In de correspondentie lieten ze zien dat ze niet serieus omgingen met mijn klacht. Ze stuurden me van het kastje naar de muur en sloten de conversatie zonder mijn klacht adequaat te beantwoorden. Ik moest vragen om heropening van het ticket om überhaupt nog een reactie van hen te ontvangen.
Toen ik uiteindelijk foto's van de beschadigde borden stuurde, gaven ze aan dat er ‘haarscheuren’ in de borden ontstaan door gebruik en niet onder de garantie vallen. Ze beweerden dat de borden niet in de vaatwasrekjes kunnen worden gezet en dat ze ook niet op elkaar gestapeld klunen worden. Dit lijkt mij heel vreemd als je op de website van cookinglife.nl vermeld dat deze wel in de vaatwasser kunnen. Sterker nog dit staat zelfs ook aangegeven op de achterkant van de borden met een icoontje van een vaatwasser.
Ik ben het niet eens met hun verklaring, omdat de borden letterlijk uit elkaar vallen zie foto en niet te vergelijken zijn met haarscheuren. Het zijn duidelijke barsten en breuklijnen die ervoor zorgden dat de borden uit elkaar vallen. Ik verwachtte een fatsoenlijke verklaring voor dit probleem, maar ze wezen mijn klacht af en namen me niet serieus.
Ik heb herhaaldelijk geprobeerd om een eerlijke en deskundige oplossing te vinden, maar ze bleven vasthouden aan hun standpunt en gaven geen blijk van enige inspanning om mijn probleem serieus te onderzoeken.
Daarnaast heb ik ook een garantieclaim ingediend via [email protected]. Aangezien ik ná 4 weken nog steeds geen reactie had ontvangen besloot ik om via e-mail direct contact op te nemen met 050media het bedrijf van Sebastian B. tevens ook eigenaar van Cookinglife.nl. Ik heb hierin gevraagd naar een reactie op mijn garantieclaim. Ik ontving dezelfde dag nog antwoord van Sebastian B. zelf waarin hij aangaf niet eens te worden met mijn klacht over de borden en verwees mij naar de geschillencommissie.
Na het raadplegen van de pagina ‘Klachten’ op de website van Cookinglife.nl zag ik dat het bedrijf hier spreekt over de “Geschillencomissie”. Tot mijn verbazing kreeg ik van de Geschillencommisie zelf te horen dat Cookinglife.nl helemaal niet is aangesloten bij de geschillencommissie. Nadat ik Sebastian B. hiermee had geconfronteerd antwoordde hij dat ik mijn frustratie zelf had veroorzaakt, omdat ik contact had opgenomen met de Geschillencommissie. Begrijpt u het nog?? Sebastian B. stuurde mij door naar Trusted Shops wat volgens hem de geschillencommissie is van Cookinglife.nl, maar wat blijkt is dat Trustes Shops niet bemiddeld bij geschillen en dus geen geschillencommissie is. Hierna heb ik opnieuw gevraagd via welke geschillencommissie ik mijn klacht nu moet escaleren. Sebastian B. antwoordde met:
Al vanaf 19 mei ben ik nog op geen enkele wijze voorruit gekomen. En alle correspondentie met zowel de Klantenservice van Cookinglife.nl als met de eigenaar zelf lijken op niks uit te lopen."Geen idee, jij gaf aan dat je naar een geschillencommissie wou. Wij zijn van mening dat we je helaas niet verder kunnen helpen, in tegenstelling tot jouw wens. Dan moet je daar zelf een optie voor zoeken"
Dit is naar mijns inziens geen normale gang van zaken en ik ben zeer teleurgesteld dat ik Cookinglife.nl heb vertrouwd. Ik adviseer u daarom met klem om zeer voorzichtig te zijn om iets te bestellen bij Cookinglife.nl
Daarnaast ben ik benieuwd of andere forumleden nog raad hebben gezien mijn situatie?