Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
04 jul 2023 17:27
J. Deltoer schreef:
04 jul 2023 17:17
Jammer dat ze gaat. Ze was een kamerlid zoals er meer zouden moeten zijn. 110% voor het landsbelang en niet voor carriere en eigen belang [...]
Ja, zeker jammer. Iemand met veel 'hart voor de mens en voor de zaak'. Maar kan me voorstellen dat ze na 17 jaar en veel tegenwerking en frustratie uitgeput en moedeloos is geraakt. Het wordt voor haar dus 'functie elders'. Benieuwd wat ze gaat doen.
De tassendraagster heet Hermans. :wink: Weet ff haar voornaam niet.
( Ze heet Sophie Hermans ( zenuwpees🤪 ).)
Voor de rest volledig eens met deze reacties vwb Renske.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Weer een hoop poeha van de tassendraagster, maar het eindresultaat is bij Rutte al lang bekend (en bij hen die de capriolen voor de bühne van het slechtste kabinet ooit al langer volgen):
Het kabinet blijft gewoon.
Glas, plas was.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
06 jul 2023 15:54
Weer een hoop poeha van de tassendraagster, maar het eindresultaat is bij Rutte al lang bekend (en bij hen die de capriolen voor de bühne van het slechtste kabinet ooit al langer volgen):
Het kabinet blijft gewoon.
Glas, plas was.
Ik heb daar zo mijn twijfels over. We merken vanzelf wel wie van ons 2 ernaast zit.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ZeerPrivé schreef:
06 jul 2023 18:07
J. Deltoer schreef:
06 jul 2023 15:54
Weer een hoop poeha van de tassendraagster, maar het eindresultaat is bij Rutte al lang bekend (en bij hen die de capriolen voor de bühne van het slechtste kabinet ooit al langer volgen):
Het kabinet blijft gewoon.
Glas, plas was.
Ik heb daar zo mijn twijfels over. We merken vanzelf wel wie van ons 2 ernaast zit.
Het zou heel mooi zijn als ik er naast zou zitten. Dan is er nog hoop voor nederland.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Uitgekookt doortrapt van Rutte.
Voor de bühne: asielzoekers weren, want " het volk " pikt het niet langer.
Dan mogelijk een clash---- nw verkiezingen ----VVD wéér de grootste en Rutte blijft dus zitten met zijn dán ( ongetwijfeld) wéér nieuwe aangepaste plannetjes.
Het volk juicht : " yep , minder asielzoekers , fijn zo, Mark, dank je wél!"
Ik kan er nog wel méér over zeggen , maar doe het maar niet.
Hoe dan ook :
vlg mij is dit een geraffineerd politiek spelletje , zo vlak voor de zomervakantie.
( goed over nagedacht, Mark....grrrr)

witte angora
Berichten: 32004
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm.... geen idee, maar de huidige verhoudingen lijken me ook niet goed werkbaar, met een grote BBB in de 1e Kamer in de oppositie - terwijl Caroline volgens mij toch wel aardig in de richting van Mark denkt mbt asielinstroom en zo.... Plus dat er ook op andere gebieden toch flinke stappen gezet moeten worden...

Naja ze zoeken het maar uit in Den Haag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
06 jul 2023 18:56
(...) Plus dat er ook op andere gebieden toch flinke stappen gezet moeten worden...
(...)
Inderdaad, dit land schreeuwt om oplossingen van alles wat nog op de plank ligt en blijft liggen...😡
Rutte stuurt nu alleen maar op " de asielstroom " indammen.
Makkelijk scoren...op dit moment....

witte angora
Berichten: 32004
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk juist dat hij de asielstroom gebruikt om later makkelijker de andere grote stappen te kunnen zetten... 😉

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is precies de reden dat Rutte het zo speelt. Hij zoekt gewoon een breekpunt, in dit geval is het asielbeleid makkelijk maar hij wil gewoon van zijn veel te linkse partners af.
Hij weet dat als er nieuwe verkiezingen komen zal hij weer lijsttrekker worden voor de VVD en zeer waarschijnlijk weer premier.
Hij zal een aantal zetels verlies voor lief nemen, maar dan is hij in ieder geval van de in zijn ogen veel te linkse Kaag, D66 en CU af.
Hij gaat dan een kabinet over rechts vormen samen met BBB en waarschijnlijk het CDA en voor nood nog een andere rechtsere partij, of weer zo'n soort gedoogvorm met Wilders. Alles beter dan Kaag, Jetten en CU in zijn ogen.
Zoals het er nou voor staat zal de linkse oppositie waarschijnlijk ook zetels verliezen zeker omdat Leijten nu ook weg is.
Een samenwerking van GL en PVDA zal te weinig extra zetels opbrengen om potten te kunnen breken.

witte angora
Berichten: 32004
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
06 jul 2023 19:12
Dat is precies de reden dat Rutte het zo speelt. Hij zoekt gewoon een breekpunt,
Exact wat ik denk. En wat betreft de andere kwesties: als BBB in het kabinet komt zullen er mbt tot CO2 en dergelijke oplossingen kunnen komen die door de boeren geaccepteerd zullen moeten worden. Juist omdat hun partij mee beslist. Scheelt een hoop gedoe, inclusief gedoe in de 1e Kamer.

En idd, precies voor de zomer, in een tijd dat er weinig gebeurt kunnen verkiezingen prima voorbereid worden.
Laatst gewijzigd door witte angora op 06 jul 2023 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Naar mijn mening moeten we ook zo snel mogelijk af van Kaag en Jetten, 2 zeer zwakke politicie die weing goed maar heel veel slechts hebben gedaan.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De politici die we nu hebben, hebben totaal geen gevoel wat onze euro waard is, zolang ze ook nog niet weten wat er in het land speelt, en dat Nederland groter is als omgeving den haag, en als partij belangen voor landsbelang gaan, en als politici niet verantwoordelijkheden nemen, zal het nooit niks worden.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
06 jul 2023 18:51
Uitgekookt doortrapt van Rutte.
Voor de bühne: asielzoekers weren, want " het volk " pikt het niet langer.
Dan mogelijk een clash---- nw verkiezingen ----VVD wéér de grootste en Rutte blijft dus zitten met zijn dán ( ongetwijfeld) wéér nieuwe aangepaste plannetjes.
Het volk juicht : " yep , minder asielzoekers , fijn zo, Mark, dank je wél!"
Ik kan er nog wel méér over zeggen , maar doe het maar niet.
Hoe dan ook :
vlg mij is dit een geraffineerd politiek spelletje , zo vlak voor de zomervakantie.
( goed over nagedacht, Mark....grrrr)
Zo werken die politieke spelletjes al sinds jaar en dag. Heeft niets met Rutte te maken. Persoonlijk zit ik zeker niet op die linkse kliek van GL en PvdA te wachten.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alsof griezel Jesse Klaver en Attje Kuiken het land kunnen redden.

witte angora
Berichten: 32004
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Héééé.... we zitten al een paar berichten lang op pagina 1000. Mijlpaal! Heb de koffie net op, maar een tweede bak gaat er nog wel in.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
06 jul 2023 20:51
Alsof griezel Jesse Klaver en Attje Kuiken het land kunnen redden.
Voor die 2 denk ik aan functie elders...

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat er nu zit kan het zeker niet redden, ze krijgen niks op tijd af.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


witte angora
Berichten: 32004
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja ja, en iedereen is van goede wil, en niemand is bij een val van het kabinet gebaat.... blablabla.... Duidelijk, volkomen duidelijk. Ik denk dat ze er zelf niet meer in geloven, maar dat kunnen ze natuurlijk niet zeggen.

https://nos.nl/artikel/2481784-kabinets ... g-loopt-op

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het probleem met het huidige kabinet is dat de CU asielbeleid tegenhoudt samen met D66, maar D66 houdt ook veel andere zaken gegijzeld met hun klimaat programma. Veel problemen (woningnood, energietekort, boerenprobleem, om maar wat dingen te noemen) lopen daar steeds tegenaan. Een iets gematigder klimaatbeleid, wat realistisch is in verhouding tot de mogelijkheden en waarbij de economie geen klappen gaat krijgen, dat kan er voor zorgen dat de bouwsector weer aan de slag kan, we het energietekort gaan aanpakken met kernenergie en dat de boeren een veel minder drastische verandering tegemoet gaan.

Ik zeg het al jaren, maar we zijn in dit land helaas afgestapt van de economische ideeën van Keynes en eigenlijk moeten we terug naar de basis. Een goede gezonde dosis oppotten in goede economische tijden en dit pot gebruiken om in mindere tijden wat uit te kunnen geven en de economie draaiende te houden. Momenteel lenen we een hoop geld als de economie slecht gaat om vervolgens als de economie goed gaat te blijven investeren (want we denken dat de geldstroom niet ophoudt). We moeten als Nederland veel meer op onszelf kunnen rekenen en veel minder afhankelijk worden van de grillen van de wereldwijde economie. Een gestage continue groei, in plaats van pieken en dalen. We hebben een voorsprong qua welvaart, laten we die vasthouden en uitbouwen als anderen moeten bezuinigen.

Plaats reactie