Ik heb gelijk de centen overgemaakt.
Misschien krijg ik er vanavond nog eentje
Als het pakketje toevallig uit de bestelbus is gevallen en niemand heeft dat gemerkt ,zou hij het dat bedrag dan ook terug krijgen .NeoDutchio schreef: ↑01 aug 2023 07:59Gelukkig maar dat de praktijk altijd anders is. Wat denkt u, het pakket komt automatisch terug bij de verkoper die in een hoekje gaat zitten wachten totdat TS reageert?alfatrion schreef: ↑01 aug 2023 07:49Als TS geen ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengt, dan hoeft de verkoper niets terug te betalen.NeoDutchio schreef: ↑31 jul 2023 22:53TS hoeft niets te doen. (...) Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen.
Echt niet. Er zijn al zat mensen het schip ingegaan omdat ze herroepen of ontbonden dachten te hebben enkel door het product terug te sturen. Feit is echter dat, wat jij daar ook van mag vinden, dat enkel terugsturen géén herroeping is. Dat sommige verkopers het wel zo opvatten, maakt dat niet anders.NeoDutchio schreef: ↑01 aug 2023 07:59Gelukkig maar dat de praktijk altijd anders is. [...]alfatrion schreef: ↑01 aug 2023 07:49Als TS geen ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengt, dan hoeft de verkoper niets terug te betalen.NeoDutchio schreef: ↑31 jul 2023 22:53TS hoeft niets te doen. (...) Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen.
Wie heeft het nu niet begrepen...? waar denk je dat dat "waarschijnlijker" op sloeg? Jij acht jouw scenario waarschijnlijker, omdat dat is wat jij als eerste bedenkt en dus logisch vindt. Maar er zijn meer even logische scenario's dan alleen die van jou
Klopt. En daarmee blijft de overeenkomst dus intact. Als dat is wat TS wil, dan is het prima. Maar als TS van de overeenkomst af had gewild, dan is het niet prima natuurlijk.
Paul Grahem heeft een analyse op de gebruikte argumenten gedaan en onderscheid ze in zeven niveaus. De argumenten van het hoogste niveau vergen meer van de deelnemers in termen van kennis en vaardigheid en daardoor zie je dat argumenten van een lager niveau vaker voorkomen dan argumenten van een hoger niveau.
Goeie vraag. De reactie is nuttig noch terecht, dus ik vraag me inderdaad al heel lang af waarom je er steeds ten onrechte mee komt.NeoDutchio schreef: ↑01 aug 2023 17:51En waarom zou die reactie dan zo vaak komen?Moneyman schreef: ↑01 aug 2023 16:27Die standaard reactie kennen we nu wel. Begint nogal kinderachtig te worden.NeoDutchio schreef: ↑01 aug 2023 16:20Reageren om het reageren, ook al heeft het niets met dit verhaal te maken.
Ja, leuk. Alleen is het niet meer dan jouw aanname/ invulling dat dat contact er komt (en bovendien in lijn met wat ik al schreef). In de praktijk, waar jij zo graag aan refereert, is dat lang niet altijd het geval. En dan zit je als koper gewoon vast aan de overeenkomst die je niet wilde.NeoDutchio schreef: ↑01 aug 2023 17:51Ach ja, blijven hangen in wat u wilt lezen. Zodra de verkoper contact opneemt met de koper (per mail, telefoon, fax, postduif, tamtam, wat u ook maar wilt) legt TS gewoon de situatie uit en het probleem is opgelost. Dan word er ter plekke telefonisch, per mail, of wat u ook wilt verzinnen, herroepen. Dat gaat TS niets kosten. Bangmakerij dus.
Ja, je schermt graag met verdraaing. Toch is hetgeen ik hierboven weergeef exact wat volgt uit wat jij schrijft. Ik heb het hieronder nog maar even geciteerd voor, misschien weet je het dan weer.NeoDutchio schreef: ↑01 aug 2023 17:51Mijn stelling is dat een verkoper contact opneemt met de klant met de vraag wat er gebeurd is aangezien de bestelling niet afgeleverd is en niet afgehaald is. Ik heb nergens gezegd dat de verkoper niet zou hoeven terug te betalen. En zo lang er niets ontvangen is hoeft er ook niet betaald te worden door de koper. U mag het kinderachtig vinden, maar woorden verdraaien om tot een gelijk te kopen is en blijft een zeer nare eigenschap van u.
NeoDutchio schreef: ↑01 aug 2023 07:59Gelukkig maar dat de praktijk altijd anders is.alfatrion schreef: ↑01 aug 2023 07:49Als TS geen ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengt, dan hoeft de verkoper niets terug te betalen.NeoDutchio schreef: ↑31 jul 2023 22:53TS hoeft niets te doen. (...) Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen.
Laat dat voor mij, maar ook voor anderen gezien de reacties, ook de vraag zijn. Waarom is in veel topics moderator spelen en enkel reageren op andere forumleden meer regel dan uitzondering? En gaat u zelfs na waarschuwingen nog steeds door met woorden verdraaien en andere woorden in mond leggen?
Nergens staan woorden van mij waarin ik zeg dat de verkoper niets hoeft terug te betalen. Dit zijn wel mijn woorden:Moneyman schreef: ↑01 aug 2023 19:12Ja, je schermt graag met verdraaing. Toch is hetgeen ik hierboven weergeef exact wat volgt uit wat jij schrijft. Ik heb het hieronder nog maar even geciteerd voor, misschien weet je het dan weer.
NeoDutchio schreef: ↑31 jul 2023 22:53TS hoeft niets te doen. Er is niets ontvangen en de zending gaat automatisch na 7 dagen terug naar de afzender. Deze zal of direct crediteren of zal contact opnemen met TS met de vraag wat nu. Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen. Voor het "terugsturen" worden geen kosten in rekening gebracht.
Als het voor jou ook de vraag is waarom je de vraag stelt, doet het dan gewoon niet. Opgelost. En voor wat betreft "het reageren op anderen": dat is nu juist exact het hele idee van een forum... dus dat blijf ik doen. Waar jij de waarschuwingen vandaan verzint is me overigens een raadsel, nog los van het feit dat ik je woorden niet verdraai en je stelling gewoon onjuist is.NeoDutchio schreef: ↑01 aug 2023 19:41Laat dat voor mij, maar ook voor anderen gezien de reacties, ook de vraag zijn. Waarom is in veel topics moderator spelen en enkel reageren op andere forumleden meer regel dan uitzondering? En gaat u zelfs na waarschuwingen nog steeds door met woorden verdraaien en andere woorden in mond leggen?
Dan zouden we meer gericht zijn op het emotioneel geladene van de onbekende dan op dat van de bekende. Wellicht is dat nu juist op een forum al het gevalMorgan le Fay schreef: ↑02 aug 2023 09:46Echt soms zou ik willen dat Bonobo's het in de wereld voor het zeggen hadden.
Je vergeet hier wel iets bij, Moneyman. Neodutchio zegt ook dat wanneer zoiets terugkomt van PostNL dat het gros van de bedrijven 2 dingen doet. Crediteren of contact opnemen met de klant. En daar durf ik wel in mee te gaan, dat lijkt me een reële verwachting.Moneyman schreef: ↑02 aug 2023 09:14- jij schreef: "TS hoeft niets te doen. (...) Het gaat TS ook niets kosten, hij moet het volledige aankoopbedrag plus bezorgkosten terug ontvangen."
- Alfatrion weerlegt dat: "Als TS geen ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengt, dan hoeft de verkoper niets terug te betalen."
- en jij zegt dan: "Gelukkig maar dat de praktijk altijd anders is.".
Foute insteek(as ususal) bij de Bonobo' s hebben de dames het voor het zeggen en die zijn van de makepeace (love) not war.Moneyman schreef: ↑02 aug 2023 09:50Dan zouden we meer gericht zijn op het emotioneel geladene van de onbekende dan op dat van de bekende. Wellicht is dat nu juist op een forum al het gevalMorgan le Fay schreef: ↑02 aug 2023 09:46Echt soms zou ik willen dat Bonobo's het in de wereld voor het zeggen hadden.
Maar goed, da's meer voor de huiskamer.
Simpele denkfout natuurlijk Een andere insteek is niet hetzelfde als een foute insteek. Ze kunnen namelijk prima naast elkaar bestaan.
Nou, niet alleen dit forum hoor. Ook irl kunnen vrouwen verschrikkelijke bitches zijn, en dan vaak bij voorkeur nog lekker sneaky. Ik werk, als vrouw, heel wat liever met mannen dan met vrouwen.