Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
28 jun 2023 11:13
Hetgeen u hier allemaal verwoordt opent voor mij een nieuwe wereld. Wist dat er extreme wappies waren, maar niet dat het zo ver ging.
En dan laat ik hier nog maar het topje van de ijsberg zien. Wat er in de Telegramgroepen, en zeker de besloten groepen, gebeurt is echt shocking.

Wat je ziet is dat een paar op zich hele slimme jongens er een verdienmodel in gezien hebben, en een hele kudde "niet-schapen" meetrekken. Die worden "wakker gemaakt" en vervolgens onderwezen middels boeken en cursussen. Goudmijntje hoor...

Vervolgens zijn er een stel geesteszieken (letterlijk, afgelopen week werden er twee gekneveld gedwongen opgenomen) die ineens een groep vinden waar ze zich thuis voelen, en waar ze in hun idioterie niet afgewezen worden. En dan heb je het recept voor problemen...

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
28 jun 2023 11:34
juliomariner schreef:
28 jun 2023 11:26
Goh, dit moet niet te vaak voorkomen maar we zijn het eens een keer met elkaar eens.
Een gezamenlijke vijand kan verbroederen. Zo kwam Hitler ook aan de macht 😉
Of je daar dan blij mee moet zijn?

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
28 jun 2023 11:16
Lady1234 schreef:
28 jun 2023 10:16
@erthanax bedankt voor de uitleg. Ik ben zo vrij te veronderstellen dat die dwazen wel uitkeringen en toeslagen incasseren.
Uiteraard, het wappie zijn is natuurlijk altijd eenrichtingsverkeer.
Die veronderstelling wordt overigens mooi bevestigd (én beargumenteerd) door soevereine Rudy in de uitzending van Hart van Nederland van gisteravond (late editie, vanaf 12.46). Inclusief korte reactie van de KBvG-voorzitter.
https://www.hartvannederland.nl/uitzendingen

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
28 jun 2023 11:52
Nijogeth schreef:
28 jun 2023 11:34
juliomariner schreef:
28 jun 2023 11:26
Goh, dit moet niet te vaak voorkomen maar we zijn het eens een keer met elkaar eens.
Een gezamenlijke vijand kan verbroederen. Zo kwam Hitler ook aan de macht 😉
Of je daar dan blij mee moet zijn?
Och JD en ik zijn het vaak eens dat we het totaal niet met elkaar eens zijn maar er zal wel geen bloed gaan vloeien. Daarbij heb ik niet de intentie om de macht over te nemen dus zal alles wel met een sisser aflopen.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De macht grijpen is niet aan mij besteed. Ik kom niet eens in de buurt van de sluwheid en welbespraaktheid van onze premier. Maximaal zou ik een functie kunnen verwerven als Sophie Hermans, de tas dragen van de baas, hem continue uit de wind houden en zo mijn dagen slijten in de kamer. Maar ook dat gaat hem niet worden, enerzijds omdat ik dat niet wil, en anderzijds omdat ik niet net zoals zij, zo'n kruiwagen heb als vader.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
28 jun 2023 15:32
De macht grijpen is niet aan mij besteed. Ik kom niet eens in de buurt van de sluwheid en welbespraaktheid van onze premier. Maximaal zou ik een functie kunnen verwerven als Sophie Hermans, de tas dragen van de baas, hem continue uit de wind houden en zo mijn dagen slijten in de kamer. Maar ook dat gaat hem niet worden, enerzijds omdat ik dat niet wil, en anderzijds omdat ik niet net zoals zij, zo'n kruiwagen heb als vader.
En dat is niet eerlijk. 🤣

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De humor ligt op straat.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
28 jun 2023 16:04
De humor ligt op straat.
Niet meer, ze hebben me net opgeraapt :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Las dat Paul Cliteur er in het uiterste geval voor is om politieke partijen te verbieden.
Het gaat dan om nazistisch en communistische partijen.
Ook sharia partijen vallen daar onder volgens hem.
Maar ook globalistische partijen die b.v. alle nationale wetten willen onderwerpen aan eu wetgeving.
Dat wordt dus oppassen voor o.a,d66 en vvd.
Blijft natuurlijk vreemd dat "men"overweegt om politieke partijen die voor zover bekend geen strafbare feiten gepleegd hebben te verbieden.
Ben geen fan van o.a. fvd en pvv,ben meer links georienteerd,maar is dit nog democratie als kamerleden gaan praten over het verbieden van partijen?
Vind ook dat partijen die de democratie schade toebrengen/ondermijnen goed in de gaten gehouden moeten worden,maar hoever wil/moet je gaan in deze?
ik wordt hier niet vrolijk van,arm Nederland. :cry:

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ach Paul Cliteur van het forum voor democratie wil ook even aandacht. Morgen zijn we dit weer vergeten.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

juliomariner schreef:
28 jun 2023 20:49
Ach Paul Cliteur van het forum voor democratie wil ook even aandacht. Morgen zijn we dit weer vergeten.
Ja ik weet dat Cliteur gelieerd is aan fvd,des te vreemder dat hij dat zegt.
Of is in deze de aanval de beste verdediging?
Maar je hebt gelijk,laten we dit soort gedoe maar snel vergeten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik was een dag of wat in Drenthe. De hele dag buiten kunnen zitten in de natuur.
Tientallen vogeltjes, eekhoorntjes die met zn drieën uitgelaten op een boom aan het dansen waren.
Een prachtig ooievaarsnest , vlakbij ,met maar liefst 4 jongen (!) die al klapwiekend pogingen deden om weg te vliegen en pa en moe vlogen af en aan om ze te voederen.
Drie honden in mijn nabijheid , een vijver, kippen en een kakelende haan en 4 schapen.
Zo en verder niets! Rust, ruimte, uitzicht , stilte en inktzwarte nachten en miljoenen sterren.
Geen herrie, geen overlast , gastvrije ontvangst , dáár komt een mens van bij!
Dan hoef ik niet naar verre oorden te vliegen hoor. :wink:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Pas maar op voor die ooievaars, is uw rust zo voorbij. 🤣

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb hier voor de deur ook een ooievaarsnest. Zitten er 2 in. Is wel mooi om te zien.

witte angora
Berichten: 31999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is toch andere koek dan de dingen waar je je zorgen over maakte, of niet dan? Terwijl we de dingen waar we ons vaak zorgen over maken niet eens kunnen veranderen. De natuur blijft schitterend - blij dat je er zo van hebt kunnen genieten.

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
29 jun 2023 19:21
Ik was een dag of wat in Drenthe. De hele dag buiten kunnen zitten in de natuur.
Tientallen vogeltjes, eekhoorntjes die met zn drieën uitgelaten op een boom aan het dansen waren.
Een prachtig ooievaarsnest , vlakbij ,met maar liefst 4 jongen (!) die al klapwiekend pogingen deden om weg te vliegen en pa en moe vlogen af en aan om ze te voederen.
Drie honden in mijn nabijheid , een vijver, kippen en een kakelende haan en 4 schapen.
Zo en verder niets! Rust, ruimte, uitzicht , stilte en inktzwarte nachten en miljoenen sterren.
Geen herrie, geen overlast , gastvrije ontvangst , dáár komt een mens van bij!
Dan hoef ik niet naar verre oorden te vliegen hoor. :wink:
De natuur is zó mooi gemaakt, voor mij ook dé plek om tot rust te komen. Fietsen, wandelen, hardlopen, fotograferen: kan allemaal.

Zondagmiddag heb ik nog bijna twee uur voor een boom op de grond gezeten. Daar zat een meter boven de grond, en anderhalve meter bij een druk fietspad vandaan, een nest in de boomstam van de Grote Bonte Specht. Iedere keer die koppies buiten het gat in de stam, en een hérrie… en steeds pa en ma specht eromheen. Heb het gefotografeerd en gefilmd; genieten!

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
29 jun 2023 21:14
Dat is toch andere koek dan de dingen waar je je zorgen over maakte, of niet dan? Terwijl we de dingen waar we ons vaak zorgen over maken niet eens kunnen veranderen. De natuur blijft schitterend - blij dat je er zo van hebt kunnen genieten.
Alles kan veranderen, waar een wil is een weg. Afleen niet alle wegen worden vaak bewandelt.
Kijk naar het amazone gebied,
De wegen die bewandelt werden waren groen, alleen welk groen was altijd belangrijker geweest.

Ik heb altijd van de natuur genoten, alleen de natuur in Nederland vind ik niet zo mooi, natuurlijk zijn er mooie stukken.

Maar alles heeft een prijs.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ook in Nederland is mooie natuur te vinden. Je moet alleen de weg weten.
Daarbij zien we vaak niet hoe mooi de natuur is want we zijn druk druk druk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
29 jun 2023 21:25
Zondagmiddag heb ik nog bijna twee uur voor een boom op de grond gezeten. Daar zat een meter boven de grond, en anderhalve meter bij een druk fietspad vandaan, een nest in de boomstam van de Grote Bonte Specht. Iedere keer die koppies buiten het gat in de stam, en een hérrie… en steeds pa en ma specht eromheen. Heb het gefotografeerd en gefilmd; genieten!
Heerlijk! Beter dan die overvolle stranden, zwembaden, pretparken etc.
En uurenlang in files staan. :(
Juist in deze hectische tijden kun je tot rust in de natuur komen.
We gingen vroeger al naar eenvoudige campings met een eigen groot zwembadje voor de tent/caravan.
Die drukte ook nog expres opzoeken lijkt mij niet gezond voor de mens.
Je móet écht tot rust kunnen komen. " Men " kan niet 24/7 in de drukte zitten en druk-druk-druk zijn.
In Nederland zijn echt nog heel rustige plekjes te vinden , ver vd massa en ver vd geijkte plekken waar je struikelt over de toeristen.
Ik zou het iedereen willen aanraden én gunnen.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

In dit kader wil ik iedereen oproepen zijn stoeptegeltuintje tegen het licht te houden. PLANT BOMEN. Weg met die tegels, plastic gras en de grint.

Plaats reactie