Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nou daar krijg je zo het volgend probleem . Wie stopt die mensen nu in het asiel ,dat vinden die honden of katten niet leuk . Als er straks iemand is gebeten krijgen die beestjes weer de schuld . :?

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet gelovig lijkt me voor een buitenstaander lastig te beoordelen. Er zijn ook in Nederland heel wat mensen die zelden of nooit een kerk vanbinnen zien, maar wel vanuit de kerk begraven worden. Juist in gevallen van leven en dood richt men zich (of keert men terug) tot diepgewortelde waarden.

Dat Turkije een populair vakantieland is, wil niet zeggen dat het voor iedereen een veilig land is. Koerden bijvoorbeeld hebben het er soms zwaar te verduren.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
07 jul 2023 10:42
J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25
En als ze eenmaal hier de asielprocedure hebben doorlopen en uitkering, miele en voorrang op een huurhuis hebben gekregen dan gaan ze naar het herkomstland op vakantie.
Ja, inderdaad, dat doen "ze"... :roll: :roll:
Toevallig kwam ik er bij een vorige werkgever eentje tegen uit Eritrea. Gevlucht, was hier aan het werk en ging 2x per jaar op vakantie naar Eritrea, net als andere mensen die hij kende die op vakantie gingen naar het thuisland.

De vraag of het land dan veilig was, omdat ie terug kon, daarop was het antwoord direct dat het land totaal niet veilig was. Maar schijnbaar wel op vakantie gaan.

Overigens een prima gozer en wel het type dat iets toevoegt aan de maatschappij, was helemaal lyrisch over Nederland, de Nederlandse mensen, sprak goed Nederlands voor iemand die 2 jaar in Nederland was, zocht echt contact met de Nederlanders en deed echt mee met de cultuur. Dat soort jongens, dat juist de vrijheid die we in Nederland hebben op alle gebied kan waarderen, die mogen van mij prima blijven. Maar wel zelf voor de kost zorgen als je de kans krijgt.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 jul 2023 15:27
Ik heb het over Turkije. Paar maanden terug heeft een van de buren nog twee doden daarheen gebracht. Niet gelovig trouwens. En in dezelfde flat woont een gezin, ook uit Turkije, die vier jaar geleden in de asielprocedure zijn terecht gekomen, en na 2 1/2 jaar een woning hadden. Gezin met twee kinderen, gewoon Turks. Aardige mensen, daar niet van. Maar wrang is het wel. Ik heb 10 jaar moeten wachten op een woning, en dan was het nog moeilijk.
Maar die 10 jaar wachten heeft ook te maken met het feit dat je alleen maar in bepaalde regio's en/of buurten wilt wonen. Er zijn in Nederland nog steeds regio's waar je met 2-3 jaar wachten al aan de beurt bent.

witte angora
Berichten: 32005
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
07 jul 2023 16:20
Niet gelovig lijkt me voor een buitenstaander lastig te beoordelen.
Nee hoor, letterlijk gezegd. Geen moslim, geen christen, niks. Het begraven heeft ook niks met het geloof te maken, maar met de saamhorigheid binnen de familie. Die is gewoon erg groot.
Dat Turkije een populair vakantieland is, wil niet zeggen dat het voor iedereen een veilig land is. Koerden bijvoorbeeld hebben het er soms zwaar te verduren.
Klopt. Maar dit gaat niet om Koerden. En dan nog, waarom helemaal naar het overvolle Nederland? Waarom niet de eigen regio?

witte angora
Berichten: 32005
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 jul 2023 17:09
witte angora schreef:
07 jul 2023 15:27
Ik heb het over Turkije. Paar maanden terug heeft een van de buren nog twee doden daarheen gebracht. Niet gelovig trouwens. En in dezelfde flat woont een gezin, ook uit Turkije, die vier jaar geleden in de asielprocedure zijn terecht gekomen, en na 2 1/2 jaar een woning hadden. Gezin met twee kinderen, gewoon Turks. Aardige mensen, daar niet van. Maar wrang is het wel. Ik heb 10 jaar moeten wachten op een woning, en dan was het nog moeilijk.
Maar die 10 jaar wachten heeft ook te maken met het feit dat je alleen maar in bepaalde regio's en/of buurten wilt wonen. Er zijn in Nederland nog steeds regio's waar je met 2-3 jaar wachten al aan de beurt bent.
Dan heb je het over Delfzijl en Zeeuws-Vlaanderen denk ik? De rest van het land is bomvol. En waarom worden al die asielzoekers dan niet naar die regio's gestuurd, als het daar zo makkelijk gaat? Komt er des te sneller plek in de asielcentra.

witte angora
Berichten: 32005
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lees net dat een 'stopknop' de laatste optie is om uit de impasse te komen. Wel, als die 'stopknop' er komt, kunnen ze hem met terugwerkende kracht indrukken en vasthouden, want het is nu al onhoudbaar.

Oftewel: ik denk niet dat ze er uit gaan komen. Maar goed, misschien ben ik wel te somber.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is een “pauzeknop”.

witte angora
Berichten: 32005
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »


Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kop in de NRC.

Pauzeknop’ gezinshereniging ligt voor in cruciaal kabinetsoverleg asiel

“Gezinshereniging voor bepaaldegroepen asielzoekers tijdelijk beperkt.”

Lijkt me geen stop.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25

En als dit zegt ben je een witte rechtse oude man die deels of helemaal het stemrecht afgenomen moet worden.
Hier nog zo'n oude man die net las dat in Maarheeze een supermarkt gaat/moet sluiten vanwege de overlast/diefstal van/door alhier asielzoekenden.

Sneu voor deze nog jonge ondernemer die hiervoor het hoofd moet buigen en zijn toekomst naar de knoppen ziet gaan.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
07 jul 2023 17:29
(...) En dan nog, waarom helemaal naar het overvolle Nederland? Waarom niet de eigen regio?
Volgens de UNHCR wordt wereldwijd 70% van de vluchtelingen opgevangen in de buurlanden.
Turkije vangt 3,6 miljoen vluchtelingen op, Iran (!) 3,4 miljoen.

Volgens de Stichting Vluchteling zijn er in Libanon 1,5 miljoen vluchtelingen:
Stichting Vluchteling schreef:Libanon, dat een oppervlakte van een kwart van Nederland heeft, telt naar schatting rond de 6,8 miljoen inwoners van wie er tot anderhalf miljoen Syrische vluchtelingen zijn. Geen enkel ander land vangt per hoofd van de bevolking zoveel Syrische vluchtelingen op.
Bedenk daarbij dat de sociaal-economische omstandigheden in Libanon rampzalig zijn. "De regio" doet echt wel zijn best, heb ik de indruk.

witte angora
Berichten: 32005
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als Turkije 3,6 miljoen vluchtelingen opneemt, waarom komen er dan zoveel Turken hierheen, en dan nota bene in de asielprocedure?

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
07 jul 2023 18:06
J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25

En als dit zegt ben je een witte rechtse oude man die deels of helemaal het stemrecht afgenomen moet worden.
Hier nog zo'n oude man die net las dat in Maarheeze een supermarkt gaat/moet sluiten vanwege de overlast/diefstal van/door alhier asielzoekenden.

Sneu voor deze nog jonge ondernemer die hiervoor het hoofd moet buigen en zijn toekomst naar de knoppen ziet gaan.
Dan zit je een oude krant te lezen en zo jong is die ondernemer niet meer, hoor. Bovendien telde bij de sluiting ook mee dat de winkel was verouderd en verbouwd moest worden.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
07 jul 2023 18:18
Maar als Turkije 3,6 miljoen vluchtelingen opneemt, waarom komen er dan zoveel Turken hierheen, en dan nota bene in de asielprocedure?
Er kwamen een 'schokkende' 2500 Turken in een asielprocedure naar Nederland...
De aanvragers zijn nu voornamelijk dissidenten, oppositieleden, schrijvers, journalisten, mensenrechtenactivisten en vakbondsmensen.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 jul 2023 18:18
Maar als Turkije 3,6 miljoen vluchtelingen opneemt, waarom komen er dan zoveel Turken hierheen, en dan nota bene in de asielprocedure?
Wil jij jarenlang in een kamp zitten dan?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
07 jul 2023 18:23
scontra schreef:
07 jul 2023 18:06
J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25

En als dit zegt ben je een witte rechtse oude man die deels of helemaal het stemrecht afgenomen moet worden.
Hier nog zo'n oude man die net las dat in Maarheeze een supermarkt gaat/moet sluiten vanwege de overlast/diefstal van/door alhier asielzoekenden.

Sneu voor deze nog jonge ondernemer die hiervoor het hoofd moet buigen en zijn toekomst naar de knoppen ziet gaan.
Dan zit je een oude krant te lezen en zo jong is die ondernemer niet meer, hoor. Bovendien telde bij de sluiting ook mee dat de winkel was verouderd en verbouwd moest worden.
Zaak bestaat al 31 jaar en wordt overgenomen door een andere winkeleigenaar die elders al een Jumbo heeft.

Maakt de overlast en diefstallen overigens niet minder erg.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maakt de overlast en diefstallen overigens niet minder erg.
Dat niet, maar het is maar een gedeelte van het verhaal.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
07 jul 2023 18:15
Bedenk daarbij dat de sociaal-economische omstandigheden in Libanon rampzalig zijn. "De regio" doet echt wel zijn best, heb ik de indruk.
Ik ken Libanon als een vrij Westers land wat economisch vrij stabiel is geweest door de jaren heen.

witte angora
Berichten: 32005
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 jul 2023 18:25
witte angora schreef:
07 jul 2023 18:18
Maar als Turkije 3,6 miljoen vluchtelingen opneemt, waarom komen er dan zoveel Turken hierheen, en dan nota bene in de asielprocedure?
Wil jij jarenlang in een kamp zitten dan?
Hier krijgen ze niet eens een tent als het te druk is... En als ze binnen zijn, dan moeten mensen veel te lang in de asielcentra blijven omdat er nergens plek is. En die tijdelijke flexwoningen, dat kun je in sommige gevallen toch ook moeilijk woningen noemen? Dat zijn niks meer dan barakken en schaftketen.

Maar goed, ik heb makkelijk praten vanuit mijn te ruime flatje, dat is ook wel weer zo. Ik hoef geen beslissingen te nemen. Maar ik blijf me verbazen hoe dingen gaan.
Laatst gewijzigd door witte angora op 07 jul 2023 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie