Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
15 jul 2023 22:06
Fijn, een kat... geen idee wat er gebeurde, trok vanavond met één sprong mijn laptop, los toetsenbord, boxen en koffie van mijn bureau... Laptop doet niks meer. Scherm staat op de stand zoals het was toen hij viel. Zit geen enkele beweging in.
Een katastrofe dus ! :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Bizar : ik haal bij de Jumbo 3 bakjes fruit : druiven-bramen en blauwe bessen voor de actieprijs 3 stuks voor € 5.50.
Géén € 0.05 extra voor de verpakking, dat is er afgehaald.
Koop ik slechts één bakje dan moet ik wél € 0.05 voor de verpakking betalen. Raar toch? 🤔

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
16 jul 2023 14:02
Bizar : ik haal bij de Jumbo 3 bakjes fruit : druiven-bramen en blauwe bessen voor de actieprijs 3 stuks voor € 5.50.
Géén € 0.05 extra voor de verpakking, dat is er afgehaald.
Koop ik slechts één bakje dan moet ik wél € 0.05 voor de verpakking betalen. Raar toch? 🤔
Dat extra zgn. statiegeld in rekening brengen voor plastic verpakkingen is pure winst voor de winkeliers en die lachen zich een driedubelledeuk om deze volkomen onzinnige maatregel die de vertrekkende bewindspersoon nog even heeft doorgevoerd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is een hele dwaze regeling. Moet je dan allemaal plastic bakjes meenemen naar de super en daar het eten in overdoen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:
16 jul 2023 15:34
Dat extra zgn. statiegeld in rekening brengen voor plastic verpakkingen is pure winst voor de winkeliers (...)
Het is idd niet eens ' statiegeld ' , je kunt zo.n bakje nergens inleveren en weer € 0.05 terug ontvangen. :D en alsof de ' gemiddelde ' consument hierom maalt.
Het gaat in de zak voor plastic afval dat vervolgens oa ook naar Bangladesh (of waar dan ook naartoe) wordt verscheept en waar Nederland ook nog eens flink aan verdient .
En Bangladesh zit met die zooi :roll: .

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
16 jul 2023 16:00
scontra schreef:
16 jul 2023 15:34
Dat extra zgn. statiegeld in rekening brengen voor plastic verpakkingen is pure winst voor de winkeliers (...)
Het is idd niet eens ' statiegeld ' ,
Inderdaad, ik had 'toeslag' moeten schrijven.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar goed, dan haal je 2 kilo appelen voor zo'n 4 euro, en dat gaat dan in een zakje van 5 cent. Je kunt ook de appels laten liggen natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar daar hoef dus volgens mij geen toeslag voor betaald te worden.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O nee, het gaat om het bakje waar de patat in gaat. Dan kun je er ook voor kiezen een zak diepvriespatat te halen en het in de oven te bakken. Veel goedkoper, en die plastic zak kost je vooralsnog niks.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

'Willem Holleeder in het geheim in Leiden geopereerd'. Shocking! Zelfs de beveiligers waren geheim, want: in burger. Ja uiteraard was dit geheim. Hadden ze dan van tevoren toestemming aan de Nederlandse bevolking moeten vragen? Hadden ze toestemming aan het criminele circuit moeten vragen? Is de regering van tevoren ingelicht? Weten de rechter en het OM er eigenlijk wel van? Want daar lees je niks over. Geheid dat er nu Tweede Kamervragen gesteld gaan worden.

Wat een sof, dit land. Niemand die in Ome Willem zelf geïnteresseerd is, niemand die vraagt hoe het gaat of hem een beterschapskaartje stuurt. Maar het theatrale circus er om heen, dat is veel interessanter.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan stuurt u toch een kaartje als u zo begaan bent met hem?

Lowieze
Berichten: 6877
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
17 jul 2023 11:37
'Willem Holleeder in het geheim in Leiden geopereerd'. Shocking! Zelfs de beveiligers waren geheim, want: in burger. Ja uiteraard was dit geheim. Hadden ze dan van tevoren toestemming aan de Nederlandse bevolking moeten vragen? Hadden ze toestemming aan het criminele circuit moeten vragen? Is de regering van tevoren ingelicht? Weten de rechter en het OM er eigenlijk wel van? Want daar lees je niks over. Geheid dat er nu Tweede Kamervragen gesteld gaan worden.

Wat een sof, dit land. Niemand die in Ome Willem zelf geïnteresseerd is, niemand die vraagt hoe het gaat of hem een beterschapskaartje stuurt. Maar het theatrale circus er om heen, dat is veel interessanter.
Het gaat natuurlijk hierover:
“Holleeder zit al bijna tien jaar in de Extra Beveiligde Inrichting in Vught (EBI). Vanuit de EBI heeft Holleeder geen enkel contact met de buitenwereld. Hij ontvangt geen bezoek, belt niet en beantwoordt geen post”
De vraag is of dit ook in het ziekenhuis gewaarborgd kon worden.
En wie interesseert het nou eigenlijk hoe het nu met hem gaat?

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En ja hoor.... Te triest voor woorden. De val van het kabinet is geen nieuws meer, dus nu het volgende issue.
VVD-kamerlid Ulysse Ellian liet aan De Telegraaf weten opheldering te eisen van demissionair minister Franc Weerwind van Rechtsbescherming. Hij wil weten of 'de Neus' in staat was om via bijvoorbeeld bezoek boodschappen naar buiten te smokkelen. Janssen zegt dat hij als advocaat, samen met collega Desiree de Jonge, het enige bezoek waren tijdens de ziekenhuisopname. "Deze rituele dans kunnen we de belastingbetaler besparen", zegt Janssen.

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... genoeg-ebi

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, afdeling entertainment. Dat kamerlid kan ook beter een functie elders zoeken.

Lowieze
Berichten: 6877
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ach, RTL Boulevard moet toch ook wat te doen hebben, het is nu natuurlijk wel komkommertijd in showbizzland

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ach die Willem....zit zeer waarschijnlijk de rest van z'n leven in de bak.
Hij is nu 65 , dacht ik, hartpatiënt dus en ongetwijfeld kent hij zn sluipweggetjes wel om toch wat boodschappen naar buiten te smokkelen, de smiecht 😎 .
En natuurlijk was deze " operatie" letterlijk en figuurlijk goed voorbereid.
En ook in de EBI wordt hij , medisch gezien, goed gemonitord, dus geen zorgen maken over ome Willem. :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Morgen weer de 4 Daagse in Nijmegen !
Wat een feest, wat een sfeer en komende week, op wat buien na, prima wandelweer!
Ik ben er weer bij ....bij de intocht vrijdag :D .

BL2
Berichten: 5015
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Is nou het hele topic over Happy Dogs and Horses verwijderd ?

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee, ik heb dat topic niet gelezen, kan het me niet eens herinneren eigenlijk.

Maar: de kapotte laptop is per ongeluk gerepareerd. Gisteren zat alles dus muurvast, kon niks meer. Ik had even een uurtje stroom nodig voor wat anders, en vergat de oplader van het ding daarna in het stopcontact te doen. Dus: hij schakelde vanzelf uit wegens energiegebrek. Aangezien ik morgen met een collega wilde proberen de bodem los te peuteren (alle schroefjes zijn los, en toch muurvast) toch maar even de stroom er weer op gezet. Lampje knippert... denk, 'toch eens proberen'... en jawel, hij startte gewoon op. De belangrijke documenten zaten nog in het herstelprogramma, daar kan ik gewoon mee verder. Niks aan het handje? Dat weet ik nog even niet. Maar het ziet er tot nu toe goed uit. Dat ding blijft me verbazen.

Dus een tip als iemand iets soortgelijks overkomt: eerst de accu leeg laten lopen, na een paar uurtjes weer de stroom erop, en dan eens kijken of hij wil starten. De meest simpele handeling die je kunt bedenken, maar op internet vond ik het niet. Daar vind je alleen info wat er kapot kan zijn, en wanneer je een reparateur in moet schakelen enzovoorts.

The Cat is Happy again.

BL2
Berichten: 5015
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

HetIsAltijdWat schreef:
17 jul 2023 20:42
BL2 schreef:
17 jul 2023 20:25
Is nou het hele topic over Happy Dogs and Horses verwijderd ?
De honden lusten er geen brood van :lol:
Er is weer een nieuw topic geopend, bijzonder vreemd dat niemand op de hoogte is gesteld door moderatie waarom een compleet topic wordt verwijderd.

Plaats reactie