LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gastouderbureau

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
frances de groot

gastouderbureau

Ongelezen bericht door frances de groot »

de wet kineropvang is wel ingewikkeld maar als je er even aandacht aan geeft is het snel geregeld.
liever wil ik wat kwijt over gastouderbureau midden nederland.

Wij zitten met onze 2 dochters 40 uur in de week bij een gastouder en om vergoeding te krijgen moet dit lopen via een gastouderbureau (wat alleen maar extra geld kost want je heb er niet veel aan, als ik nl een probleem heb met mijn gastouder kan ik dit beter samen met haar regelen anders is de verstandhouding ook weg).

Nu is er wettelijk een maximum uurtarief van € 5.70, aan mijn gastouder betaal ik € 4.00 per uur, nu lijkt het mij logisch dat ik aan het gastouderbureau de resterende € 1.70 per uur moet betalen.

Tot onze verbazing kregen wij van de week een factuur van het gastouderbureau van € 2.50 per uur, ik heb direct gebeld maar ik kreeg te horen dat hun standaard uurtarief voor gastouders € 3.20 is en als mijn gastouder € 4.00 vraagt is niet hun probleem.

In het contract voor van het gastouderbureau hebben wij alleen voor een totaal uurbedrag van € 5.70 getekend.

misschien weet iemand wat ik nu moet doen?

Wiley

Re: gastouderbureau

Ongelezen bericht door Wiley »

Frances,

Kijk even in het eerste onderwerp waarin je deze vraag stelde, daarin geef ik een paar suggesties:

Geplaatst op 07 Mrt 2005 22:02 door Wiley
Frances,

Begrijp ik uit je verhaal nu dat je
1. € 4,= per uur aan de gastouder betaalt en
2. € 2,50 per uus aan het gastouderbureau
dus in totaal € 6,50 per uur?
(waar komt die € 3,20 nog vandaan?)

Dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. kijk je contract nog eens na of je inderdaad voor een totaalbedrag = gastouderbedrag + bureaubedrag = € 5,70 getekend hebt (en er geen vrijwaring is voor het bedrag dat de gastouder rekent)
Als dat zo is kun je het bureau daarop aanspreken.
2. als dat niet zo is, en je volgens het contract dus ook meer dan € 5,70 zou kunnen betalen dan kun je weinig doen, je hebt ervoor getekend. Het wettelijk maximum van € 5,70 waar het in de WKO over gaat heeft te maken met het maximale bedrag waarover door het rijk vergoeding wordt gegeven (dus waarover de hele santenkraam wordt berekend). Alles wat je meer betaalt moet je zelf betalen, dat wordt niet meegenomen in de berekeningen van de vergoedingen.

frances.de.groot

Ongelezen bericht door frances.de.groot »

Beste wiley,

bedankt voor je reactie, op het kontract die ik getekebd heb staat:

Hiermee ontvangt u een offerte betreffende de kinderopvangvan uw kind op een van onze gastouderopvang.
Het totale bedrag voor deze opvang in 2005 bedraagt een uurtarief van € 5.70.

heho

Ongelezen bericht door heho »

Nou dan is het toch opgelost.
Overigens als je vindt dat je helemaal niets aan het bureau hebt, want je vindt dat je er samen uit moet zien te komen kun je ook wellicht kiezen voor een ander bureau.
Overigens vind ik zelf dat het best handig kan zijn bij moeilijkheden dat een meer onafhankelijke derde betrokken is.

Groet.

Gesloten