Ongehoord Nederland
moederslink schreef: ↑14 aug 2023 13:09
Vraagje: waarom journalistieke " eisen " ??
Die bestonden al bij de NPO voordat deze omroep zendtijd kreeg.
Er is toch zoiets als vrijheid van meningsuiting?
Dit 'argument' komt altijd om de hoek, zodra er tegenwind is.
Wat zij verkondigen zijn feiten : luister maar goed , de kritieken zijn veelal zeer , zéér terecht.
Dit is nu precies het probleem met deze hut. Ze verkondigen een mening en verpakken die als feit.
Die Thierry, ook zoiets, wordt als gek en malloot weggezet , maar luister maar eens echt naar wat ie zegt.
Liever niet. Zijn gedachtengoed is een slap aftreksel van de wereld voor oude, witte mannen, die verstard in hun denken zijn. Mocht je 'm een keer in het echt tegenkomen: let op zijn ogen. Dezelfde waanzin, die sommigen hebben bij een gedwongen opname in een psychiatrisch ziekenhuis.
Maar er is wel volop " ruimte " voor genderproblematiek en asielproblematiek.
Bij gender zie ik de problemen niet zo en inzake asielzoekers: alles wat binnen Nederland daarbij misgaat, is willens en wetens een gevolg van het gevoerde beleid. Op Europese schaal is het eerder een gevolg van de industrie achter de migratiestromen, gevoed door oud-koloniale sentimenten.
Waaróm zijn er zoveel spijtoptanten na de transitie?
Een minderheid, die in media te veel aandacht krijgt. (Bron: Volkskrant, afgelopen zaterdag, weekendbijlage, interview met Valentijn de Hingh)
Waarom kinderen al op hun 8e-10e bevragen of ze meisje of jongen willen zijn?
Als ouder / opvoeder ben je niet verplicht om die vraag te stellen. Eerlijk is eerlijk: bij 96 van de 100 jongens of meisjes op die leeftijd is de vraag compleet overbodig, want die zullen als volwassene een gewoon leven leiden met iemand van de andere sekse als partner, al dan niet met kinderen. Maar bij 4 van de 100 is het juist goed om te benoemen, dat er meer mogelijkheden zijn. Wat het wordt, zie je later wel.
Onze kleine, vaste bezoeker is nog helemaal niet zover, dat hij met de vraag iets zou kunnen. De vraag
an sich is te volwassen. Tegelijk is zijn onderbewustzijn er wel mee bezig, want uit het niets kwam de vraag: 'Gay, dat is toch mannen met mannen?'
'Ja'
'Goed' en daarna ging hij weer verder met Roblox / Voetbalgame / YouTube.
Wees eens eerlijk : het speelt allemaal , maar je mag er publiekelijk niets van zeggen.
Natuurlijk mag je er iets van vinden en dat uiten, maar sla niet door naar de andere kant door alles af te wijzen.
Mijn advies : blijf kritisch !!!
Blijf vooral zelf nadenken.
Nijogeth schreef: ↑14 aug 2023 14:00
Er zijn dan ook een hoop mensen die bij die groep horen, die er een verschrikkelijke hekel aan hebben. Zo'n pride zorgt alleen maar voor minder acceptatie, omdat er gepusht wordt op het anders zijn. De homo's die ik ken, die willen vooral hetzelfde zijn als de rest en zo'n pride werkt dat tegen.
Als je als homo hetzelfde wilt zijn als een hetero, dan heb je iets gemist, denk ik. Het leven verloopt anders als je homo/niet-hetero bent. Beter een keer meedoen aan zo'n dag dan afgaan op de media-verslagen van die dag, dan ontdekken je bekenden vanzelf dat media alleen inzoomen op een paar onderdelen. Logisch, want die leveren mooie verhalen en interessante beelden op. Het gros van de deelnemers is echter net zoals de homo's, die jij kent: de rest van het jaar vallen ze niet op.
Zoon heeft dit jaar gekozen voor Hamburg in plaats van Amsterdam en genoten van het circus daar. 'Volgend jaar neem ik jullie mee!'
Moneyman schreef: ↑14 aug 2023 14:26
Juist mensen als Wilders, Thierry, en zo nog een heel rijtje, en instanties als Ongehoord Nederland, maken zóveel kapot - juist omdat ze hun (in de basis misschien wel terechte) kritiek er ongecontroleerd, ongenuanceerd en zwart/wit doorheen jassen. Dat is niet de manier. En zéker niet voor met publiek geld gesubsidieerde instellingen.
Met nog een toevoeging van mijn kant: bij veel groepen en partijen is het volstrekt onduidelijk waar het geld voor campagnes en advertenties vandaan komt. Voor mij aanleiding deze groepen met veel scepsis te observeren.