Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Moneyman
Berichten: 32767
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als het een specifieke, vestigingsgebonden voucher is, zou ik inderdaad zeggen dat er weinig kans op verhaal via de franchisegever is.

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan kom je dus toch bij Groupon uit.

Maar nogmaals: ik ken de organisatiestructuur van die Sushi-keten niet. Weet dus ook niet of dit een mooie stok voor de TS is om Groupon op de knieën te krjgen.

Moneyman
Berichten: 32767
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
15 sep 2023 08:50
Dan kom je dus toch bij Groupon uit.
Nou, dat is dan weer te snel ;-) Dat de ene partij geen verhaal biedt, wil niet zeggen dat dan automatisch de andere partij aansprakelijk is.

Je hebt wel gelijk dat je met die argumentatie wat druk kunt proberen te zetten, maar of ze ervan onder de indruk zullen zijn waag ik te betwijfelen.

alfatrion
Berichten: 22329
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
15 sep 2023 08:15
Maar als die Sushi-keten bestaat uit franchisenemers en een overkoepelende organisatie, wat dan? Ik kan me indenken dat één zo'n franchisenemer ermee gestopt is. Winst te weinig, leeftijd, slechte hygiëne, keuze voor een andere organisatie, noem maar op. In dat geval heeft TS toch enkel een overeenkomst met die ene franchisenemer die ermee gestopt is?
Dat kan. Dat deze franchisenemer gestopt is in dit scenario betekend niet dat hij niet meer aangesproken kan worden op het niet nakomen van de overeenkomst.

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen. Met een beetje pech is TS dus simpelweg zijn/haar geld kwijt.

alfatrion
Berichten: 22329
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
15 sep 2023 09:08
Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen.
Zijn er geen andere sushi-winkels of restaurants dan?
witte angora schreef:
15 sep 2023 09:08
Met een beetje pech is TS dus simpelweg zijn/haar geld kwijt.
Is de franchisenemer failliet?

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
15 sep 2023 14:44
alfatrion schreef:
15 sep 2023 14:40
witte angora schreef:
15 sep 2023 09:08
Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen.
Zijn er geen andere sushi-winkels of restaurants dan?
Antwoord op je vraag staat in de OP.
Is ook al meerdere keren genoemd, nota bene in dit bericht:
witte angora schreef:
15 sep 2023 08:43
Moneyman schreef:
15 sep 2023 08:30
Echter, ik kan me goed voorstellen dat juist bij deze casus (waarin vouchers een rol spelen) wél sprake kan zijn van aansprakelijkheid van de franchisegever, omdat er meestal geen voucher wordt verstrekt die bij één specifieke vestiging geldig is, maar één die overal geldig is.
Maar dat is hier juist wel het geval. Ook nu nog koop je via Groupon vouchers die enkel bij één vestiging te verzilveren zijn. Dat IS dus de overeenkomst.
Oftewel: zeuren om het zeuren.

Moneyman
Berichten: 32767
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
15 sep 2023 14:44
Antwoord op je vraag staat in de OP.
witte angora schreef:
15 sep 2023 17:04
Oftewel: zeuren om het zeuren.
Jullie leggen de vraag van Alfatrion verkeerd uit. Het hoeft geen andere vestiging van dezelfde keten zijn om een dekkingskoop (door TS of de franchisenemer) te kunnen doen :wink:

NeoDutchio
Berichten: 13045
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
15 sep 2023 17:26
@MM, als ik een voucher heb voor de Burger King kan ik die niet gebruiken bij de Mac of de Bijenkorf.
Het doel van een dekkingskoop is dat je dus met je voucher van de Burger King wel naar de Mac gaat en dan de meerkosten gaat declareren bij de gesloten vestiging van Burger King.
Hoe je dat moet doen word uiteraard niet uitgelegd, anders zou een mogelijke discussie niet tot stand komen en zal een vraagsteller direct geholpen kunnen zijn. Dat is natuurlijk niet het doel.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft de Mac of Burgerking wel sushi? Het wordt steeds leuker.

alfatrion
Berichten: 22329
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
15 sep 2023 17:22
ZeerPrivé schreef:
15 sep 2023 14:44
Antwoord op je vraag staat in de OP.
witte angora schreef:
15 sep 2023 17:04
Oftewel: zeuren om het zeuren.
Jullie leggen de vraag van Alfatrion verkeerd uit. Het hoeft geen andere vestiging van dezelfde keten zijn om een dekkingskoop (door TS of de franchisenemer) te kunnen doen :wink:
Het ging om de vraag of de verbintenis uit te voeren is als de franchisenemer zijn winkel heeft gesloten. Het antwoord is "maar natuurlijk kan hij dat!" De franchisenemer kan altijd sushi elders kopen of desnoods laten maken en dat vervolgens leveren.

PGros
Berichten: 1356
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door PGros »

Kun je voor TS ook in stappen aangeven wat hij moet doen? Er is geen bedrijf dus wat moet hij doen?

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vrees dat ook dit topic weer gaat ontsporen met allerlei nonsens.

Moneyman
Berichten: 32767
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
15 sep 2023 17:26
@MM, als ik een voucher heb voor de Burger King kan ik die niet gebruiken bij de Mac of de Bijenkorf.
Nope. Dat zegt ook niemand. Waar het om gaat, is dat beide partijen elders sushi kunnen halen.

Niet dat ik dat zou doen, maar daar gaat het niet om.

Bouke_S
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2023 09:32

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door Bouke_S »

Update: Groupon heeft in 15 e-mails geprobeerd mij af te wimpelen maar na lang aandringen op restitutie heeft Groupon uiteindelijk het aankoopbedrag omgezet in een Groupon tegoed op mijn account en is dus direct uit te geven aan een ander product of dienst op Groupon. Besloten om dit te accepteren en het tegoed zo snel mogelijk te besteden zodat dit afgesloten kan worden.

J. Deltoer
Berichten: 3696
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eindelijk. De aanhouder wint.
Gauw verzilveren en nooit meer coupons kopen.

Moneyman
Berichten: 32767
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bouke_S schreef:
18 sep 2023 11:41
Update: Groupon heeft in 15 e-mails geprobeerd mij af te wimpelen maar na lang aandringen op restitutie heeft Groupon uiteindelijk het aankoopbedrag omgezet in een Groupon tegoed op mijn account en is dus direct uit te geven aan een ander product of dienst op Groupon. Besloten om dit te accepteren en het tegoed zo snel mogelijk te besteden zodat dit afgesloten kan worden.
Top, en terecht. Nu snel een zo courant mogelijke bon uitzoeken en hopelijk nooit meer zaken met ze doen.

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door witte angora »

Bouke_S schreef:
18 sep 2023 11:41
Update: Groupon heeft in 15 e-mails geprobeerd mij af te wimpelen maar na lang aandringen op restitutie heeft Groupon uiteindelijk het aankoopbedrag omgezet in een Groupon tegoed op mijn account en is dus direct uit te geven aan een ander product of dienst op Groupon. Besloten om dit te accepteren en het tegoed zo snel mogelijk te besteden zodat dit afgesloten kan worden.
Kortom: je moest dus inderdaad bij Groupon zijn voor compensatie. Niet bij die niet meer bestaande Sushi-toko.

Moneyman
Berichten: 32767
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
18 sep 2023 12:23
Kortom: je moest dus inderdaad bij Groupon zijn voor compensatie. Niet bij die niet meer bestaande Sushi-toko.
Het feit dat partij A compenseert betekent natuurlijk niet automatisch dat partij B ook degene is die moest compenseren :wink:

Ik vind het overigens netjes (en gevoelsmatig ook terecht) dat zij uiteindelijk wel hun verantwoordelijkheid als verkoopkanaal nemen.

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
18 sep 2023 12:27
witte angora schreef:
18 sep 2023 12:23
Kortom: je moest dus inderdaad bij Groupon zijn voor compensatie. Niet bij die niet meer bestaande Sushi-toko.
Het feit dat partij A compenseert betekent natuurlijk niet automatisch dat partij B ook degene is die moest compenseren :wink:
Volgens mij lees je nu iets wat ik niet geschreven heb... :?

Plaats reactie