Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
06 sep 2023 23:06
Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 22:17
witte angora schreef:
06 sep 2023 22:14
Je trekt hier weer een conclusie die bepaald niet op de werkelijkheid gestoeld is.
Wat is de werkelijkheid dan?
Jij beweert dat mensen bepaalde opmerkingen maken om verantwoordelijkheid te ontlopen. Maar dat is dus niet waar. Het besef dat er dingen moeten veranderen is er wel degelijk. Het is enkel allemaal heel erg complex, zo complex dat het menselijke draagkracht en mogelijkheden op sommige momenten te boven gaat.
Dat willen ze je laten geloven dat het complex is allemaal. Want als ze het dan niet kunnen oplossen, accepteert de gemiddelde Nederlander het wel.
Liegen en informatie achterhouden van de politiek maakt het wel complexer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, richt een politieke partij op, zorg dat je een zetel of 80 haalt, en los het even op allemaal. Kunnen we allemaal ook weer lekker slapen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 23:33
Dat willen ze je laten geloven dat het complex is allemaal.
Dus jij wilt zeggen dat het simpel,is…?

Onkruid71

Moneyman schreef:
06 sep 2023 23:42
Onkruid71 schreef:
Dat heb ik niet gezegd, maar blijkbaar te moeilijk voor iedereen die er de laatste jaren mee bezig is geweest.

Onkruid71

witte angora schreef:
06 sep 2023 23:39
Joh, richt een politieke partij op, zorg dat je een zetel of 80 haalt, en los het even op allemaal. Kunnen we allemaal ook weer lekker slapen.
Tja, dat gaat niet he. Dat weet je wel.

witte angora

Oh, maar als jij het niet kan, waarom moeten anderen het dan wel kunnen?

Onkruid71

witte angora schreef:
07 sep 2023 00:07
Oh, maar als jij het niet kan, waarom moeten anderen het dan wel kunnen?
Wat denk je? Omdat die van onze belasting centen betaald worden. Wij zijn er niet voor de regering, de regering hoort er voor ons te zijn. Betrouwbaar te zijn, weten wat ze me bezig zijn. Niet liegen, niks verzwijgen. Volgens mij mogen we dat wel verwachten.

witte angora

Ga met 80 man de Kamer in, wordt je ook van onze belastingcenten betaald. Hoor je er voor ons te zijn, en alle problemen die in jouw ogen makkelijk op te lossen zijn, wat anderen niet lukt, even gauw aan te pakken. Kun je meteen ook even alle andere wereldproblemen aanpakken.

Niet weglopen, als het je lukt wordt je tot in de eeuwigheid op handen gedragen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

De beste stuurlui liggen in bed blijkbaar.

Onkruid71

witte angora schreef:
07 sep 2023 08:02
Ga met 80 man de Kamer in, wordt je ook van onze belastingcenten betaald. Hoor je er voor ons te zijn, en alle problemen die in jouw ogen makkelijk op te lossen zijn, wat anderen niet lukt, even gauw aan te pakken. Kun je meteen ook even alle andere wereldproblemen aanpakken.

Niet weglopen, als het je lukt wordt je tot in de eeuwigheid op handen gedragen.
Ik zeg niet dat de problemen makkelijk zijn, maar je krijgt af en toe het idee, dat de wil er niet is.
Nogmaals, voor mij is dat niet een optie, omdat het voor mij lichamelijk onmogelijk is, maar dat betekend niet dat ik mijn mond moet houden.
En ja, ik doe dat vanuit bed met een reden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
06 sep 2023 23:58
Moneyman schreef:
06 sep 2023 23:42
Onkruid71 schreef:
Dat heb ik niet gezegd...
Het is de directe implicatie uit hetgeen je wél zegt.

Bij jou is het altijd zo wonderlijk: je roept van alles, en als je tegengas krijgt is het direct "dat zeg ik niet, of bedoel ik niet...".
Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 08:40
Nogmaals, voor mij is dat niet een optie, omdat het voor mij lichamelijk onmogelijk is, maar dat betekend niet dat ik mijn mond moet houden.
Nee, dat betekent inderdaad niet dat je je mond moet houden. Maar wat zou het toch héérlijk verfrissend zijn als er eens niet alleen maar kritiek op alles en iedereen, maar ook een (al is het maar een begin van...) een oplossing uit die mond zou komen...

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
07 sep 2023 08:55

Nee, dat betekent inderdaad niet dat je je mond moet houden. Maar wat zou het toch héérlijk verfrissend zijn als er eens niet alleen maar kritiek op alles en iedereen, maar ook een (al is het maar een begin van...) een oplossing uit die mond zou komen...
Precies, ik ken zoveel mensen die roepen: ‘ze’ doen het niet goed en het moet allemaal anders.
Als je dan een specifiek probleem benoemt en vraagt hoe zij dat dan zouden aanpakken, dan blijft het stil. Geen voorstellen, goede ideeën of concrete oplossingen. Vaak hebben ze juist geen enkel idee waar het in de praktijk om draait, het is meer wat borrelpraat. Ze horen of lezen ergens iets en zonder er verder over na te denken praten ze dat na.

Onkruid71

Wat dacht je van simpelweg dingen aanpakken.
In 2019 was er al voldoende bekend over de toeslagen affaire in het kabinet.
Waarom deden ze niks.
Waarom wordt er niks gedaan aan Groningen, behalve als alleen maar rechtzaken tegen de burgers voeren.

Simpel weg reageren en acties ondernemen, zou al een begin zijn.
Je zou ook minder zwaar kunnen gebruiken bij Woo verzoeken.
Dat zijn al een paar dingetjes.

witte angora

Onkruid71 schreef:
Ik zeg niet dat de problemen makkelijk zijn, maar je krijgt af en toe het idee, dat de wil er niet is.
Het gekke is dus dat sommigen hier, en ik val daar ook onder, het gevoel hebben dat bij jou de wil ontbreekt om uit je bed te komen... En dan verschuil je je achter 'niet kunnen'. Precies wat je dus anderen verwijt.

Ik zal je eens een tip geven: iedere dag is er een uitzending van 'Nederland in beweging'. Duurt een kwartier, als je het om 9.15 uur niet redt, kun je het altijd nog terugzien. Begin daar eens mee, al is het alleen maar de 'warming-up'. Die duurt nog geen 5 minuten, maar het maakt je spieren toch weer wat soepeler en warmer. Desnoods doe je de oefeningen zittend op een stoel. Het zou zomaar kunnen dat bewegen dan nét een stukje makkelijker gaat.

Onkruid71

witte angora schreef:
07 sep 2023 09:11
Onkruid71 schreef:
Het gekke is dus dat sommigen hier, en ik val daar ook onder, het gevoel hebben dat bij jou de wil ontbreekt om uit je bed te komen... En dan verschuil je je achter 'niet kunnen'. Precies wat je dus anderen verwijt.

Ik zal je eens een tip geven: iedere dag is er een uitzending van 'Nederland in beweging'. Duurt een kwartier, als je het om 9.15 uur niet redt, kun je het altijd nog terugzien. Begin daar eens mee, al is het alleen maar de 'warming-up'. Die duurt nog geen 5 minuten, maar het maakt je spieren toch weer wat soepeler en warmer. Desnoods doe je de oefeningen zittend op een stoel. Het zou zomaar kunnen dat bewegen dan nét een stukje makkelijker gaat.
Dat gevoel mogen sommige hebben, maar dat is zivver omdat ze waarschijnlijk niet snappen wat dat precies allemaal inhoud. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat die sommige ook niet goed mensen in kunnen schatten.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 09:19

Dat gevoel mogen sommige hebben, maar dat is zivver omdat ze waarschijnlijk niet snappen wat dat precies allemaal inhoud. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat die sommige ook niet goed mensen in kunnen schatten.
Helemaal gelijk hoor. Doei!!!!!!!!

ZeerPrivé

Is dat topic over dakkapellen nou ook al geruisloos verwijderd?

witte angora

Onkruid71 schreef:
Zou het kunnen, beste Onkruid, dat jij, net als veel anderen inclusief ikzelf, niet goed snappen wat er allemaal bij de overheid gebeurt? En dat we als gevolg daarvan niet altijd goed in kunnen schatten waarom dingen gaan zoals ze gaan?

Het is zo makkelijk om, als je op de linkeroever staat, te roepen dat het schip naar rechts moet en dan zo hard mogelijk vooruit, en dat de stuurman het verkeerd doet. Maar wat je daar niet ziet, maar de stuurman wel, is dat aan die rechterkant een paar kinderen aan het zwemmen zijn, om wat te noemen.

Onkruid71

witte angora schreef:
07 sep 2023 09:26
Onkruid71 schreef:
Zou het kunnen, beste Onkruid, dat jij, net als veel anderen inclusief ikzelf, niet goed snappen wat er allemaal bij de overheid gebeurt? En dat we als gevolg daarvan niet altijd goed in kunnen schatten waarom dingen gaan zoals ze gaan?

Het is zo makkelijk om, als je op de linkeroever staat, te roepen dat het schip naar rechts moet en dan zo hard mogelijk vooruit. Maar wat je niet ziet, maar de stuurman wel, is dat daar aan die rechterkant een paar kinderen aan het zwemmen zijn, om wat te noemen.
Heb je überhaupt wel dat stuk van Omtzigt gekeken, als het daarin nog niet duidelijk is wat er fout gaat, dan komt het nooit goed.
En gek he, Omtzigt staat niet aan wal.

ZeerPrivé

Ik heb wel gekeken naar Omtzigt, alleen het geluid stond uit...

Plaats reactie