De Westerse wereld is pro Israël, zo lijkt het.
Waarom alleen Israëlische vlaggen halfstok hangen?
Waarom niet onze nationale vlaggen massaal halfstok hangen als steun voor het onnoemelijk leed dat daar nu gaande is, voor alle slachtoffers?
En er is té eenzijdige niet genuanceerde berichtgeving , vind ik.
Er wordt zó onnoemelijk veel verdriet en leed daar in die regio toegebracht, voor allen daar...een humanitaire ramp - oorlogsmisdaden!
Weerzinwekkend!
Zoals iedere oorlog .
Allemaal leuk en aardig, maar buiten de oorlog in Oekraïne om - hoeveel belangstelling is er voor de andere ongeveer 48 oorlogen die momenteel gevoerd worden? En wat te denken van de aardbeving in Afghanistan, om ook nog even wat te noemen?
Sinds 2013 zijn er wereldwijd meer dan 100 oorlogen begonnen en ongeveer de helft daarvan zijn nog steeds gaande. Waaronder de oorlog in Jemen, Syrië, Oekraïne en Somalië.
geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Ik ben in zoverre ervaringsdeskundige dat ik weet hoe het was voordat ik verwekt werd. Er was niets, helemaal niets. Voor mij dan. En ik vermoed zo dat dat voor iedereen wel geldt. Ja, ik geloof in de opstanding, maar als je dood bent, dan is er op dat moment niets, helemaal niets, net als voordat je verwekt werd.
geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Ik ben in zoverre ervaringsdeskundige dat ik weet hoe het was voordat ik verwekt werd. Er was niets, helemaal niets. Voor mij dan. En ik vermoed zo dat dat voor iedereen wel geldt. Ja, ik geloof in de opstanding, maar als je dood bent, dan is er op dat moment niets, helemaal niets, net als voordat je verwekt werd.
Ik was het met je eens:dood is dood,en verder niets.
Maar "opstanding"???
Wat moe ik me daar bij voorstellen?
Is er wel of niets na de dood, dat zijn geen feiten van.
In een vorig leven was ik ridder (nee, niet die ridder) te paard en in het huidige tijdperk een burgerman in een blikken trommel.
Wat ik in het hiernamaals zal zijn, dat zal ik u vertellen als ik u daar t.z.t. mocht tegenkomen.
De Engelstalige versie geeft meer details over haar leven. Er zijn zoveel hersenaandoeningen die we niet kunnen verklaren. Daar past deze prima tussen.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Ik ben in zoverre ervaringsdeskundige dat ik weet hoe het was voordat ik verwekt werd. Er was niets, helemaal niets. Voor mij dan. En ik vermoed zo dat dat voor iedereen wel geldt. Ja, ik geloof in de opstanding, maar als je dood bent, dan is er op dat moment niets, helemaal niets, net als voordat je verwekt werd.
Ik was het met je eens:dood is dood,en verder niets.
Maar "opstanding"???
Wat moe ik me daar bij voorstellen?
geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Toevallig heb ik een vriend met een hartafwijking die tot 2x toe uit de dood is teruggebracht. Ik geloof hem als ie zegt dat er tussen het moment van doorhebben dat er iets mis en weer bijkomen helemaal niets is.
Ik was het met je eens:dood is dood,en verder niets.
Maar "opstanding"???
Wat moe ik me daar bij voorstellen?
Opstanding - opstaan. 'Opstaan uit de dood'.
Wat ik uit de bijbel opmaak is dat degene die het leven gegeven heeft, ook in staat is na de dood het leven weer terug te geven. Dat is nog niet nu; dat is voor later.
Tot die tijd, en dat leert de bijbel ook, zijn de doden 'nergens'. Prediker 9:5,6: Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat. Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan'.
“Omdat elke herinnering aan hen verloren gaat”.
Die herinneringen gaan juist niet verloren, maar leven voort in de nabestaanden. Zolang iemand zich jou nog herinnert, leef je voort.
Dit moet je lezen als: Omdat de herinneringen die ze hadden verdwenen zijn.
Het gaat dus om de doden zelf (hen) en niet de nabestaanden. Die hebben namelijk nog wel herinneringen.
(althans zo lees ik het)
“Omdat elke herinnering aan hen verloren gaat”.
Die herinneringen gaan juist niet verloren, maar leven voort in de nabestaanden. Zolang iemand zich jou nog herinnert, leef je voort.
Dit moet je lezen als: Omdat de herinneringen die ze hadden verdwenen zijn.
Het gaat dus om de doden zelf (hen) en niet de nabestaanden. Die hebben namelijk nog wel herinneringen.
(althans zo lees ik het)
Dat is gezien het gebruik van het woord ‘aan’ in aan hen, totaal niet logisch
Dus waarom zouden we hier in Nederland allemaal moeten gaan bidden? Om ons zelf beter te voelen? Om het gevoel te hebben dat je 'iets' doet voor die mensen? De mensen die daar nu in diepe ellende zitten, hebben er niets, noppes, nada aan.
Ik vind het altijd opmerkelijk als evident ongelovigen dergelijke statements posten over hoe gelovigen het zouden ervaren. Juist gezien jouw statements hier zou je vér weg moeten blijven van de ervaringen van gelovigen.
Geloof me gerust als ik zeg dat het voor de gelovigen in oorlog, ongeacht afkomst of religie, een grote troost is om te weten dat er overal ter wereld voor hen en voor vrede gebeden wordt.
Dus waarom zouden we hier in Nederland allemaal moeten gaan bidden? Om ons zelf beter te voelen? Om het gevoel te hebben dat je 'iets' doet voor die mensen? De mensen die daar nu in diepe ellende zitten, hebben er niets, noppes, nada aan.
Ik vind het altijd opmerkelijk als evident ongelovigen dergelijke statements posten over hoe gelovigen het zouden ervaren. Juist gezien jouw statements hier zou je vér weg moeten blijven van de ervaringen van gelovigen.
Geloof me gerust als ik zeg dat het voor de gelovigen in oorlog, ongeacht afkomst of religie, een grote troost is om te weten dat er overal ter wereld voor hen en voor vrede gebeden wordt.
Dat laatste is zeker waar, maar daarom mag ZeerPrivé nog wel haar eigen overtuiging hier uiten. Het is toch niets meer dan dat?
Ik lees nergens dat zij het heeft hoe gelovigen het ervaren, maar meer hoe zij het ervaart of in het verleden ervaren heeft.
Dus waarom zouden we hier in Nederland allemaal moeten gaan bidden? Om ons zelf beter te voelen? Om het gevoel te hebben dat je 'iets' doet voor die mensen? De mensen die daar nu in diepe ellende zitten, hebben er niets, noppes, nada aan.
Ik vind het altijd opmerkelijk als evident ongelovigen dergelijke statements posten over hoe gelovigen het zouden ervaren. Juist gezien jouw statements hier zou je vér weg moeten blijven van de ervaringen van gelovigen.
Geloof me gerust als ik zeg dat het voor de gelovigen in oorlog, ongeacht afkomst of religie, een grote troost is om te weten dat er overal ter wereld voor hen en voor vrede gebeden wordt.
Dat laatste is zeker waar, maar daarom mag ZeerPrivé nog wel haar eigen overtuiging hier uiten. Het is toch niets meer dan dat?
Ik lees nergens dat zij het heeft hoe gelovigen het ervaren, maar meer hoe zij het ervaart of in het verleden ervaren heeft.
Er is niets mis met een eigen overtuiging. Alleen blijft het daar in het geciteerde deel niet bij, daarin wordt door ZeerPrivé gesproken vanuit het perspectief van de gelovige in oorlog. En dát is waar ik tegen ageer.
Als man moet ik niet roepen dat het met de vrouwen in de #metoo-discussie allemaal wel meevalt.
Als blanke man moet ik niet roepen dat onze gekleurde medemens zich niet gediscrimineerd hoeft te voelen.
Als geboren Nederlander zonder voorouders uit andere landen moet ik niet vinden dat men geen last hoeft te hebben van het slavernijverleden.
Als niet-gelovige moet je dus ook niet iets vinden over hoe een gelovige iets ervaart.
geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Toevallig heb ik een vriend met een hartafwijking die tot 2x toe uit de dood is teruggebracht. Ik geloof hem als ie zegt dat er tussen het moment van doorhebben dat er iets mis en weer bijkomen helemaal niets is.
Maar dat zegt vooral dat er een moment was dat er bewustzijn was en een moment dat er geen bewustzijn was...
Verder zegt het helemaal niets.