Ik kom nou ruim een jaar, ivm mijn verhuizing, bij de Plus. Ik heb daar nog geen fout geconstateerd bij de prijzen tussen het schap en de kassa.
Dit is verkapte reclame of je werkt nu ook bij de Plus ?
Zelf controleer ik nooit de kassabon, scheelt tijd en ergernis, dus ik constateer ook nooit eventuele fouten.
Ik niet. Ik werk bij de Appie. Maar aangezien er geen voorraad is om de schappen te vullen zit ik nu werkeloos thuis. Niet erg, want KPN heeft me nu nodig.
Al die forumleden die dus allemaal reclame maken voor hun baas, of nog erger, aandelen hebben, die zouden ze vanwege belangenverstrengeling wel eens een ban mogen geven. Je kan ook geen mens meer vertrouwen.
DAT is het voordeel van contant geld. Gewoon het juiste bedrag contant op de balie leggen, product gewoon meenemen, je hebt immers betaald.
Maar ik zou zelfs nog zover gaan om met het product zo de winkel uit te lopen en als ze dan moeilijk doen zeg ik, ja wil je nu dat ik betaal of niet. Dan wel het juiste bedrag aanslaan graag.
Want die ene persoon die het product dan niet koopt, liggen ze gewoon niet wakker van.
Maar ik zou zelfs nog zover gaan om met het product zo de winkel uit te lopen en als ze dan moeilijk doen zeg ik, ja wil je nu dat ik betaal of niet. Dan wel het juiste bedrag aanslaan graag.
Nou, jij verdient een sticker Kansloos advies/ gedrag.
DAT is het voordeel van contant geld. Gewoon het juiste bedrag contant op de balie leggen, product gewoon meenemen, je hebt immers betaald.
Maar ik zou zelfs nog zover gaan om met het product zo de winkel uit te lopen en als ze dan moeilijk doen zeg ik, ja wil je nu dat ik betaal of niet. Dan wel het juiste bedrag aanslaan graag.
Want die ene persoon die het product dan niet koopt, liggen ze gewoon niet wakker van.
Dat is een beetje, wat ze in Amerika noemen, Karen/Kevin gedrag. Laat dat alsjeblieft niet naar Nederland komen. Het is ‘en ik heb er recht op, dus mag ik me asociaal gedragen’ gedrag.
DAT is het voordeel van contant geld. Gewoon het juiste bedrag contant op de balie leggen, product gewoon meenemen, je hebt immers betaald.
Maar ik zou zelfs nog zover gaan om met het product zo de winkel uit te lopen en als ze dan moeilijk doen zeg ik, ja wil je nu dat ik betaal of niet. Dan wel het juiste bedrag aanslaan graag.
Geweldig idee. Not. Dan wordt de politie erbij gehaald wegens winkeldiefstal en heb je nog meer poppen aan het dansen. Misschien win je uiteindelijk, misschien. Maar de ellende die je jezelf in de tussentijd op de hals haalt, en dat voor die paar euro(cent).
Deze week kwam op het journaal voorbij dat bij AH "nog steeds" vaak een verkeerde prijs in de kassa zit. Daarbij komt dat er (afgezien van de grote reclameborden) zeer kleine etiketjes op de rand van de schappen staan. Kortom: ondoenlijk om steeds zelf te controleren, en je mag verwachten dat AH de zaakjes op orde heeft (lees: de goeie prijs in de kassa zet). Er is gezien het nieuwsbericht sprake van systematische fouten en dat is een kwalijke zaak.
Wat helpt is als consumentenorganisaties hier systematisch aandacht aan blijven schenken, als individu kan je dus allen signalen afgeven aan consumentenorganisaties. Stennis schoppen vinden ze ook niet leuk, maar kost veel energie.
Dat soort schandalige briefjes hangen bij meer winkel
Weinig schandalig aan, gewoon duidelijke communicatie richting klant. Dat het Juridisch misschien niet klopt lijkt me onbelangrijk. Je wordt toch niet verplicht om er te kopen ?
Dat het juridisch niet mag, maakt dat het schandalig is.
Slechte klantenservice als ze de prijs niet aanpassen aan het schap en/of de folder.
Bij zulke bedrijven kom ik niet meer.
En ja, ik laat rustig alles bij de kassa staan als ze weigeren de prijs aan te passen. Was leuk toen ik omgereden was naar een andere supermarkt omdat daar diepvries snacks in de aanbieding waren. In de Folder "alle snacks van merk X 1+1 gratis". Met een feestje op komst wilde ik flink inslaan en gelijk de overige boodschappen doen.
Kassa sloeg de aanbieding niet aan. Bij navraag zeiden ze "ja maar dat geldt niet voor oven snacks". Die uitzondering stond niet in de advertentie en bij het schap. Ook de manager bleef volhouden dat ik de volle prijs moest betalen.
Toen ze dan vroegen of ik de snacks niet meer wilde voor de volle prijs, was mijn antwoord "inderdaad, en de rest hoef ik ook niet"
Dat soort schandalige briefjes hangen bij meer winkel. De kassaprijs is de JUISTE prijs. Bv bij Van Cranenbroek.
Succes met je discussie. Je krijgt het echt niet mee voor de schapprijs.
Ik vind dat schandalige nog wel meevallen. Juist bij die grote graaiwinkels worden er door de klanten nogal eens prijskaartjes c.q prijsstickers verwisseld. Dat is pas echt schandalig. De enige optie voor zo'n bedrijf kan dan helaas zijn: van tevoren duidelijk aangeven dat de kassa het laatste woord heeft.
Wat het bij die Grenze nog verwarrender kan maken is dat ze soms 1 product uit verschillende partijen hebben liggen. De ene partij is bijna aan de datum en daarom goedkoper terwijl het product uit de langer houdbare partij duurder is. De eerste staat dan wel bij datum voordeel. (beide partijen hebben een verschillende barcode.) Goed opletten dus.
Dat soort schandalige briefjes hangen bij meer winkel. De kassaprijs is de JUISTE prijs. Bv bij Van Cranenbroek.
Succes met je discussie. Je krijgt het echt niet mee voor de schapprijs.
Ik vind dat schandalige nog wel meevallen. Juist bij die grote graaiwinkels worden er door de klanten nogal eens prijskaartjes c.q prijsstickers verwisseld. Dat is pas echt schandalig. De enige optie voor zo'n bedrijf kan dan helaas zijn: van tevoren duidelijk aangeven dat de kassa het laatste woord heeft.
Dat probleem kan de winkel simpelweg ondervangen door prijskaartjes met productnamen te gebruiken. Het is in ieder geval geen reden om onder de wettelijke systematiek uitte komen.