Goedenavond,
Eerder is er al een topic geweest over EU Claim. Zij houden je aan het lijntje met allerlei vage verhalen. Slaan enkel brieven, die zij naar vliegtuigmaatschappij versturen, in het dossier op. Na telefonisch contact krijg je ook een vaag antwoord waar je niets mee kan.
Na doorvragen over een link waar ze over corresponderen, blijkt dat EUClaim zelf 2 keer heeft geprobeerd gegevens aan te leveren, wat niet is gelukt. En dit moet dan al 6 maanden duren?
Medepassagier heeft direct bij vliegtuigmaatschappij een claim ingediend, hadden wij bij nader inzien ook beter kunnen doen, en hebben dezelfde maand uitbetaald gekregen. Dit verhaal bij EU Claim neergelegd en zij houden zich aan het verhaal vast dat het vliegtuigmaatschappij niet wilt betalen en nu een rechtszaak willen beginnen, wat ook nog maanden kan gaan duren.
Omdat het zo lang, 6 maanden, duurt, telefonisch aangegeven of wij zelf via vliegtuigmaatschappij een claim mogen indienen. Daarop is geantwoord dat kan maar dan zullen jullie alsnog onzen kosten moeten betalen. Daarbij raden wij (EUClaim)dit af omdat het vliegtuigmaatschappij zelf ook nog kosten zou gaan berekenen. Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord! Wij hebben nu zelf een verzoek bij het vliegtuigmaatschappij gedaan.
Vandaag, 3 dagen later hebben wij de rekening alvast van EUClaim ontvangen. Dit terwijl wij nog in afwachting zijn van onze claim. Dit is duidelijk hun verdien model.
Ervaringen EUClaim
Re: Ervaringen EUClaim
Artikel 3.8
Indien de Opdrachtgever op enig moment besluit om de opdracht in te
trekken dan wel de Overeenkomst te ontbinden nadat er reeds inhoudelijke
werkzaamheden zijn verricht dan wel een procedure voor de Rechtbank is
gestart door EUclaim of door één van de door haar (ingeschakelde)
partners, is EUclaim gerechtigd om het No cure, no pay-tarief, de
administratiekosten (conform artikel 5 van deze Voorwaarden), evenals de
reeds (daadwerkelijk) gemaakte kosten bij de Opdrachtgever en/of
Claimer(s) in rekening te brengen. Ingeval door EUclaim een gerechtelijke
procedure gestart is, wordt onder ‘(daadwerkelijk) gemaakte kosten’ onder
andere, doch niet uitsluitend verstaan het griffierecht, de explootkosten,
overige deurwaarderskosten, buitengerechtelijke incassokosten, het salaris
gemachtigde, nasalaris en de overig gemaakte kosten. In geval van
facturatie door EUclaim dient de Opdrachtgever binnen 14 dagen na de
factuurdatum over te gaan tot betaling van het verschuldigde bedrag.
https://www.euclaim.nl/wordpress/wp-con ... 2022.2.pdf
Indien de Opdrachtgever op enig moment besluit om de opdracht in te
trekken dan wel de Overeenkomst te ontbinden nadat er reeds inhoudelijke
werkzaamheden zijn verricht dan wel een procedure voor de Rechtbank is
gestart door EUclaim of door één van de door haar (ingeschakelde)
partners, is EUclaim gerechtigd om het No cure, no pay-tarief, de
administratiekosten (conform artikel 5 van deze Voorwaarden), evenals de
reeds (daadwerkelijk) gemaakte kosten bij de Opdrachtgever en/of
Claimer(s) in rekening te brengen. Ingeval door EUclaim een gerechtelijke
procedure gestart is, wordt onder ‘(daadwerkelijk) gemaakte kosten’ onder
andere, doch niet uitsluitend verstaan het griffierecht, de explootkosten,
overige deurwaarderskosten, buitengerechtelijke incassokosten, het salaris
gemachtigde, nasalaris en de overig gemaakte kosten. In geval van
facturatie door EUclaim dient de Opdrachtgever binnen 14 dagen na de
factuurdatum over te gaan tot betaling van het verschuldigde bedrag.
https://www.euclaim.nl/wordpress/wp-con ... 2022.2.pdf
Re: Ervaringen EUClaim
Wij wachten bij een ander,aviclaim,al een dik jaar,de brieven die ze gestuurd hebben hebben niet gewerkt.Nu moet er een rechtzaak volgen echter ze hebben daar weer maanden voor nodig om oa te kijken of het niet aan het weer lag. terwijl de reden heel simpel een piloten staking was en dat is rekening maatschappij.
Re: Ervaringen EUClaim
Als het zo simpel is, waarom schakel je dan een bureau in voor de claim? Dan kan je het toch ook gewoon zelf doen?IvoPep schreef: ↑10 okt 2023 18:59Wij wachten bij een ander,aviclaim,al een dik jaar,de brieven die ze gestuurd hebben hebben niet gewerkt.Nu moet er een rechtzaak volgen echter ze hebben daar weer maanden voor nodig om oa te kijken of het niet aan het weer lag. terwijl de reden heel simpel een piloten staking was en dat is rekening maatschappij.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Ervaringen EUClaim
Tja, ik snap niet dat mensen voor zoiets simpels als een mailtje sturen met een claim een ander willen betalen. Gebrek aan zelfvertrouwen?
Gewoon zelf doen, niks engs aan en simpel zat.
Gewoon zelf doen, niks engs aan en simpel zat.