LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN wil elke 2 maanden eerder geld zien

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
leonenmiranda

KPN wil elke 2 maanden eerder geld zien

Ongelezen bericht door leonenmiranda »

Ruim 4 jaar geleden heb ik na een aantal jaren alleen mobiel gebeld te hebben, noodgedwongen weer een KPN aansluiting moeten nemen voor internet (geen kabel mogelijk in onze gemeente)

Altijd al wordt mijn salaris rond de 15de van de maand gestort en na die tijd, betaal ik altijd alle rekeningen. Vroeger nog gewoon met acceptgiro's (tegenwoordig internetbankieren) die nog via de post verstuurd werden en altijd waren alle betalingen op tijd binnen en kreeg nooit een aanmaning.

Vandaag kreeg ik een aanmaning van de KPN, want de rekening was volgens hun niet op tijd betaald. :shock:
Na een boos telefoontje bleek de rekening wel op tijd betaald (foutje van hun)
Ik heb gelijk een klacht ingediend over hun manier van handelen.
Eerst haalt de KPN he in zijn hoofd om heel Nederland ineens twee termijnen vooruit te laten betalen en nu zetten ze de uiterlijke betaaldatum op de acceptgiro's steeds wat eerder.

De afgelopen rekening moest de betaling uiterlijk de 13de binnen zijn en toen ik 4 jaar geleden een abonnement nam, was dat altijd ergens rond of voorbij de 20ste van de maand dat de betaling uiterlijk binnen moest zijn.

Belachelijk! Maar mij krijgen ze niet gek. Ik blijf gewoon elke maand mijn rekeningen op de 15de betalen en geen dag eerder! Ik betaal altijd alles netjes op tijd en dat zij nu gaan schuiven met de uiterste betaaldatum is hun probleem, maar ik vind dat dat toch eigenlijk niet moet kunnen. Niet ieder huishouden, net als het onze, heeft financieel de ruimte voor zulke geintjes :evil:

Gast

Re: KPN wil elke 2 maanden eerder geld zien

Ongelezen bericht door Gast »

als jij de termijn van KPN zonodig moet overtreden moet je dat vooral doen, maar ga dan niet zeuren dat je een aanmaning krijgt!

En er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat je net betaald hebt tussen het versturen en ontvangen van de aanmaning. Meestal staat er op een aanmaning dat je hem in dat geval als net verzonden dient te beschouwen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Gast,

Dat was niet het punt van leonenmiranda. Zij weigeren dit te betalen omdat de incassodatum steeds naar voren geplaatst wordt. Ik heb deze ervaring helaas ook!
Maar voor mij is dat geen probleem. Ik hou er gewoon rekening mee dat er in de loop van de maand nog wat moet betalen. Planning heet dat :D

resp00126133

Ongelezen bericht door resp00126133 »

Dat heet nou (met een duur woord) werkkapitaalmanagement. Zorgen dat je van je klant eerder je geld krijgt en dat je aan de andere kant leningen van banken later mag betalen.

Ik ben het trouwens eens met de vorige gast. Leonenmiranda (1 of 2 personen?) suggereert dat hij/zij pas vanaf de 15e geld hebben. Als je inderdaad beter plant, dan moet het mogelijk zijn ook op de 10e van de maand nog een factuur te voldoen.

leonenmiranda

Ongelezen bericht door leonenmiranda »

Dat kan ook best wel ingepland worden, maar het gaat ons om het feit dat ze de datum steeds iets vervroegen. Wij krijgen van onze werkgever toch ook niet steeds eerder ons geld?

Lekker makkelijk allemaal. Dat doet maar hoe het hun uitkomt, maar zo werkt het niet volgens mij.

Libel

Ongelezen bericht door Libel »

Het is niet zo dat de KPN eerder zijn geld wil zien maar dat KPN niet de betaling van iedereen op de zelfde datum zet ik hoef die van mij pas de 23 ste betaald te hebben jij zit dus in een andere betalingsronde dan ik en vele andere. Op deze manier kunnen ze alles beter bewaken of betalingen op tijd binnen zijn en is het wat gemakkelijker om actie te ondernemen als dit niet het geval is. Dus maak je niet druk zoiets kan hooguit 1 keer een probleem geven en verder niet meer omdat je na deze 1ste keer al bij bent. En nog even een tip als jij de 13de betaald dan is het wel bij jou van de tekening maar nog niet bij de ander binnen dus je rekening is voor hen dan ook nog niet betaald.

resp00126133

Ongelezen bericht door resp00126133 »

Neemt niet weg dat Leonenmiranda gelijk heeft. De betalingstermijn is van 3 naar 2 weken gegaan.

siskevangastel

Ongelezen bericht door siskevangastel »

Aangezien ik een automatische incasso heb, is het mij niet eerder opgevallen, maar bij het nakijken van de afschriften blijkt dat mijn incasso is vervroegd van de de 28e naar de 14e van de maand. Nu is dat voor de rentevervaldatum van menige bank. Deze is nl bij de meeste banken nl de 15e. Hierdoor kan de KPN een volle maand rente vangen. Geen wonder dat de winst is gestegen van de KPN. Nu is de rente die ik zou ontvangen van mijn bedrag dus voor de KPN. Niet dat het in mijn geval veel is en ook voor alle anderen, maar tel het maar eens op met alle abonnementen. Fijn voor de KPN.
Groeten Frans van Gastel

gozer

Ongelezen bericht door gozer »

dat de betalingstermijn vervroegt is doet er toch niet toe??
je dient gewoon op tijd te betalen voor de dienst die je afneemt.
je betaald een taxichauffeur toch niet een dag later?
en het zal vervroegd zijn vanwege de vele wanbetalers die er rondlopen.

en je kunt ook de kpn bellen om te vragen of het op een andere datum afgeschreven wordt. simpel zat. heb ik ook gedaan.
en overigens is niet heel nederland ineens naar 2 maanden gegaan.
in grote delen van ons kikkerlandje is dat altijd al zo geweest.

de groenten

korneli@

Ongelezen bericht door korneli@ »

In dec/januari heb ik mijn KPN telefoon en aanverwante abonnementen ivm adsl en isdn opgezegd.
Het is de gewoonte van KPN om alle abonnementen 2 maanden vooruit te laten betalen. Omdat per 1 maart de KPN verbinding niet meer aktief was zijn er tot 28 februari geringe gesprekskosten geweest. En ik kreeg ondanks de opzegging toch nog een rekening met het te vooruit te betalen bedrag van KPN/ISDN/ADSL abonnement van maart en april.
Dit bedrag wens ik niet te betalen omdat KPN al 2 maanden eerder wist van mijn opzegging. Het resterende bedrag van de gesprekskosten is 74 eurocent + btw.
Ik vind dat dat KPN niet het recht heeft mij alsnog vooruit te laten betalen voor iets waar ik juist vanaf wilde want ik ben KPN alleen de resterende gesprekskosten verschuldigd en niet het vooruitbetaalde abonnementsgeld.

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

ten eerste mag je volgens de regels van dit forum een onderwerp NIET 2 maal plaatsen. Het lezen van voorwaarden en regels is schijnbaar niet aan u besteed.

Ten tweede gaat het om een administratieve afhandeling, het betaalde bedrag wordt na betaling teruggestort. U krijgt na de betaling een afrekening en het teveel betaalde zal terug gestort worden.

Als u het hier niet mee eens bent, dan had u voor het aangaan van een overeenkomst met KPN de algemene voorwaarden moeten lezen of ernaar gevraagd. Zoals het een echte consument betaamt heeft u dat niet gedaan.

Het beste is om alles te betalen, alles weer teurg te krijgen en verder te gaan met u leven. Gebruik de tijd en energie die u besteed aan het zeuren hierover voor andere leukere dingen...

henkgiezen

Ongelezen bericht door henkgiezen »

kpn vervroegd ieder maand de periode??? je krijgt per jaar echt maar 6 x een rekening, en ze kunnen echt niet goochelen met facturen.

kornelie

Ongelezen bericht door kornelie »

als je reageert op een onderwerp wordt er toch geen 2e zelfde item aangemaakt hier?

Goossens

Ongelezen bericht door Goossens »

aan: "Gozer"....
Ik citeer:" je betaalt een taxichauffeur toch ook niet een dag later"
Nee,natuurlijk niet maar wel na de rit en niet vooraf!!
KPN
Voor 20 febr. moet ik de vaste kosten van maart en april betaald hebben:belachelijk,maar ja nog even wachten op tele-2 (of een andere aanbieder)en ze zingen wel een toontje lager.
goossens.

kornelie

Ongelezen bericht door kornelie »

Vandaag heb ik met Opta gebeld ivm kwestie vooruitbetalen abonnement maart april dat miv 1 maart is opgeheven. Zij adviseerden mij om een schriftelijke klacht in te dienen bij KPN. Ook zeiden zij dat wanneer hier meerdere klachten over zouden komen er actie zou worden ondernomen door Opta. Deze mensen vonden het ook te gek voor woorden dat er op deze manier door KPN wordt gehandeld.
Ook kan er de geschillencommissie worden ingeschakeld, maar dan komen er dusdanige kosten die het allemaal niet waard zijn.
Ik hoop maar dat er veel mensen klachten neer leggen bij de Opta over dit soort handelen van de KPN, dan wordt er op termijn uiteindelijk wel een einde aangemaakt.
De vele opzeggingen van de vaste telefonie, maakt het ook zovele malen mogelijk door KPN hier ten onrechte vooruitbetaalde abonnementen in rekening te brengen. En dan maar afwachten wanneer iedereen zijn geld teruggestort krijgt. Bovendien profiteert hier de KPN van de rente over deze extra geïnde bedragen, waar KPN uiteindelijk geen recht op heeft.

limburg30

Ongelezen bericht door limburg30 »

Beste mensen

Ik denk dat jullie allemaal verkeerd zijn ingelicht
ik heb nooit problemen gehad met KPN
Alleen het probleem wat nu loopt bij KPN is dat je niet meer elk jaar kunt verlengen omdat de mensen hebben zitten klagen
Bij andere profiders heb je geen goede verbinding waar je ook maar bent in het buitenland of in nederland zelf
Dus mensen zit niet zo te klagen
en wat betreft de rekening van kpn die krijg je altijd om de 2 maanden en niet 3 maanden

Gesloten