LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarsch.: kamera-express.nl

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
stewart

Waarsch.: kamera-express.nl

Ongelezen bericht door stewart »

een nieuwe digitale camera aanschaffen via het internet voor min of meer dumpprijzen lijkt aantrekkelijk, maar je wordt geflest waar je bij staat.

16 februari 2005 heb ik een canon G6 aangeschaft via Kamera-Express.nl voor een prijs die zo'n 150 euro onder die van een fotospeciaalzaak ligt.

de oorzaak van dat enorme prijsverschil werd duidelijk toen de camera werd uitgepakt: het is een importcamera waarschijnlijk uit de VS, waardoor de acculader niet geschikt is om aan te sluiten op het nederlandse lichtnet.
wel is er een inferieur en gevaarlijk ogend verloopstekkertje meegeleverd, maar de leverancier geeft toe dat deze alleen te gebruiken is tot 125 volt.

vervangen door een legale europese acculader kan - maar hoe kan het ook anders - hiervoor moet wel de volle mik worden betaald.
of de camera weer in de doos en retour afzender, met als gevolg dat een dag later een andere consument met dit apparaat zit opgescheept.

Gast

Re: Waarsch.: kamera-express.nl

Ongelezen bericht door Gast »

bij die express staan twee in de prijslijst, welke hebt u gekocht ?
http://www.kamera-express.nl/shop.asp?s ... e=3&merk=6

canon powershot g6 (engels) voor € 569,-
canon powershot g6 voor € 655,-

kijk ook hier eens

http://www.tweakers.net/pricewatch/94461

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

Kamera Express verkoopt inderdaad vaak importeer-spul.

Soms vertellen ze het erbij, soms moet je er zelf achter komen omdat je camera ineens niet gerepareerd wordt, en dan krijg je ineens te horen dat het om een importmodel gaat.

Ik wou een Nikon D70 gaan halen bij ze, stond op internet voor 850 euro. Ik in de auto ernaar toe, kost ie ineens 950 euro... "Ja meneer, nieuwe voorraad, en die was weer wat duurder qua inkoop dan de vorige voorraad". Dus ik zeg ook, maar vanaochtend stond hij nog voor 850 op jullie site! Reactie van de verkoper: "Meneer, graag of niet, ik kan hem zo aan 10 anderen verkopen".

Nee, al kost een camera 100 euro duurder, dan nog ga ik hem niet bij hun halen, ik gun ze geen enkele cent.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

tsja wel voor een dubbeltje op de eerste rang en dan gaan lopen mekkeren.
Als je het goed wil mag je hem ook bij de officiele winkel halen voor die 150 euro meer . Ik heb wel goede ervaringen met Kamera expreess en er inmiddels al zo'n 5000 euro besteed . Dit scheelde mij zo'n 1200 euro met de reguliere winkelprijzen .

dts

Ongelezen bericht door dts »

Ik heb voor ca 2000 euro gekocht bij KE, en wat mij het meest stoort is hun klantbenadering.

Ten eerste als je vraagt of je het product mag bekijken, dan kan dat niet.

Je mag alleen de doos bekijken en als je het gekocht hebt het product.

Het product kun je dan ook niet terugbrengen als de doos geopend is. Dan wordt het behandeld als 2e hands.

Persoonlijk vind ik een camera of een lens geen doosje chocolaatjes en gezien de technische complexiteit van lenzen en digitale camera's kun je problemen krijgen. Bv AF die het niet doet of iets dergelijks.

Je kunt een dan net aangekochte lens niet terugbrengen maar hij wordt dan naar een importeur gestuurd, ook al is ie 3 dagen oud of zo.

Voor mij geldt het volgende, prijs is niet alles en mijn volgende aanschaffen zullen niet bij dit type zaak zijn tenzij ik er niet onderuit kan

Barts

Ongelezen bericht door Barts »

Ik heb laatst 2x d70+18-70DX en een Canon a85 gekocht. Was inderdaad weinig aandacht voor wat je wil kopen. Van die d70's wist ik alles al en had daarbij geen behoefte aan uitleg. De a85 was voor mijn vriendin die 2 vingers mist. Zij wilde toch even een los toestel vasthouden omdat het met een paar vingers toch altijd even kijken is of dat lukt. Was niet mogelijk moeilijk moeilijk, maar uiteindelijk wilde de verkoper wel een defect toestel pakken die ze wel even mocht vasthouden. Uiteindelijk voor 2600euro spullen gekocht. Natuurlijk is het zo dat voor een dubbeltje op de eerste rij zitten een keerzijde heeft. Heb het risico genomen en tot dit moment nog geen klachten.

Die gasten van kamera-express doen echt aan massa verkoop. Toen ik er was stonden er wel 20 mensen in de zaak en hoorde de bedrijfsleider met een buitenlandse leverancier aan de telefoon praten over of ze niet nog 50 d70 kits wilde hebben. Gaat echt om honderden kamera's per week.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Dat Kamera Express goedkoper is door de verkoop van inportapparaten is juist.Dit wordt echter zowel op de site als in de winkel duidelijk aangegeven.Mijn moeder heeft onlangst nog een Canon Powershot a95
digitale camera gekocht.Deze camera werd geleverd met alleen een engelstalige gebruiksaanwijzing.Dit werd vooraf duidelijk medegedeeld.
De meeste internetwinkels zijn hierover veel minder duidelijk.
Ik zie geen enkel bezwaar om bij deze winkel iets te bestellen. :)

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

Ik zie geen enkel bezwaar om bij deze winkel iets te bestellen.
Ik wel. Zoals ik al eerder aangaf ben ikeens in die zaak geweest, maar wat een vreselijk arogante lui lopen daar zeg. Staan je gewoon een beetje aan te kijken met een houding van "ga je nog wat kopen of niet?".... en zodra je vragen steld, of in hun ogen "moeilijk doet", krijg je simpelweg te horen "luister meneer, voor u 10 anderen, wij verkopen het toch wel."

Nou, al was iedere andere winkel 100 euro duurder, ik ga het daar niet meer halen, ik gun ze geen cent.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

[qu Geplaatst op 23 Mrt 2005 00:34 door unSOUND

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Ik zie geen enkel bezwaar om bij deze winkel iets te bestellen.

Ik wel. Zoals ik al eerder aangaf ben ikeens in die zaak geweest, maar wat een vreselijk arogante lui lopen daar zeg. Staan je gewoon een beetje aan te kijken met een houding van "ga je nog wat kopen of niet?".... en zodra je vragen steld, of in hun ogen "moeilijk doet", krijg je simpelweg te horen "luister meneer, voor u 10 anderen, wij verkopen het toch wel."

Nou, al was iedere andere winkel 100 euro duurder, ik ga het daar niet meer halen, ik gun ze geen cent
ote]
Indien men U zo heeft behandeld geef ik U groot gelijk,
na zo een behandeling zou ik ook niet meer terug gaan.
De persoon die mij hielp was echter zeer kundig en beleefd
waardoor mijn ervaring veel positiever was.

Jo C

Ongelezen bericht door Jo C »

Kamera Express is inderdaad de meest lompe en onbeschofte zaak waar ik ooit wat gekocht heb. Tevens liegt men en verschuilt men zich onder smoesjes als "ja, sorry, het is zo druk, dan kan er wel eens wat misgaan". Als het zo goed gaat, neem dan meer en vooral beter personeel aan.
Nee, wat mij betreft was het eens maar nooit meer Kamera Express.

Gesloten