Goedendag,
Op 20 april 2023 had ik samen met mijn gezin onze heenvlucht van Brussel Zaventem naar Nador (Marokko) en op 04 mei had ik weer de terugvlucht (met Royal Air Maroc), dit heb ik via Tix.nl in februari 2023 al geboekt. Bij aankomst op de airport gaf men bij de incheckbalie aan dat ik en mijn gezin niet op de passagierslijst stonden, ze gaven aan dat mijn boeking vanuit de kant van Tix.nl vermoedelijk is geannuleerd of iets dergelijks (er was in ieder geval iets mis, de tickets waren dus ongeldig). Dit terwijl ik van niets heb gehoord en tevens heb ik zien staan op mijntix.nl dat de vlucht bevestigd is door Tix.nl. Hierdoor heb ik een nieuwe boeking ter plaatse moeten doen van zowel de heenvlucht als de terugvlucht die ik via Tix.nl eigenlijk al reeds had geboekt. Ik had niet veel keus, ik stond daar met mijn handen in het haar samen met mijn vrouw en 3 jonge kinderen. Ook is Tix.nl nog eens slecht bereikbaar, telefonisch al helemaal niet (ik had namelijk ook een noodnummer gebeld die stond in mijn boekingsmail, dit kon ik zogenaamd bij nood bellen maar helaas geen gehoor). Ik heb de nieuwe boeking moeten doen om de vlucht nog mee te kunnen pakken, ik had nog geluk dat er nog plek was voor ons. Ik heb 2050 euro moeten betalen voor deze nieuwe boeking ter plaatse, de oude boeking was ruim 950 euro. Dus ben ruim 3000 euro kwijt door deze hele situatie met Tix.nl.
Uiteraard heb ik hierna contact opgenomen met Tix.nl (via mail, telefonisch zijn ze helaas onbereikbaar) maar wuiven eigenlijk de schuld van zich af. Ook de CEO van Tix.nl gemaild en die geeft ook niet thuis en wuift dit ook van zich af en neemt niet zijn verantwoordelijkheid in deze. Ik heb tevens ook wat juridisch advies ingewonnen en men geeft aan dat Tix.nl in deze verantwoordelijk is, ik heb immers via hen geboekt en zij hebben dus eigenlijk "ongeldige tickets" verstrekt. Later heb ik ook even wat reviews gelezen over Tix.nl en ben ik ook lid geworden van een facebook groep genaamd "Tix.nl gedupeerden", velen hebben soortgelijke problemen zoals dat van mij met Tix.nl.
Ik heb alle bewijzen en mailwisselingen met Tix.nl en de CEO in mijn bezit.
Geld kwijt door ongeldige boeking met TIX.NL
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Geld kwijt door ongeldige boeking met TIX.NL
Met alle bewijzen in uw bezit kunt u naar geschillencommissie Reizen.
https://www.degeschillencommissie.nl/ko ... oplossing/
https://www.degeschillencommissie.nl/ko ... oplossing/
Re: Geld kwijt door ongeldige boeking met TIX.NL
Helaas niet, daar zijn hun niet bij aangesloten.WeerIemandanders schreef: ↑22 jun 2023 05:48Met alle bewijzen in uw bezit kunt u naar geschillencommissie Reizen.
https://www.degeschillencommissie.nl/ko ... oplossing/
Indien u betaalt hebt met uw creditcard dan kunt u een beroep doen op aflevering garantie. Echter, vermoedelijk krijg u alleen terug wat u aan Trix betaald hebt.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Of span een rechtzaak aan.
WeerIemandanders
vindt dit leuk