nieuwe Netflix-serie opdoemen. 'De kleine meedogenloze tegen de onhebbelijke grote jongens' Het zal nog eens aardig wat kijkers trekken ook.
Ze kijken op hun eigen moment en hebben een andere smaak in films, series en documentaires.
Oftewel, het gaat niet over samen naar films en series kijken, maar het is puur een financieel gewin zodat anderen geen eigen abonnement hoeven te nemen. Laat dat nu precies de reden zijn waarom Netflix hier paal en perk aan aan het stellen is.
Die serie was er vroeger toch al: Calimero
Ja, en wordt speciaal voor de Ts en zijn “huisgenoten” in 4 K uitvoering herhaald. “het is niet eerlijk”.
Als een bedrijf me pleased ben ik vergevingsgezind inderdaad. Ik bepaal uiteindelijk met wie ik zaken doe of ligt dat bij u anders?
Nee, dat ligt bij mij niet anders. Exact de reden dat is dus ook niet zo'n grote mond heb als jij, met je definitieve meedogenloze rancune...
Onzin. Blijkbaar heb je geen idee in welke formaten telefoons en tablets tegenwoordig verkrijgbaar zijn.
De kwaliteit van je argumentatie wordt er niet beter op naarmate het topic vordert - en het begon al niet best.
Mijn mobiele telefoon is al onhandig groot. En ik heb niks aan een tablet. Films en series zijn voor mij bestemd voor het grote doek/scherm.
Gaat u nu maar niet beginnen over de kwaliteit van de argumentatie.
Je bewijst anders direct mijn gelijk, qua argumentatie-kwaliteit. Dat jij films op een groot scherm wilt kijken is helemaal prima, maar kom dan niet met onzin-argumenten over het verpesten van ogen...
Ze kijken op hun eigen moment en hebben een andere smaak in films, series en documentaires.
Oftewel, het gaat niet over samen naar films en series kijken, maar het is puur een financieel gewin zodat anderen geen eigen abonnement hoeven te nemen. Laat dat nu precies de reden zijn waarom Netflix hier paal en perk aan aan het stellen is.
Dan had Netflix het technisch niet mogelijk moeten maken dat er 4 accounts konden worden verdeeld. Daar heb ik voor betaald en zo is het ook gepromoot.
Maar dat hebben ze wel mogelijk gemaakt zodat vele mensen bekend konden raken met Netflix en toen de markt verzadigd werd gingen ze de niche veranderen in het voordeel van Netflix en in het nadeel van de klant.
Het past echter in de marketingstrategie van drugdealers ook, eerst verleiden en daarna uitmelken.
Dan had Netflix het technisch niet mogelijk moeten maken dat er 4 accounts konden worden verdeeld.
Tja, dit is van het type argument:
Een automobilist rijdt met 150 km/u over de provinciale weg iemand dood en klaagt dan dat men het technisch mogelijk moeten maken dat een auto zo hard kan rijden. Er is voor die auto die zo hard kan rijden betaald en dus moet het ook zo gebruikt kunnen worden...
Je bewijst anders direct mijn gelijk, qua argumentatie-kwaliteit. Dat jij films op een groot scherm wilt kijken is helemaal prima, maar kom dan niet met onzin-argumenten over het verpesten van ogen...
Praat u eens met een oogarts of opticien. Wederom een kulargumentatie van uw kant.
Films en series kijk je op een tv-scherm of vanaf het witte doek. Hoe moet je ondertitels dan nog lezen op een schermpje van je mobiel?
En ga niet opnieuw aanvoeren dat er grote formaten mobieltjes zijn, want het gaat me te ver om daarvoor een rugzak mee te zeulen.