Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Sophie Hermans mag van mij wel de VVD gaan leiden. 🤣😂🤣

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik gok op een jaartje in de luwte lekker gewoon doen en wat lesgeven. Dan wordt er vanuit Brussel, Washington en diverse Europese hoofdsteden zo'n zwaar beroep op hem gedaan, dat hij vind dat hij dat niet kan weigeren.

BL2
Berichten: 5015
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Prachtig moment om trots en met geheven hoofd afscheid te nemen.
Bedankt voor de vele jaren onvermoeibaar leiderschap. We gaan Rutte zeker missen.....

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
10 jul 2023 13:20
Prachtig moment om trots en met geheven hoofd afscheid te nemen.
Bedankt voor de vele jaren onvermoeibaar leiderschap. We gaan Rutte zeker missen.....

Eeuhm nee en nee.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

angel1978 schreef:
10 jul 2023 11:12


Gegokt en verloren. Ook dat is politiek. Misschien is dit zelfs wel zo onderhandeld onderling om gezichtsverlies te voorkomen.
Natuurlijk is dit de reden. Beter zelf de keuze te maken dan weggestuurd te worden via een motie van wantrouwen.

Vrijdag had hij nog genoeg energie om door te gaan. Hij had er veel zin in. En vandaag stapt hij uit de politiek.
Hoe duidelijk kun je het hebben.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
10 jul 2023 13:20
Prachtig moment om trots en met geheven hoofd afscheid te nemen.
Bedankt voor de vele jaren onvermoeibaar leiderschap. We gaan Rutte zeker missen.....
We?
Praat even voor jezelf.

ZeerPrivé
Berichten: 6085
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
10 jul 2023 13:14
Ik gok op een jaartje in de luwte lekker gewoon doen en wat lesgeven. Dan wordt er vanuit Brussel, Washington en diverse Europese hoofdsteden zo'n zwaar beroep op hem gedaan, dat hij vind dat hij dat niet kan weigeren.
Nee, Brussel enz. gaat niet gebeuren. En voorlopig moet hij nog minimaal 6 maanden wachten op een jaartje luwte.

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De luwte is al begonnen, als ik zie wat in het debat over hem gezegd wordt. En verder het reces, alles wat er toe doet wordt "controversieel", een veel kleinere rol in de verkiezingen (geen lijsttrekkersdebatten, bv) en geen rol op de voorgrond bij de formatie.

Hij is nu 56 en heeft internationaal veel ervaring en respect. Het zou me verbazen als hij tot zijn pensioen gaat lesgeven of voorzitter wordt van een binnenlands lobbyclubje (of de Kampeerraad). Het zou me ook verbazen als hij niet een belangrijke internationale functie zou krijgen.

Zijn werklust en onvermoeibaarheid vind ik bewonderenswaardig, zijn gebrekkige betrouwbaarheid niet.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vermoed dat ze bij de VN al een plaatsje voor hem gereserveerd hebben.

BL2
Berichten: 5015
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

J. Deltoer schreef:
10 jul 2023 13:59
We?
Praat even voor jezelf
"We" zitten hier lekker te relaxen aan het bergmeertje, en denken er beide zo over.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Een ding vind ik jammer,rutte en de jonge kunnen nu waarschijnlijk niet meer ter verantwoording worden geroepen voor de schade die ze het volk en het land berokkend hebben tijdens het corona gebeuren.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

@ bl2 Blijf dan maar bij dat bergmeertje tot na de verkiezingen.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
10 jul 2023 13:45
angel1978 schreef:
10 jul 2023 11:12


Gegokt en verloren. Ook dat is politiek. Misschien is dit zelfs wel zo onderhandeld onderling om gezichtsverlies te voorkomen.
Natuurlijk is dit de reden. Beter zelf de keuze te maken dan weggestuurd te worden via een motie van wantrouwen.

Vrijdag had hij nog genoeg energie om door te gaan. Hij had er veel zin in. En vandaag stapt hij uit de politiek.
Hoe duidelijk kun je het hebben.
Dat is natuurlijk helemaal niet waar. Hij was dan weggestuurd nu en dan na de verkiezingen alsnog de leider van de grootste partij geweest. Zit je dan met je motie van wantrouwen. Het gezichtsverlies van zo'n Klaver wordt wel voorkomen.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
10 jul 2023 18:17
@ bl2 Blijf dan maar bij dat bergmeertje tot na de verkiezingen.
En dan nog wat langer tot na de formatie in juni volgend jaar. En als we dan toch bezig zijn, plak er nog lekker een vakantie achteraan, het is dan toch hartje zomer.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
10 jul 2023 18:29
Bezorgdeburger schreef:
10 jul 2023 13:45
angel1978 schreef:
10 jul 2023 11:12


Gegokt en verloren. Ook dat is politiek. Misschien is dit zelfs wel zo onderhandeld onderling om gezichtsverlies te voorkomen.
Natuurlijk is dit de reden. Beter zelf de keuze te maken dan weggestuurd te worden via een motie van wantrouwen.

Vrijdag had hij nog genoeg energie om door te gaan. Hij had er veel zin in. En vandaag stapt hij uit de politiek.
Hoe duidelijk kun je het hebben.
Dat is natuurlijk helemaal niet waar. Hij was dan weggestuurd nu en dan na de verkiezingen alsnog de leider van de grootste partij geweest. Zit je dan met je motie van wantrouwen. Het gezichtsverlies van zo'n Klaver wordt wel voorkomen.
Over grote onzin gesproken..
De vraag is of na dit debacle de vvd nog de grootste zou zijn geworden en vraag 2 is of de vvd een fractieleider aan wil en durft te stellen die door waarschijnlijk de 2e partij al wordt uitgesloten als mogelijke coalitiepartner...

Dit gaat wel degelijk om Rutte zelf.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat geen enkele van de stemmers van de VVD, maar ook die van de partijen in het rechtse spectrum hem het vallen van het kabinet kwalijk nemen. Ik denk juist dat ze dat een geweldige actie vonden dat ie voet bij stuk hield op dit punt. Ik vond dat persoonlijk een hele goede actie om 2 partijen die het asielprobleem niet zien even op hun plaats te zetten. De CU en D66 komen er in mijn ogen belabberd af dat ze het kabinet hebben laten vallen zonder mee te willen denken aan een oplossing.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
10 jul 2023 18:39
Ik denk dat geen enkele van de stemmers van de VVD, maar ook die van de partijen in het rechtse spectrum hem het vallen van het kabinet kwalijk nemen. Ik denk juist dat ze dat een geweldige actie vonden dat ie voet bij stuk hield op dit punt. Ik vond dat persoonlijk een hele goede actie om 2 partijen die het asielprobleem niet zien even op hun plaats te zetten. De CU en D66 komen er in mijn ogen belabberd af dat ze het kabinet hebben laten vallen zonder mee te willen denken aan een oplossing.
Dat zegt vootal iets over je politieke voorkeur en de bril die je op hebt en weinig over de realiteit.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
10 jul 2023 18:47
Nijogeth schreef:
10 jul 2023 18:39
Ik denk dat geen enkele van de stemmers van de VVD, maar ook die van de partijen in het rechtse spectrum hem het vallen van het kabinet kwalijk nemen. Ik denk juist dat ze dat een geweldige actie vonden dat ie voet bij stuk hield op dit punt. Ik vond dat persoonlijk een hele goede actie om 2 partijen die het asielprobleem niet zien even op hun plaats te zetten. De CU en D66 komen er in mijn ogen belabberd af dat ze het kabinet hebben laten vallen zonder mee te willen denken aan een oplossing.
Dat zegt vootal iets over je politieke voorkeur en de bril die je op hebt en weinig over de realiteit.
Tja, en over de mensen die eenzelfde politieke voorkeur hebben. En zoals ik hier al vaker gezegd heb, de VVD heeft voor mij afgedaan in de laatste 10 jaar doordat men een veel te linkse koers vaarde na een rechts programma te hebben gepropageerd. Maar juist deze zet, heeft de VVD misschien nog wel eens wat nieuwe kiezers van sommige rechtse partijen kunnen opleveren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

citaat Franklin D. Roosevelt:
niets in de politiek gebeurt toevallig.
Als zich iets voordoet , dan kun je erop wedden dat dit precies zo gepland was.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
10 jul 2023 19:47
citaat Franklin D. Roosevelt:
niets in de politiek gebeurt toevallig.
Als zich iets voordoet , dan kun je erop wedden dat dit precies zo gepland was.
Gepland denk ik niet. Maar ik denk wel dat Rutte hier voor het eerst dacht serieus het risico te lopen via de zijdeur af te moeten ( motie van wantrouwen en daarna niet herkozen worden ) en dat ie dat risico na zo'n lange tijd niet wilde lopen..
Op deze manier bepaalt ie zelf zijn eigen afscheid en weet zeker dat ie niet gedwongen hoeft te vertrekken.

Plaats reactie