LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camera kwijtgeraakt door importeur tijdens reparatie,..

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Jasperv

Camera kwijtgeraakt door importeur tijdens reparatie,..

Ongelezen bericht door Jasperv »

8 weken terug heb ik mijn digitale camera ter reparatie aangeboden bij de winkel waar ik deze gekocht heb (minder dan 1 jaar geleden).
3 weken terug heb ik maar eens gebeld waar hij bleef, na een paar dagen kreeg ik het antwoord dat de importeur, waar de hij in reparatie was, mijn camera kwijt waren geraakt.
Geen probleem dacht ik, kan gebeuren, zij regelen wel een nieuw toestel, blijkbaar zat ik er flink naast.
De importeur kon het model niet meer leveren, wel een "gelijkwaardig" model welke ik bij de winkel kon komen halen.
Dit model is wel de opvolger van mijn camera maar zeker niet gelijkwaardig, ik accepteer dit dus niet.
Mijn voorstel was of een nieuw toestel van het zelfde model als de zoekgeraakte of een gelijkwaardig model met bijbetaling van het verschil tussen de verkoopsprijs van dit model en de aankoopsprijs van mijn oude camera.
Dit moest overlegt worden en ik zou worden teruggebeld, niet dus, ik moest iedere keer zelf bellen of langs gaan bij de winkel, die dan weer zeiden dat ze niemand konden bereiken en dus niets konden doen.
Vandaag was ik het zat en ben boos naar de winkel gegaan en uiteindelijk de bedrijfsleider gesproken, deze kreeg wel reactie van de importeur, ik kon het nieuwe model krijgen met bijbetaling van 290 euro, het verschil tussen aankoopsprijs van mijn oude en verkoopsprijs van de nieuwe is slechts 100 euro (ja meneer uw camera is al een jaar oud,...), om een camera van het oude model te krijgen kon wel een paar maanden duren.

Ik heb nu geeist dat ik voor zaterdag of mijn oude model krijg, of het nieuwe tegen bijbetaling van 100 euro.
Dit klinkt allemaal leuk en het is best lekker om ff boos te worden maar wat zijn mijn rechten eigenlijk in dit geval?

Alvast bedankt voor j reaktie,

Jasper

salsaborenko

Re: Camera kwijtgeraakt door importeur tijdens reparatie,..

Ongelezen bericht door salsaborenko »

Wat je rechten zijn weet ik niet maar ik kan wel een

Bij aankoop van een stereoset jaren geleden bleef deze maar kuren houden gedurende de garantie periode. Telkens 6 weken de stereo ter reparatie weg. Hij werd een keer vervangen voor hetzelfde model maar problemen bleven. Toen hebben we maar gezegt, kom nu met een goede oplossing. Ze zeiden dat is mijn volledige aankoop bedrag terug kon krijgen of een nieuwe set voor hetzelfde. Uiteindelijk heb ik het bedrag teruggevraagt en ben ik een prijsklasse hoger gaan zitten.

2de kwestie, digitale camera. In de garantietijd had hij 3x een dag of meer dat hij totaal niets deed. Vaak ligt het aan de voeding dus ik heb alle batterijen geprobeerd die ik tot mijn beschikking had maar met geen 1 deed hij het. Opeens een dag erna deed hij het weer. Ik wil een betrouwbare camera en dit schiet niet op. Dus aan het einde van die periode ding laten repareren. Op zomervakantie viel opeens het scherm weg, goed ik ken het apparaat langer dus kon blind alles instellen en door het oogje foto's nemen. Een dag erna kon ik niet meer flitsen en zo ging het verder todat hij helemaal niets meer deed.

Terug naar de winkel, ondertussen buiten de garantieperiode. Ik had geen vertrouwen in het toestel dus vroeg mijn geld terug of een ander type toestel. (ik kocht die van mij toen ze net op de markt kwamen, digi's waren in de tussentijd flink goedkoper geworden. Als ik mijn geld terugkreeg kon ik daarmee dus een type kopen die vele malen beter was haha) Ze konden hem wel opsturen met dringende vraag naar nieuw toestel. 6 weken later kon ik hetzelfde type ophalen maar dan 'nieuw' of hij echt nieuw is weet ik niet want hij stond op duits ingesteld (deze staat standaard op engels) en her en der waren wat sporen van stof / gebruik. Maar goed hij werkt nu nogsteeds zoals het moet EN ik heb een jaar garantie er weer bij omdat het een 'nieuw' toestel is.

Om weer on topic te gaan. Je moet nadenken wil je een nieuw toestel met bijbetalen of het eigenlijke model? ze zeggen wel 'het kan een paar maanden duren' maar ondertussen kunt u een leentoestel eisen. Tenminste dat kon bij mijn winkel. "ja meneer uw camera is al een jaar oud,..." dat vind ik onzin, jij bent niet de schuldige die hem kwijt heeft gemaakt. Als ik winkel was zou ik de klant in iedergeval schadeloos stellen. Immers als u probleem goed wordt afgehandeld kom je waarschijnlijk weer terug als je een aankoop wil doen. Of de mond op mond reclame van jou blijft positief. Allemaal aspecten om een klant schadeloos te stellen.

Mijn mening:
1) Vraag om hetzelfde model, om de tussentijd te overbruggen vraag naar een leen toestel.
2) Als je dat niet wilt, koop het nieuwe toestel en betaal alleen het verschil tussen het aankoop bedrag van je oude toestel en nieuwe.
3) Houd je poot stijf, jij hebt nog garantie. Hun moeten het oplossen! Zelfs na 1 jaar mag het toestel niet kapot gaan (consumentenrecht).

Ben je toevallig lid van de consumentenbond? stuur daar even hier een email naartoe, je krijgt aardig snel reactie.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, post je hier als je meer weet?

slimejoop

Ongelezen bericht door slimejoop »

Hello,

Simpel, importeur moet u een zelfde of vergelijkbaar toestel aanbieden en u moet het verschil er bij betalen wat er onstaan is omdat uw camera bijna een jaar oud was op het moment van aanbieden bij de winkelier. Over die afschrijving kan ik u alleen vertellen dat er voor vrijwel alle aparaten een standaard afschrijf tabel is welke over het algemeen bindend zijn (zit aan de garantie voorwaarden vast).

Mazel

shiggy

Ongelezen bericht door shiggy »

die gasten moeten je gewoon een nieuwe camera leveren en aan jouw eisen voldoen. Als het aan mij lag had ik zelfs gedreigd met aangifte bij de politie.

Trouwens die importeur zal toch wel verzekerd zijn voor dit soor incidenten, dus begrijip ik niet waar ze moeilijk over doen.

Verder moet de consumentenbond maar ophouden met bestaan, want elke organisatie die geld vraagt en ook nog eens zwaar met overheidsgeld (lees ons geld) wordt gefinanceerd heeft van mij geen bestaansrecht. Vooral niet omdat ze dus geld vragen voor hun diensten. Weg met die hap.

J.D Bierhof

Ongelezen bericht door J.D Bierhof »

Ik had mijn camera defect het merk Canon A20 gekocht bij Bcc en daar gevraagd of hun iets voor mijn konden doen. Het antwoord was, U kunt beter een nieuwe kopen want de reparatie was nog duurde dan een nieuwe camera. Heb ik niet gedaan, maar kontakt gezocht met de canon nederland en kreeg te horen dat de reparatie 125 euro koste allin. Ik heb de camera opgestuurd en ze hebben hem gerepareerd,maar per abuis retour gestuurd naar BCC. Canon wilde de fout herstellen maar BCC weigerde alle medewerking en kregen de camera niet terug. Een hele slechte service van BCC! Ik heb toen een vervangbaar type de A60 gratis en zonder verdere kosten van CANON toegestuurd gekregen. Dus dat noem ik nog eens service van CANON.

J.D Bierhof

Gesloten