Altijd al wordt mijn salaris rond de 15de van de maand gestort en na die tijd, betaal ik altijd alle rekeningen. Vroeger nog gewoon met acceptgiro's (tegenwoordig internetbankieren) die nog via de post verstuurd werden en altijd waren alle betalingen op tijd binnen en kreeg nooit een aanmaning.
Vandaag kreeg ik een aanmaning van de KPN, want de rekening was volgens hun niet op tijd betaald.
Na een boos telefoontje bleek de rekening wel op tijd betaald (foutje van hun)
Ik heb gelijk een klacht ingediend over hun manier van handelen.
Eerst haalt de KPN he in zijn hoofd om heel Nederland ineens twee termijnen vooruit te laten betalen en nu zetten ze de uiterlijke betaaldatum op de acceptgiro's steeds wat eerder.
De afgelopen rekening moest de betaling uiterlijk de 13de binnen zijn en toen ik 4 jaar geleden een abonnement nam, was dat altijd ergens rond of voorbij de 20ste van de maand dat de betaling uiterlijk binnen moest zijn.
Belachelijk! Maar mij krijgen ze niet gek. Ik blijf gewoon elke maand mijn rekeningen op de 15de betalen en geen dag eerder! Ik betaal altijd alles netjes op tijd en dat zij nu gaan schuiven met de uiterste betaaldatum is hun probleem, maar ik vind dat dat toch eigenlijk niet moet kunnen. Niet ieder huishouden, net als het onze, heeft financieel de ruimte voor zulke geintjes