Bezorgkosten bij afhalen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
BL2
Berichten: 4872
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door BL2 »

Hopelijk vind topicstarter het niet erg dat de terugzendkosten Gamma -> Bedrijf en alle administratie- en afhandelingskosten daarna uiteindelijk voor rekening komen van de andere klanten van dit bedrijf......

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het herroepingsrecht geeft consumenten het recht om de koop te ontbinden binnen 14 dagen / 12 maanden na ontvangst. De verkoper moet dan alle ontvangen bedragen, inclusief verzendkosten, terugbetalen. Het gevolg daarvan is alle kosten voor administratie en afhandeling voor rekening komen van het bedrijf en daarmee uiteindelijk doorberekend worden aan de klanten.

Dat laat onverlet dat de verkoper tekortgeschoten is in de nakoming van de overeenkomst. En ik beproef dat TS het laten vervallen van de verzendkosten afdoende vindt. Voor het bedrijf is er dus een mogelijkheid om hier met geringere kosten dan bij herroeping vanaf te komen. Hoe je het ook went of keert: TS moet er nu op uit.

Moneyman
Berichten: 30294
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
29 jul 2023 23:17
Dat laat onverlet dat de verkoper tekortgeschoten is in de nakoming van de overeenkomst.
Is dat zo? Waaruit blijkt dat het afleveren op het pakketpunt niet conform de overeenkomst was?

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het pakket is niet aangeboden op het adres van TS terwijl dat wel had gemoeten. De bewijslast ligt op dit punt bij de verkoper. TS stelt dat hij thuis was.
150747 schreef:
29 jul 2023 14:03
Wat besteld via internet en zou gisteren, vrijdag 28 juli bezorgd worden.
U snapt het al, gewoon thuis maar hij heeft ons gemist.

16again
Berichten: 16164
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
29 jul 2023 23:49
Het pakket is niet aangeboden op het adres van TS terwijl dat wel had gemoeten. De bewijslast ligt op dit punt bij de verkoper. TS stelt dat hij thuis was.
Thuis zijn is niet genoeg, je zult ook een deur open moeten doen. Wat moeilijk gaat als je , zoals TS aangeeft, nauwelijks op kan staan.
Met iets als rit-historie kan bezorger aannemelijk maken wel aan de deur gestaan te hebben.

Nijogeth
Berichten: 10111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nevyn schreef:
29 jul 2023 16:41
Echter ik heb een Ring deurbel en 2 Jack Russels die iedere bezoeker aanmelden., Dus bewezen niet aan de deur geweest.
Stel dat de bezorger bang is van honden, dan zal ie dat na de eerste keer bezorgen snel doen als ie begroet wordt door 2 van die dingen. Altijd zorgen dat honden niet bij de voordeur komen, onze hond (van mijn ouders) doet dat alleen als het mag, anders staat ie gewoon met zijn kop de gang in te kijken vanuit de keuken. Als het een bekende is, dan zeggen we dat ie mag komen.

kuklos
Berichten: 9854
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
30 jul 2023 09:08
Nevyn schreef:
29 jul 2023 16:41
Echter ik heb een Ring deurbel en 2 Jack Russels die iedere bezoeker aanmelden., Dus bewezen niet aan de deur geweest.
Stel dat de bezorger bang is van honden, dan zal ie dat na de eerste keer bezorgen snel doen als ie begroet wordt door 2 van die dingen. Altijd zorgen dat honden niet bij de voordeur komen, onze hond (van mijn ouders) doet dat alleen als het mag, anders staat ie gewoon met zijn kop de gang in te kijken vanuit de keuken. Als het een bekende is, dan zeggen we dat ie mag komen.
Nog erger, mensen die gewoon hun hond loslaten als jij komt bezorgen en die hond vliegt je of enthousiast aan of bijt zelfs.

Eens met wat je zegt dus.

Hou die honden weg. Ja, maar ze blaffen alleen maar. Hou die honden weg.

Onkruid71
Berichten: 2773
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Maar ja, wat als er geen honden zijn, mensen zijn gewoon thuis, deurbel werkt, maar gaat niet. Dus kun je ook niet opendoen.
Nee, we moeten gewoon met klagen bij de winkeliers, die moeten dan klagen bij de vervoerder.

Moneyman
Berichten: 30294
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
29 jul 2023 23:49
Het pakket is niet aangeboden op het adres van TS terwijl dat wel had gemoeten. De bewijslast ligt op dit punt bij de verkoper. TS stelt dat hij thuis was.
150747 schreef:
29 jul 2023 14:03
Wat besteld via internet en zou gisteren, vrijdag 28 juli bezorgd worden.
U snapt het al, gewoon thuis maar hij heeft ons gemist.
TS geeft aan dat de bezorger hem gemist heeft, niet dat er geen bezorgpoging is gedaan. Hoewel TS nogal vaag is, lijkt zijn issue vooral te zijn dat het pakket naar een afhaalpunt is gebracht, en niet dat er geen bezorgpoging is geweest.

Ik zie op basis van wat nu bekend is dus geen grond voor de conclusie dat er sprake is van tekortkoming in de nakoming en evenmin voor de stelling dit het pakket niet is aangeboden.

Morgan le Fay
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Visie Ts is er is niet thuis bezorgd dus ik hoef de verzendkosten=inpakken en ophalen door of naar vervoerder, sorteren, vervoeren, sorteren, bezorgen niet te betalen.

Onkruid71
Berichten: 2773
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
30 jul 2023 09:43
alfatrion schreef:
29 jul 2023 23:49
Het pakket is niet aangeboden op het adres van TS terwijl dat wel had gemoeten. De bewijslast ligt op dit punt bij de verkoper. TS stelt dat hij thuis was.
150747 schreef:
29 jul 2023 14:03
Wat besteld via internet en zou gisteren, vrijdag 28 juli bezorgd worden.
U snapt het al, gewoon thuis maar hij heeft ons gemist.
TS geeft aan dat de bezorger hem gemist heeft, niet dat er geen bezorgpoging is gedaan. Hoewel TS nogal vaag is, lijkt zijn issue vooral te zijn dat het pakket naar een afhaalpunt is gebracht, en niet dat er geen bezorgpoging is geweest.

Ik zie op basis van wat nu bekend is dus geen grond voor de conclusie dat er sprake is van tekortkoming in de nakoming en evenmin voor de stelling dit het pakket niet is aangeboden.
Dus jij hebt gewoon de aanname dat de TS de tijd neemt, om een topic te starten over dat de bezorger aan m de deur is geweest en dat ze elkaar gemist hebben.
Ik lees het toch dat de bezorger niet aan de deur is geweest.

Lowieze
Berichten: 6665
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kan natuurlijk ook dat TS de bezorger heeft gemist. Misschien net even op het toilet, op zolder bezig, in de achtertuin, de bel gewoon niet gehoord.
Waarom zou je dan van je eigen probleem het probleem van de bezorger c.q. afhaalpunt c.q. webshop maken?

150747
Berichten: 239
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door 150747 »

Moneyman schreef:
30 jul 2023 09:43
alfatrion schreef:
29 jul 2023 23:49
Het pakket is niet aangeboden op het adres van TS terwijl dat wel had gemoeten. De bewijslast ligt op dit punt bij de verkoper. TS stelt dat hij thuis was.
150747 schreef:
29 jul 2023 14:03
Wat besteld via internet en zou gisteren, vrijdag 28 juli bezorgd worden.
U snapt het al, gewoon thuis maar hij heeft ons gemist.
TS geeft aan dat de bezorger hem gemist heeft, niet dat er geen bezorgpoging is gedaan. Hoewel TS nogal vaag is, lijkt zijn issue vooral te zijn dat het pakket naar een afhaalpunt is gebracht, en niet dat er geen bezorgpoging is geweest.

Ik zie op basis van wat nu bekend is dus geen grond voor de conclusie dat er sprake is van tekortkoming in de nakoming en evenmin voor de stelling dit het pakket niet is aangeboden.
Even voor de duidelijkheid.
Ik ben slecht ter been en heb in de voortuin een stoel staan.
Ik weet welk tijdvak het bestelde bezorgd gaat worden dus in die tijd zit ik lekker buiten.
Tussen 13 uur en 14 uur niemand geweest. Ik ben nadat we uitgekletst waren met de buren rond vier uur naar binnen gegaan voor mijn medicatie.
Ik kijk op mijn telefoon en had een bericht dat hij mij om 15:30 uur had gemist.
Raar toch???

Nevyn
Berichten: 1309
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nijogeth schreef:
30 jul 2023 09:08
Nevyn schreef:
29 jul 2023 16:41
Echter ik heb een Ring deurbel en 2 Jack Russels die iedere bezoeker aanmelden., Dus bewezen niet aan de deur geweest.
Stel dat de bezorger bang is van honden, dan zal ie dat na de eerste keer bezorgen snel doen als ie begroet wordt door 2 van die dingen. Altijd zorgen dat honden niet bij de voordeur komen, onze hond (van mijn ouders) doet dat alleen als het mag, anders staat ie gewoon met zijn kop de gang in te kijken vanuit de keuken. Als het een bekende is, dan zeggen we dat ie mag komen.
Ze kunnen niet bij de voordeur komen 😀 dus de veiligheid van de bezorgers is niet in het geding .
Maar ze horen ze wel.
Dus blaffende honden, piepend hekje en ring bel

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste mensen. Waar gaat het nu om? Bezorger van Post.NL heeft het pakje niet bij TS persoonlijk aangeboden. Wat er precies is gebeurd is gissen. Of het nou aan de bezorger ligt, of aan TS, daarover kunnen we nog lang zeuren. Feit is dat het pakket nu bij het afhaalpunt van de Gamma in TS woonplaats ligt. TS is zodanig slecht ter been dat hij het pakje bij Gamma niet zelf af kan halen en loopt het risico dat het pakje binnenkort wordt teruggestuurd naar verzender van het pakje, als dat inmiddels al niet is gebeurd.

Even praktisch:
Misschien moet TS eens een telefoontje er aan wagen naar de Gamma en zijn situatie uitleggen. Misschien is er wel een personeelslid van de Gamma die onderweg naar huis, na zijn/haar dienst, het pakje even wil nemen en bij TS wil thuisbezorgen. En heeft TS helemaal geen familie of kennissen die even zijn pakje wil afhalen bij die Gamma? Gezien het grote aantal winkels van Gamma in ons land hoeft je niet half Nederland door te reizen om bij de Gamma vestiging te komen waar het pakje nu ligt. Zo bezien ligt de actie nu dus bij TS richting Gamma, familieleden of een kennis, om zijn pakje op korte termijn alsnog thuisbezorgd te krijgen.

Onkruid71
Berichten: 2773
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien moet er dan maar een optie komen bij het bestellen, gegarandeerd thuisbezorgd.

150747
Berichten: 239
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door 150747 »

Deze TS heeft een andere bestelling geplaatst in de hoop dat deze wel aankomt.
Zo niet dan gaat de vorige procedure weer van start.
Het is telkens een probleem met PostNL.
Wij zijn tevens zo ongeveer het afgeefpunt in de buurt omdat alle buren werken.
Maak ik geen probleem van maar DPD en DHL leveren wel en PostNL niet.
Ook de buren hebben hier mee te maken.
Al diverse keren meegemaakt dat er gezegd is dat het is bezorgd en dat dit niet zo is.
Aanmaningen lig ik niet wakker van want niet geleverd is niet betaald.
Ik begrijp niet dat een bedrijf als PostNL niets doet aan deze wanprestaties.

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

150747 schreef:
30 jul 2023 15:55
Het is telkens een probleem met PostNL.
Wij zijn tevens zo ongeveer het afgeefpunt in de buurt omdat alle buren werken.
Maar ligt dat dan aan PostNL, of aan uw buren die te pas en te onpas bestellen en nooit thuis zijn? Om iets te kunnen bezorgen zal de ontvangende partij thuis moeten zijn en de deur moeten openen. Het is niet de fout van PostNL als men de deur niet open doet of niet thuis is. Daardoor veroorzaak je zelf een probleem die een ander tijd en geld kost.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

De discussie dat mensen thuis moeten zijn als ze iets bestellen is hier volledig off-topic. TS klaagt hier over het feit dat PostNL niet bij hem heeft bezorgt. Ter onderbouwing geeft hij aan dat hij pakketjes ontvangt voor de buurt van DHL en DHL, maar niet van PostNL. PostNL belt namelijk niet aan maar gaat rechtstreeks naar het afhaalpunt. En ja, dat ligt aan PostNL.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bezorgkosten bij afhalen

Ongelezen bericht door BreejKC »

alfatrion schreef:
30 jul 2023 16:24
De discussie dat mensen thuis moeten zijn als ze iets bestellen is hier volledig off-topic. TS klaagt hier over het feit dat PostNL niet bij hem heeft bezorgt. Ter onderbouwing geeft hij aan dat hij pakketjes ontvangt voor de buurt van DHL en DHL, maar niet van PostNL. PostNL belt namelijk niet aan maar gaat rechtstreeks naar het afhaalpunt. En ja, dat ligt aan PostNL.
En dus moet het bij het afhaalpunt, zijnde de plaatselijke Gamma, afgehaald worden. En dat klagen over Post.NL moet niet TS doen, maar de verzender van het pakje. Maar of het bij Post.NL iets helpt? Daar mag je terecht een, beter: heel veel vraagtekens bij zetten.

Plaats reactie