LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e hands auto`s

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Its Me
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2005 18:39

2e hands auto`s

Ongelezen bericht door Its Me »

Hallo allemaal,

Over een aantal weken wil ik een (2e hands) auto gaan kopen. Helaas is mijn budget niet zo hoog omdat het mijn eerste word.
Nu is mijn vraag of ik nog terecht kan bij de verkoper als de auto op een of andere reden (verborgen) gebreken heeft.
De meeste auto`s van mijn budget zijn in ieder geval niet nieuw meer en vallen buiten fabrieksgarantie. Meestal bieden de verkopers geen garantie mits je bij betaald, waar ik niet zoveel zin in heb.
Kan ik in ieder geval nog de gebreken, reparaties.. enz (die ik met bij de aankoop niet opgemerkt heb) verhalen zonder kosten?
In ieder geval neem ik een (redelijk) deskundig persoon mee om te kijken bij de koop.

(Maakt het nog veel verschil of je een auto bij de dealer, handelaar of particulier koopt?)

Erg bedankt alvast.... :wink:

Bundy

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door Bundy »

8) juist 1e auto-dus weinig ervaring,eerste pluspunt is het meenemen
van een deskundige,(en dat is dus niet ,n handige buurman)..
ondanks dat blijft het altijd ,n risiko,dealer-handelaar of particulier,maarja je budget is beperkt,dus het risiko groot,,neem er dus de tijd voor (autos,s zat).
trap niet in gladde praatjes,kijk er doorheen,en ga er vooral veel zien !
dan kan je vergelijken,en leer je de auto,taal enigzins kennen.
koop als eerste nooit een (GTI of iets met dit soort aanduidingen)
die zijn toch al afgetrapt.koop eerst ,n normaal karretje.
:arrow: Veel succes..

Gast

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door Gast »

(Maakt het nog veel verschil of je een auto bij de dealer, handelaar of particulier koopt?)
Het balngrijkste is ga nooit over één nacht ijs en koop nooit de eerste de beste auto die je tegen komt.
Achterhaal eerst wat de waarde van een auto is voor dat je gaat kijken.
Als je naar een particulier gaat weet je zeker dat je geen garantie hebt, ja hooguit tot de stoeprand.
Bij een dealer krijg je meestal wel garantie, maar daar willen ze nog wel eens mee gochelen. Bieden ze ineens een korting van 250 eur aan om de ganatie te laten vervallen. Zeker als de auto al een flinke leeftijd heeft.
Bij een handelaar moet je ook uitkijken en zeker naar de autopas vragen.

Als je dan je keuze hebt gemaakt proberen zo snel mogelijk de auto te laten leveren.
Een levertijd van 7 tot 10 dagen voor een gebruikte auto is l..koek.
Zo'n auto moet zelfs binnen een uur geleverd kunnen worden.

Duurt de levering dan toch langer kijk dan met name goed naar de banden. Noteer voor je zelf merk en type. Want daar wordt vaak mee gerommeld.

Verder wens ik je succes bij de aankoop

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door woman4life »

mijn 1e auto was toen ook al een aantal jaren oud ik meen iets van 7 jaar of zow
maar de garage waar mijn ouders altijd kwamen en ik dus ook om die auto te kopen die gaf mij nog 3 maanden garantie omdat ze zelf zeker waren van hun zaak.
misschien heb ik geluk gehad hoor kan ook zijn natuurlijk maar ik heb er 3 jaar mee gereden en 1 keer was de accu op en 1 keer een lekker band.
maar goed dat kan met een nieuwe auto ook gebeuren.
wat wel mijn ervaring is dat een goede garage ook aangesloten bij de bovag meestal wel een naam hoog te houden heeft en misschien minder snel een "slechte" auto zal meegeven dan een particulier

nou veel succes ermee en laat je ons nog weten wat het geworden is tegen die tijd !

Gast

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb op beide 2e hands auto's die ik tot nu toe heb gekocht 6 maanden garantie gehad, zonder dat ze aangesloten waren bij de bovag.
De eerste was echt al een oudje en daar heb ik 2 jaar mee gereden.
Met de tweede rij ik nu alweer 3 jaar zonder problemen.

uiltje
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2005 19:57

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door uiltje »

Je kan bij http://www.rdw.nl ook op kenteken controleren. Dan kun je in ieder geval zien of er verschil zit in het bouwjaar en datum eerste afgifte. Hier kan verschil in zitten in geval van invoer of total loss.

Succes

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door prof »

its me.heb je al een auto

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn eerste wagen was een Ford fiësta met bouwjaar 1979,

Deze wagen had nog een vinyl dakje, dat erg sportief stond,

De wagen had helaas al snel problemen met motor, remmen, uitlaat, en noem maar op,

Wanneer ik toen des tijds naar de garage ging, kon ik deze rekeningen nooit betalen, dus maar een set gereedschap gekocht, en zelf de wagen repareren,

Niet dat dit mijn hobby was, want je bleef aan de gang met die auto, maar het oude wagentje moest rijden, want iedere dag 40 km fietsen om naar je werk te komen, is ook niks gedaan, en het openbaar vervoer bood ook geen soulaas,

desondanks ken je op het laatst de wagen van binnen en van buiten, en vrijwel ieder rammeltje wist je waar deze door kwam,

Zelf sleutelen aan de wagen heeft mee veel geld bespaart, helaas, met de nieuwe wagens wordt het steeds moeilijker met al die electronica,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door ronald g »

Ulbe niet om het een of ander maar ik denk dat zijn of haar auto al niet meer leeft. Dus een beetje mosterd na de maaltijd?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zit wat in!, :)

Maar hou er rekening mee wanneer je een oudere wagen koopt met reparaties, een goedkope oude wagen brengt meestal reparaties met zich mee, en vergis je niet in reparaties, wanneer de motor plotseling de geest geeft, kun je gerust naar een andere wagen zoeken!,

Dan is het natuurlijk wel fijn wanneer je een schitterende Citroen XM koopt voor een heel billijk prijsje, je voelt je terecht de koning te rijk wanneer je over het asvalt zoeft met zo'n fijne wagen,

Wanneer aan zo'n wagen reparaties komen aan het veersysteem of electronische systeem, sta je meestal met de handen in het haar!,

Een oud Corsa'tje is natuurlijk wel eenvoudiger en goedkoper met reparaties,

Wanneer je een tweedehands wagen koopt, wil je daar eigenlijk niet aan denken, maar calculeer het wel in, het blijven oude wagens!,

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

Xantia
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2006 01:56

Re: 2e hands auto`s

Ongelezen bericht door Xantia »

Ook bij een jongere auto kunnen reparatie kosten vreselijk uit de hand lopen. Het is en blijft koffiedik kijken en een kwestie van behandeling. Ga je zorgvuldig om met de auto kan ie lang meegaan, mijn auto (particulier aaangeschaft) heeft nu ruim 370.000 km op de teller zonder al te gekke dingen, maar ik zie genoeg auto's welke bij een lagere kilometerstand het loodje leggen.

Gesloten