Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er komt gewoon een Rutte vijf, weinig mis mee.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
07 jul 2023 20:56
Onkruid71 schreef:
07 jul 2023 20:53
En kabinet met rutte is niet goed voor de Nederlanders in ieder geval, dat is nu wel bewezen.
Joh houd toch op. Ik ken niemand vh kabinet die het de voorbije jaren beter had kunnen doen. Kom je nest eens uit als je denkt dat jij het beter kan.
Ik ben uit mijn bed, zit op de bank. Als dat het niveau is wat standaard geaccepteerd wordt dat ze altijd overal mee achterlopen is er geen goede politiek gevoerd. We lopen steeds verder achter, lopen niet in.
Als we dat goede politici vinden tegenwoordig, dan zijn we toch hard aan het zaken.
En de feiten liggen op tafel dat het niet goed ging, waarom zou ik daar mijn bed voor uit moeten komen eigenlijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

juliomariner schreef:
07 jul 2023 20:55
Misschien niet maar wat is het alternatief?
Caroline? Stevige tante, no nonsens , niet elitair, staat dicht bij de " gewone man " , praat begrijpelijk en voor de boeren wordt dan ook wel een goede oplossing gevonden waar eenieder zich in kan vinden, verwacht ik.
Massaal stemmen op de BBB ? Bovendien , heeft ze gezegd, sluit ze niemand bij voorbaat uit....

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
07 jul 2023 20:56
Onkruid71 schreef:
07 jul 2023 20:53
En kabinet met rutte is niet goed voor de Nederlanders in ieder geval, dat is nu wel bewezen.
Joh houd toch op. Ik ken niemand vh kabinet die het de voorbije jaren beter had kunnen doen. Kom je nest eens uit als je denkt dat jij het beter kan.
1) Als je met het kabinet doelt op de ministers en staatssecretarissen, dan ja.
2) Doel je op Tweede Kamer dan zijn er genoeg mensen. Van der Plas, Bosma, Omtzigt, Leijten; allemaal mensen die beter naar de burger luisteren en het land veel meer op de eerste plek zetten.
3) De regeringspartijen hebben al laten zien hoe bagger ze zijn en weinig om het land geven met de keuze van de voorzitter van de Tweede Kamer. Arib had kunnen blijven zitten, of Martin Bosma had het kunnen worden. Beiden oneindig veel beter dan Vera Bergkamp, maar nee hoor, de coalitiepartijen moesten en zouden iemand uit hun groep kiezen.

ZeerPrivé
Berichten: 6081
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Caroline heeft veel te weinig ervaring om een goede MP te zijn. Partijen die te hard gaan, vallen ook snel weer hard neer. Op haar stemmen doe ik zeker niet, maar liever VVD en BBB dan VVD en die linkse kliek. Brrr.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Leijten is al uit de politiek. Het zou me niet verbazen als Omzigt vrijwillig voor functie elders kiest. Caroline te onervaren.

ZeerPrivé
Berichten: 6081
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
07 jul 2023 21:04
ZeerPrivé schreef:
07 jul 2023 20:56
Onkruid71 schreef:
07 jul 2023 20:53
En kabinet met rutte is niet goed voor de Nederlanders in ieder geval, dat is nu wel bewezen.
Joh houd toch op. Ik ken niemand vh kabinet die het de voorbije jaren beter had kunnen doen. Kom je nest eens uit als je denkt dat jij het beter kan.
1) Als je met het kabinet doelt op de ministers en staatssecretarissen, dan ja.
2) Doel je op Tweede Kamer dan zijn er genoeg mensen. Van der Plas, Bosma, Omtzigt, Leijten; allemaal mensen die beter naar de burger luisteren en het land veel meer op de eerste plek zetten.
3) De regeringspartijen hebben al laten zien hoe bagger ze zijn en weinig om het land geven met de keuze van de voorzitter van de Tweede Kamer. Arib had kunnen blijven zitten, of Martin Bosma had het kunnen worden. Beiden oneindig veel beter dan Vera Bergkamp, maar nee hoor, de coalitiepartijen moesten en zouden iemand uit hun groep kiezen.
Leijten is al vertrokken, Omtzigt trekt het niet, Van der Plas niet genoeg ervaring en Bosma vind ik een prima TK voorzitter. Die Bergkamp was een ramp inderdaad.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Op die manier kom je altijd uit op Rutte, want ja, de anderen hebben niet genoeg ervaring. En juist Rutte willen we (tenminste een aantal van de Nederlanders) niet meer. En heeft Rutte het zo goed gedaan met al zijn ervaring? Nee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

In het buitenland ( Brussel) wordt Rutte erg geroemd.
Maar ook hij is , ooit, onervaren begonnen.
Rutte moet zn weg maar ergens in Brussel zoeken.
Het vertrouwen in hem is sowieso tot het nulpunt gedaald met zn selectief geheugen en zn gelieg en gedraai.

Caroline kan een wat méér ervaren team om zich heen verzamelen.
Er zitten heus capabele mensen in den Haag

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Verkiezingen niet voor half november, volgens de Kiesraad, hoor ik zojuist; dan nog een maandenlange formatie. Ofwel een klein jaar vleugellam. Ik vind dat geen goed vooruitzicht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Daar dacht ik ook aan.
En liggen nog zoveel hoofdpijndossiers :(

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
07 jul 2023 21:24
Verkiezingen niet voor half november, volgens de Kiesraad, hoor ik zojuist; dan nog een maandenlange formatie. Ofwel een klein jaar vleugellam. Ik vind dat geen goed vooruitzicht.
Soms is het 1 stap terug, en 2 vooruit.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 08:48
Als er hier oorlog is vlucht ik MET mijn gezin. Je laat vrouw en kinders toch niet achter en vlucht als man (m) alleen?
Vraag het een gezin uit Ukraine. De mannen mogen het land niet uit (of alleen met speciale toestemming).
Het verschilt per oorlogsgebied of en hoe men kan vluchten.
scontra schreef:
07 jul 2023 10:13
Nog, voor mij in ieder geval, onbegrijpelijker is het om je minderjarige kind zonder enige begeleiding o.i.d. de wijde wereld in te sturen om ergens een asielprocedure in te gaan, om er vervolgens probleemloos achteraan te reizen als dat is gelukt.
Ook hier: het verschilt per land, per regime, per oorlog.
J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25
En als ze eenmaal hier de asielprocedure hebben doorlopen en uitkering, miele en voorrang op een huurhuis hebben gekregen dan gaan ze naar het herkomstland op vakantie.
Wij kunnen alleen de herkomstgebieden bezoeken op andere paspoorten, met wapens mee en beslist niet alleen. Langer dan een paar dagen kunnen we niet blijven, dan wordt het echt onveilig. Heb jij weleens een bom onder je auto onschadelijk gemaakt?
J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25
En als dit zegt ben je een witte rechtse oude man die deels of helemaal het stemrecht afgenomen moet worden.
Wat iemand anders al zei: aan zelfkennis ontbreekt het je niet.
Lady1234 schreef:
07 jul 2023 18:51
Zaak bestaat al 31 jaar en wordt overgenomen door een andere winkeleigenaar die elders al een Jumbo heeft. Maakt de overlast en diefstallen overigens niet minder erg.
Supermarkt bij ons heeft standaard beveiliging rondlopen, inmiddels niet meer extern ingehuurd maar in vaste dienst. Misschien een idee voor deze Jumbo in Maarheeze?
OVerigens begrijp ik niet, waarom de kansloze asielzoekers uit de Magreb-landen geclusterd worden geparkeerd in zo'n dorp. Juist deze groep wil je het liefste in een soort van Alcatraz onderbrengen, zodat er (na verloop van tijd) minder komen.
moederslink schreef:
07 jul 2023 21:22
Er zitten heus capabele mensen in den Haag.
Er was een cabaretier, die het over 'bekwame' mensen had en het tegenovergestelde bedoelde.

witte angora
Berichten: 32007
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
06 jul 2023 23:52
Zou Willem-A al slapen? Of wacht die ook vol spanning op nieuws uit Den Haag?
Afijn, Willem-A moet dus noodgedwongen zijn vakantie afbreken. Zal hij blij mee zijn.

https://www.rtlnieuws.nl/video/uitzendi ... en-kabinet

ZeerPrivé
Berichten: 6081
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 jul 2023 23:21
witte angora schreef:
06 jul 2023 23:52
Zou Willem-A al slapen? Of wacht die ook vol spanning op nieuws uit Den Haag?
Afijn, Willem-A moet dus noodgedwongen zijn vakantie afbreken. Zal hij blij mee zijn.

https://www.rtlnieuws.nl/video/uitzendi ... en-kabinet
Daar zal hij zeker blij mee zijn. Wekenlang als enige man tussen 4 kakelende vrouwen + de nodige vriendinnen, wil je er wel even tussenuit piepen. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
07 jul 2023 21:00
Er komt gewoon een Rutte vijf, weinig mis mee.
:roll: weinig mis mee?? Rutte l en Rutte lll en nu Rutte lV alle 3 gevallen !
Toeslagenaffaire -Groningen - woningnood - migratie- koopkracht- energie- klimaat- stikstof- zorg uitgehold ( ouderen- jeugd - GGZ ) onderwijs - aanpak Corona - allemaal bagger!

Rutte heeft deze val bewust gecreëerd : niks /nada in het landsbelang >>>> nee, eigenbelang , zo kan/wil hij nóg een ronde mee en hij verwijt zichzelf gewoon helemaal niets ! :o

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Rutte zat niet alleen in de regering.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
08 jul 2023 10:24
Rutte zat niet alleen in de regering.
Nee, maar hij is wel de premier en eindverantwoordelijk.
Hij liegt en draait continu... ook gisteren weer in zijn persconferentie.

Hou mij ten goede: ik kan ook geen MP zijn en ambieer dit dus ook niet.
Het is nu tijd voor een andere frisse wind.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik hoop in ieder geval dat niet weet dezelfde partijen am de macht komen, want dan komen we weer geen steek verder.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Frisse wind? De BBB misschien?

Plaats reactie