Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Mijn Bunq account is 26 dagen geleden "gedeactiveerd" en ik kan niet langer in de app komen vanwege een "bug" waarbij een oneindig draaiend wiel verschijnt wanneer ik mijn account moet verifiëren (om terug in de app te komen). Het ergste is dat deze "verificatie" bug al aanwezig was op mijn account sinds 1 mei, maar destijds kon ik alleen mijn limiet niet wijzigen (hierover heb ik toen al melding gemaakt). Sinds 1 juni kom ik de app helemaal niet meer in, al mijn (geplande) betalingen worden geweigerd en ik begin nu echt gestrest te raken omdat het grootste deel van mijn geld daar staat en ik volgende maand serieus achter begin te lopen met mijn hypotheek- en verzekerings betalingen. Al mijn kaarten zijn ook geblokkeerd, dus ik leen geld van vrienden en familie voor mijn dagelijkse uitgaven.
Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met het support team en elke keer krijg ik dezelfde reactie. "We weten niet hoelang het zal duren en onze ontwikkelaars zijn ermee bezig. We zijn afhankelijk van een externe provider, Birdee, die niet reageert." Bovendien hebben ze me nooit uit eigen beweging een statusupdate gegeven. Ik moet altijd vragen wat de status is en dan krijg ik via de chat een supportmedewerker die me het bovenstaande vertelt. (Letterlijk al tien keer min of meer hetzelfde antwoord)
Wat extra informatie die ik al heb gevraagd:
Ze willen geen geld overboeken naar een andere bankrekening. Dit zou me al ontzettend uit de brand helpen zodat ik achterlopende zaken kan gaan betalen.
Ze kunnen de verificatie vraag blijjkbaar niet zomaar resetten of overslaan.
Er staat echt serieus geld op dit account en ik ben erg ongerust op dit moment. Wat raden jullie aan in deze situatie? Moet ik professionele hulp inschakelen? Wat zijn mijn rechten En wat zou de te volgen procedure zijn?
Bedankt. Alle hulp of advies wordt zeer op prijs gesteld!
Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met het support team en elke keer krijg ik dezelfde reactie. "We weten niet hoelang het zal duren en onze ontwikkelaars zijn ermee bezig. We zijn afhankelijk van een externe provider, Birdee, die niet reageert." Bovendien hebben ze me nooit uit eigen beweging een statusupdate gegeven. Ik moet altijd vragen wat de status is en dan krijg ik via de chat een supportmedewerker die me het bovenstaande vertelt. (Letterlijk al tien keer min of meer hetzelfde antwoord)
Wat extra informatie die ik al heb gevraagd:
Ze willen geen geld overboeken naar een andere bankrekening. Dit zou me al ontzettend uit de brand helpen zodat ik achterlopende zaken kan gaan betalen.
Ze kunnen de verificatie vraag blijjkbaar niet zomaar resetten of overslaan.
Er staat echt serieus geld op dit account en ik ben erg ongerust op dit moment. Wat raden jullie aan in deze situatie? Moet ik professionele hulp inschakelen? Wat zijn mijn rechten En wat zou de te volgen procedure zijn?
Bedankt. Alle hulp of advies wordt zeer op prijs gesteld!
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Misschien kan het Kifid iets voor je doen
https://www.kifid.nl/contact/
https://www.kifid.nl/contact/
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Ik zou contact opnemen met Pieter Lakeman. Misschien kan hij de zaken wat versnellen voordat er meerdere mensen dit soort ervaringen krijgen.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Ik zou eerst maar bij een andere bank een rekening openen en dit door geven bij je werkgever zodat daar je salaris op gestormd kan worden. Verder zou ik bij het Kifid een melding maken hiervan dat je je geld op dat account terug wilt maar Bunq niet mee werkt.
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Kort geding lijkt mij sneller werken dan alle andere opties die weken of maanden gaan duren.
Maar ik denk dan een briefje van een advo die het KG aankondigt al voldoende zal zijn, KG kan je altijd intrekken.
Maar ik denk dan een briefje van een advo die het KG aankondigt al voldoende zal zijn, KG kan je altijd intrekken.
-
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Meh, ik vrees dat je gewoon moet afwachten. Ik heb enige ervaringen met wachten op een externe partij als ontwikkelaar. Helaas kan BUNQ in deze niet heel veel en ik weet exact hoe vervelend dat is, voor jou als gebruiker, maar ook voor BUNQ. Ze zullen ongetwijfeld een service level agreement met die partij hebben maar dat creeert niet magisch een oplossing.
De werkelijkheid is dat bugs niet altijd makkelijk op te lossen zijn.
De werkelijkheid is dat bugs niet altijd makkelijk op te lossen zijn.
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Maar ben jij nou de enige klant met dit vervelende probleem, of hebben alle Bunq klanten dit.
Als je de enige bent zou je eens na kunnen gaan waarom het jou getroffen heeft......
Als je de enige bent zou je eens na kunnen gaan waarom het jou getroffen heeft......
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Er zijn geen storingen bij Bunq.
Kan het zijn dat u het verificatie proces niet goed doorlopen is? Het is normaal en verplicht om paspoort te uploaden naar een bank en te bewijzen dat u echt u bent. Probeer (indien mogelijk) om dit proces (opnieuw) te doorlopen.
Ga naar Google Play Store/Apple store om de app voor de nieuwste versie van de app. Eventueel kunt u de app verwijderen en opnieuw installeren.
Hoe oud is uw telefoon? Indien uw telefoon heel oud is is de kans dat de app niet meer ondersteund wordt.
Heeft u geprobeerd in te loggen op een andere apparaat? Desnoods tijdelijk van iemand anders? Dan wel gelijk daarna de app verwijderen.
(Helaas is bij Bunq alleen mogelijk om in een app in te loggen).
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen contact opnemen met Bunq en op een hogere niveau laten uitzoeken wat er aan de hand is. Eventueel kunnen hun een kort geding aanspannen.
Ook kunt u naar www.kifid.nl voor een bindend uitspraak. Het kan enkele weken duren voordat Kifid tijd voor u hebt.
Kan het zijn dat u het verificatie proces niet goed doorlopen is? Het is normaal en verplicht om paspoort te uploaden naar een bank en te bewijzen dat u echt u bent. Probeer (indien mogelijk) om dit proces (opnieuw) te doorlopen.
Ga naar Google Play Store/Apple store om de app voor de nieuwste versie van de app. Eventueel kunt u de app verwijderen en opnieuw installeren.
Hoe oud is uw telefoon? Indien uw telefoon heel oud is is de kans dat de app niet meer ondersteund wordt.
Heeft u geprobeerd in te loggen op een andere apparaat? Desnoods tijdelijk van iemand anders? Dan wel gelijk daarna de app verwijderen.
(Helaas is bij Bunq alleen mogelijk om in een app in te loggen).
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen contact opnemen met Bunq en op een hogere niveau laten uitzoeken wat er aan de hand is. Eventueel kunnen hun een kort geding aanspannen.
Ook kunt u naar www.kifid.nl voor een bindend uitspraak. Het kan enkele weken duren voordat Kifid tijd voor u hebt.
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Kijk ev en bij de bijna 5 duizend reviews en het lijkt wel of de helft niet meer bij zijn geld kan. Het zit wel wat dieper dan 'lastig voor bunq'.
https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com
https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 16 aug 2007 20:01
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
Dat is sinds kort niet meer waar....maar wellicht helpt het de TS niet meer, want volgens mij moet je de browser variant bevestigen via je app.
https://web.bunq.com
Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account
laat je werkgever je loon naar die andere rekening storten, vraag deze eventueel om een voorschot nadat je de situatie hebt uitgelegd!