Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je vindt dat iemand discrimineert, noem dan man en paard, of meld het, maar schrijf niet die verdachtmakingen.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Naar mijn mening worden er hier geen racistische opmerkingen geplaatst en opmerkingen die wel over het randje zijn worden weggehaald. Personen die te vaak over randje gaan krijgen een ban.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, er werd iets gezegd over de 'volgende premier' van Nederland. Dat is inderdaad weg gehaald. Het benoemen van afkomst en gender heeft m.i. niet veel met racisme te maken.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat was dan vlug, want niet gelezen.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus benoemen dat ze een niet Nederlandse afkomst heeft en een vrouw is noemen we al discriminatie?
Het zou misschien discriminatie zijn als we zouden zeggen dat vanwege de afkomst en de gender ze geen goede premier kan zijn.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
14 jul 2023 15:38
Dus benoemen dat ze een niet Nederlandse afkomst heeft en een vrouw is noemen we al discriminatie?
Het zou misschien discriminatie zijn als we zouden zeggen dat vanwege de afkomst en de gender ze geen goede premier kan zijn.
Inderdaad. Er werden trouwens nog twee gewenste eigenschappen genoemd, en die vinden we nu ineens in de kandidaat van een andere partij terug: homo en transgender, in dit geval vertegenwoordiger/pleitbezorger van de LGHTBIQZ-gemeenschap.

Ik had het niet voor niets over 'de negerhut van Oom Tom

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ken zo even geen transgender in de politiek. Maar als zij of hij zijn/haar werk goed doet maakt dat toch ook helemaal niets uit?
Persoonlijk vind ik het wordt neger niet echt discriminerend. Wel het Engelse N. wood en het in Zuid Afrika toch nog steeds gebruikelijke voorvoegsel van een buffel.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk vind ik de seksuele voorkeur van iemand compleet onbelangrijk. Ook niet dat ze zichzelf eigenlijk iets anders vinden, dan ze op het eerste gezicht lijken.

Als hij of zij maar weet waar het over gaat.

Ook ik vind het woord neger niet discriminerend. Ze zouden het boek 1984 eens moeten lezen. Voor alles een ander naampje, maar de ellende blijft hetzelfde.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Neger is ook helemaal niet discriminerend. Zelfs in de zo doorgeschoten Verenigde Staten mag je het Engelse woord voor neger gewoon zeggen, dat is namelijk negro. En er is een hele groep donkere Amerikanen die zichzelf liever negro dan African-American of black noemen. Overigens wordt het woord negro (wat ook zwart is in het Spaans en daar de oorsprong vindt) in veel Spaanstalige landen gebruikt voor vrienden ongeacht huidskleur.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch schijnen sommigen dit discrinerend te vinden.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn zoveel dingen niet discriminerend, maar die door 'slachtoffers' toch als zodanig ervaren worden. Daar zit een beetje het punt.

Ik snap dan ook niet dat bepaalde vertegenwoordigers van dit soort slachtoffers zich om dit soort futiliteiten druk maken. Een discussie over het beeld van de heer Coen op dat plein in Hoorn vindt ik eigenlijk veel zinvoller. Als dat soort discussies eenmaal goed gevoerd worden, dan daalt bij de meeste mensen vanzelf wel het besef in welke opmerkingen wel of niet als pijnlijk kunnen worden ervaren, zonder dat voor een ander in te vullen. Dan wordt de slag zonder strijd al gewonnen. Maar ja, het uitdragen van een slachtofferschap zonder een duidelijk doel is veel interessanter.

Maar goed, de deur is geschilderd, nu is het tijd voor de boodschappen. Geen idee nog wat ik maken moet eigenlijk.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik maak vanavond Pad Thai, nog nooit eerder gemaakt dus ben benieuwd hoe het gaat smaken.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

gosewijn schreef:
14 jul 2023 12:08
J. Deltoer schreef:
13 jul 2023 22:03
Nog even hierop reageren,...
Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2023 14:35
Zoals ik ook enkele forumleden graag zou zien vertrekken wegens hun vaak rascistisch getinte opmerkingen. Maar de moderatie grijpt niet in dus ook zij mogen blijven.

Geef eens een voorbeeld.
@Lady1234 het vet gedrukte is van @Gosewijn, niet van mij voor alle duidelijkheid.

En namen noemen mag officieel niet dus doe ik ook maar niet.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien even naar uw manier van quoten kijken. U maakt er een rommeltje van.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
14 jul 2023 16:33
En namen noemen mag officieel niet dus doe ik ook maar niet.
Onzin. Je mag geen persoonsgegevens delen, maar iemand via zijn accountnaam aanspreken is zeker wel toegestaan. Geen idee waar je mee bezig bent en wat je wil bereiken. Van alles roepen, maar echt doorpakken zit er niet bij.

Jouw manier van quoten is inderdaad een puinhoop. Was er nog net op tijd bij om te voorkomen dat mijn opmerkingen in jouw mond werden gelegd.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ben het wel met wiite angora eens. Noem man en paard (vrouw en kat, transgender en tijger) of zeg gewoon niets. Op deze manier heft u enerzijds uw morele vingertje maar maakt u anderzijds laf geen statement.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk eens aan... als we dit punt bereiken inzake het slavernij gebeuren zijn we een stuk verder als die onzinnige discussies over negerzoenen en blanke vla. Dan kunnen er eens echte stappen worden gezet.
Het wordt expliciet verboden om de Holocaust te ontkennen, bagatelliseren of goed te praten. Dat heeft het demissionaire kabinet besloten. Discriminatie en racisme zijn al verboden en ook het ontkennen van de Holocaust was al strafbaar, maar het stond nog niet expliciet omschreven in de wet. Dat gebeurt nu wel. Er blijft een gevangenisstraf van maximaal 1 jaar op staan.

Bron: https://nos.nl/artikel/2482814-kabinet- ... -holocaust

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
14 jul 2023 16:27
Ik maak vanavond Pad Thai, nog nooit eerder gemaakt dus ben benieuwd hoe het gaat smaken.
Het wordt nasi-uit-blik, die van de Aldi. Ik vind hem zelf erg goed. Een dikke 50 jaar geleden nam mijn vader mij en mijn broer mee naar een Surinaamse vrouw. Daar kregen we nasi, met een bepaalde smaak en geur die ik daarna nooit meer zo gehad heb. Die van de Aldi smaakt precies zo. Geen idee welk kruid het is. Maar het heeft iets bijzonders. Als ik zelf nasi maak zit het er ook niet in.

En natuurlijk wat kipsaté erbij.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Toch blijft het jammer dat er nergens meer echte jodenvet (het snoepgoed) te halen is.🤣😂🤣

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
14 jul 2023 18:07
Toch blijft het jammer dat er nergens meer echte jodenvet (het snoepgoed) te halen is.🤣😂🤣
Ik ken de benaming jodenvet niet, wij noemden het altijd borsthoning. Maar wel lang geleden dat ik het gekocht heb.

Plaats reactie