Ik doe mijn noodzakelijke zaken thuis op mijn laptop en niet op mijn telefoon en als ik de app erop zet kan ik niet meer met mijn laptop aan de slag. Geldt ook voor bankieren trouwens
Die snap ik niet. Waarom zou dat niet kunnen. Ik kan een PC, Smarpthone, tablet en laptop tegelijk gebruiken als ik wil. Er is geen enkele reden dat jij niet je laptop zou kunnen gebruiken als je een app op je telefoon zet. Dat is ongeveer zeggen dat je geen koffie kan zetten als je oven aan staat. Que?
Stelletje achterdochtige complotdenkers. Gebruik toch eens je gezonde verstand.
De enige die op dit moment niet zijn verstand gebruikt ben jij. Rij je een auto? Waarom zou je een gordel omdoen, je rijd toch veilig? Wat een onzin argumenten maak je iedere keer.
Met alle respect, er zitten hier echt een paar gigantische digibeten cq luddieten op het forum.
Stelletje achterdochtige complotdenkers. Gebruik toch eens je gezonde verstand.
De enige die op dit moment niet zijn verstand gebruikt ben jij. Rij je een auto? Waarom zou je een gordel omdoen, je rijd toch veilig? Wat een onzin argumenten maak je iedere keer.
Nee, jij wil dat de gordel om de haverklap vervangen wordt door een met een ander slotje. Als je het hebt over onzin argumenten...
Maar u schrijft dat mijn mening over de waarschijnlijkheid niet bepaald waardevol is.
Ik heb het ook over de waarschijnlijkheid dat het mij treft, dus ik zou niet weten waarom ik naar anderen moet kijken.
Ik koop ook niets op straat of aan de deur, ga ook niet in op “aanbiedingen, of korting, of laatste kans”. Ik verkoop niets via internet, en koop niets bij particulieren via internet.
Zouden meer mensen moeten doen.
En als ik die linken zo lees, mag ik, denk ik, blij zijn dat ik Apple heb.
Ik doe mijn noodzakelijke zaken thuis op mijn laptop en niet op mijn telefoon en als ik de app erop zet kan ik niet meer met mijn laptop aan de slag. Geldt ook voor bankieren trouwens
Die snap ik niet. Waarom zou dat niet kunnen. Ik kan een PC, Smarpthone, tablet en laptop tegelijk gebruiken als ik wil. Er is geen enkele reden dat jij niet je laptop zou kunnen gebruiken als je een app op je telefoon zet. Dat is ongeveer zeggen dat je geen koffie kan zetten als je oven aan staat. Que?
Oke, dat is niet de issue,
Als ik voor bankieren de app download dan kan ik daarna niet meer via mijn laptop bankieren iets met beveiliging??
Zijn 2 verschillende soorten beveiligingen en gebruikscodes.
Stelletje achterdochtige complotdenkers. Gebruik toch eens je gezonde verstand.
De enige die op dit moment niet zijn verstand gebruikt ben jij. Rij je een auto? Waarom zou je een gordel omdoen, je rijd toch veilig? Wat een onzin argumenten maak je iedere keer.
Nee, jij wil dat de gordel om de haverklap vervangen wordt door een met een ander slotje. Als je het hebt over onzin argumenten...
Nee, het is jouw beperkte kennis waardoor je alles bagatelliseert. Je hebt echt geen flauw idee van de risico's. Dit soort criminaliteit gaat namelijk alleen maar toenemen. Denk je dat criminelen achterblijven ofzo? Die gaan sneller met hun tijd mee dan jij.
Ik doe mijn noodzakelijke zaken thuis op mijn laptop en niet op mijn telefoon en als ik de app erop zet kan ik niet meer met mijn laptop aan de slag. Geldt ook voor bankieren trouwens
Die snap ik niet. Waarom zou dat niet kunnen. Ik kan een PC, Smarpthone, tablet en laptop tegelijk gebruiken als ik wil. Er is geen enkele reden dat jij niet je laptop zou kunnen gebruiken als je een app op je telefoon zet. Dat is ongeveer zeggen dat je geen koffie kan zetten als je oven aan staat. Que?
Oke, dat is niet de issue,
Als ik voor bankieren de app download dan kan ik daarna niet meer via mijn laptop bankieren iets met beveiliging??
Zijn 2 verschillende soorten beveiligingen en gebruikscodes.
Of je gebruikt de app, of je gebruikt de website in combinatie met de app om in te loggen. Dat is gewoon vrije keuze. De app installeren blokkeert niet het gebruik van de website of vice versa.
Maar u schrijft dat mijn mening over de waarschijnlijkheid niet bepaald waardevol is.
Ik heb het ook over de waarschijnlijkheid dat het mij treft, dus ik zou niet weten waarom ik naar anderen moet kijken.
Ik koop ook niets op straat of aan de deur, ga ook niet in op “aanbiedingen, of korting, of laatste kans”. Ik verkoop niets via internet, en koop niets bij particulieren via internet.
Zouden meer mensen moeten doen.
En als ik die linken zo lees, mag ik, denk ik, blij zijn dat ik Apple heb.
Je kan moeilijk verwachten dat ze de veiligheidsmaatregelen op individueel niveau gaan aanpassen natuurlijk. Dus zo'n verificatie app is voor de algemene veiligheid, niet alleen voor jou.
Ik weet niet wat dat met Apple te maken heeft. Al die risico's heb je ook met Apple. Browsers en websites werken exact het zelfde op Apple en Microsoft systemen.
Maar ik dat je nogal op je zelf gericht bent. Ik denk dat een onderdeel is van je probleem. De wereld is groter dan Lady1234.
Oke, thanks want dat is mijn grootste dilemma.
Ben verder erg digitaal maar bankzaken zijn bij mij een dingetje vanwege het (geen)butget.
Sorry voor het off topic verhaal. Doe dat normaal nooit.
Maar ik heb helemaal geen moeite met extra veiligheidsmaatregelen. Ik heb dus geen probleem en uiteraard ben ik op mijzelf gericht, kan niet alle sores van een ander op mijn schouders nemen,
Oke, thanks want dat is mijn grootste dilemma.
Ben verder erg digitaal maar bankzaken zijn bij mij een dingetje vanwege het (geen)butget.
Sorry voor het off topic verhaal. Doe dat normaal nooit.
Tip: bel ook gewoon eens met je bank, bij dit soort issues. Mijn ervaring is dat die ook oudere en/of minder digitaal vaardige mensen heel goed kunnen helpen.
Zou dat niet werken niet een beetje aan uzelf kunnen liggen?
Ik ben geen Windows die ineens bepaald dat mensen verplicht een Windows account aan moeten maken met Edge en Bing, en als ze dat weigeren, dat ze het steeds opnieuw bij inloggen blijven eisen tot je een keer overstag gaat. Terwijl mijn laptop daar dus helemaal niet geschikt voor is.
Tuurlijk ligt dat aan mezelf. Ik moet gewoon braaf dat account aanmaken. Dacht het niet: het is MIJN laptop, niet van Windows. En ik wil gewoon kunnen inloggen zonder verplicht online te gaan. Dat kon dus ook al niet.
Je bent helemaal niet verplicht om een MS account aan te maken. Kan best zijn dat je (of anderen) niet weet hoe dat moet, maar dat betekent niet dat het niet kan. De opmerking dat jouw laptop daarvoor niet geschikt zou zijn, begrijp ik dan ook niet.
"Met alle respect, er zitten hier echt een paar gigantische digibeten cq luddieten op het forum.".
Juist Methusalem, met deze termijn, hiervoor door u gedaan, slaat u de spijker op zijn kop.
Niet iedereen heeft de digitale vaardigheid om met smartphones of tablets te kunnen omgaan. Met dat iedereen bedoel ik niet enkele honderden of duizenden maar misschien wel tienduizenden landgenoten. Uw digitale vaardigheid en die van velen onder ons hier staat niet model voor al onze landgenoten.
Dankzij mijn opleiding "ondersteuning van gebruikers in de digitale wereld" heb ik een wat andere kijk op deze problemen bij gebruikers en weet dat deze problemen zeer ernstig kunnen zijn. Gelukkig kan ik een aantal mensen hiermee nog op weg helpen, tegelijkertijd realiseer ik mij dat niet iedereen dat geluk heeft en hun digitale achterstand in dit digitale tijdperk alleen maar groter wordt.
Naast inloggen op (semi-)overheid sites uitsluitend met behulp van een app op een smartphone of tablet zal, voor deze groep van de bevolking, een redelijk alternatief, al dan niet digitaal, aangeboden moeten worden. Dat je daarmee ongemerkt voldoet aan de wens van mensen die principieel tegen zo'n app zijn is daarmee alleen maar meegenomen.
Komt er zo'n redelijk alternatief niet dan zal een steeds grotere groep mensen tegen enorme problemen aanlopen. Ze zullen een deel van de door overheden verstrekte informatie structureel gaan missen of niet op zaken gaan reageren. We weten hoe onze overheid, die in de praktijk vaak niet zo soepel is, dan reageert.
Mogelijk dat de Nationale Ombudsman het hiervoor verantwoordelijke Ministerie eens wakker kan schudden om problemen met digitaal niet-vaardige landgenoten te beschermen door het ter beschikking stellen van een redelijk alternatief om, al dan niet digitaal, met alle (semi-)overheden in contact te kunnen komen.
Oke, thanks want dat is mijn grootste dilemma.
Ben verder erg digitaal maar bankzaken zijn bij mij een dingetje vanwege het (geen)butget.
Sorry voor het off topic verhaal. Doe dat normaal nooit.
Tip: bel ook gewoon eens met je bank, bij dit soort issues. Mijn ervaring is dat die ook oudere en/of minder digitaal vaardige mensen heel goed kunnen helpen.
"Met alle respect, er zitten hier echt een paar gigantische digibeten cq luddieten op het forum.".
Juist Methusalem, met deze termijn, hiervoor door u gedaan, slaat u de spijker op zijn kop.
Niet iedereen heeft de digitale vaardigheid om met smartphones of tablets te kunnen omgaan. Met dat iedereen bedoel ik niet enkele honderden of duizenden maar misschien wel tienduizenden landgenoten.
De cijfers lopen nogal uiteen, maar er zijn in Nederland tussen de 700.000 tot 2 miljoen mensen digibeet en die hebben het steeds moeilijker.
Digitaal reageren op een woning en of zaken met de overheid digitaal afhandelen wordt voor de 2.5 miljoen mensen die digibeet zijn steeds moeilijker.
[...]
Rond de 2,5 miljoen Nederlanders vinden het moeilijk om te werken met digitale apparaten, zoals een computer, smartphone of tablet. 1,2 miljoen Nederlanders hebben nog nooit internet gebruikt. Ook op het werk zorgt digitalisering vaak voor problemen. Soms zorgt het ervoor dat mensen hun werk niet goed kunnen doen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties werkt aan een digitale samenleving waar iedereen kan meedoen. Er is al veel gedaan om de digibeten niet buiten te sluiten.
Steeds meer Nederlanders hebben moeite om deel te nemen aan de digitale snelweg voor hun bankzaken. Zo blijkt uit recent onderzoek dat één op de zes Nederlanders zijn bankzaken niet digitaal kan regelen en afhandelen, vanwege onder meer laaggeletterdheid en ouderdom.
[...]
“Hardlopers zijn doodlopers” luidt het gezegde. De banken in Nederland hebben bij de ontwikkeling van de digitale snelweg voor het betalingsverkeer voor hun klanten hierover kennelijk onvoldoende nagedacht. Steeds meer Nederlanders haken in digitale zin af en voelen zich daardoor machteloos en woedend omdat ze niet meer als volwaardige Nederlanders mee kunnen doen aan de samenleving.