Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Nevyn
Berichten: 1308
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Nevyn »

k2p schreef:
17 okt 2023 16:26
Er wordt wel veel geprutst bij de Hema, zie ik hier. Eerst voor de verkeerde prijs verkopen. Daarna een verkeerd product opsturen.
Of zal het betreffende verkoopnummer dat bij het dekbed staat eigenlijk bij het bamboe dekentje horen?

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
17 okt 2023 16:28
k2p schreef:
17 okt 2023 16:26
Er wordt wel veel geprutst bij de Hema, zie ik hier. Eerst voor de verkeerde prijs verkopen. Daarna een verkeerd product opsturen.
Of zal het betreffende verkoopnummer dat bij het dekbed staat eigenlijk bij het bamboe dekentje horen?
Zeker, dat blijkt uit onderstaand citaat. Er is dus volgens mij gewoon sprake van één fout, niet van "meer gepruts".
De interne fout is dat op de site bij dit dekbed een verkeerd getal/artikelnummer vermeld staat.

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat je kunt doen is met de reclame naar de winkel gaan. Succes is niet gegarandeerd, zeker niet met dit prijsverschil, maar misschien loopt er daar een in de rondte die toch wel met een andere blik kijkt.

Toevallig afgelopen week een Save Razor bij de Kruidvat gekocht. Advertentie: van 14,99 voor 7,49. Ging echt om dat ding, met 5 mesjes. Schapprijs: 22,49. Met enige moeite toch voor die 7,49 mee gekregen. Heb gewoon gevraagd, als die van 22,49 niet de juiste is, of ze dan die van 14,99 voor me uit het schap willen halen. Toen was het gedaan, want die van 22,49 was de enige die ze hadden.

Lowieze
Berichten: 6661
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als je iets online koopt én al contact met het bedrijf hebt gehad over deze koop, lijkt het me sterk dat personeel in een willekeurig filiaal daar zelf een andere beslissing over neemt. Zeker als het over zo’n groot prijsverschil gaat.

ZeerPrivé
Berichten: 5620
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
17 okt 2023 16:45
Wat je kunt doen is met de reclame naar de winkel gaan. Succes is niet gegarandeerd, zeker niet met dit prijsverschil, maar misschien loopt er daar een in de rondte die toch wel met een andere blik kijkt.

Toevallig afgelopen week een Save Razor bij de Kruidvat gekocht. Advertentie: van 14,99 voor 7,49. Ging echt om dat ding, met 5 mesjes. Schapprijs: 22,49. Met enige moeite toch voor die 7,49 mee gekregen. Heb gewoon gevraagd, als die van 22,49 niet de juiste is, of ze dan die van 14,99 voor me uit het schap willen halen. Toen was het gedaan, want die van 22,49 was de enige die ze hadden.
Maar dat hadden ze helemaal niet hoeven te doen. Er staat altijd een disclaimer bij wat druk- of sitefouten betreft. En de ene Kruidvat heeft een groter assortiment dan de andere. Dus kan goed zijn dat die van 14,99 wel in een ander filiaal aanwezig is.

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
17 okt 2023 16:58
witte angora schreef:
17 okt 2023 16:45
Wat je kunt doen is met de reclame naar de winkel gaan. Succes is niet gegarandeerd, zeker niet met dit prijsverschil, maar misschien loopt er daar een in de rondte die toch wel met een andere blik kijkt.

Toevallig afgelopen week een Save Razor bij de Kruidvat gekocht. Advertentie: van 14,99 voor 7,49. Ging echt om dat ding, met 5 mesjes. Schapprijs: 22,49. Met enige moeite toch voor die 7,49 mee gekregen. Heb gewoon gevraagd, als die van 22,49 niet de juiste is, of ze dan die van 14,99 voor me uit het schap willen halen. Toen was het gedaan, want die van 22,49 was de enige die ze hadden.
Maar dat hadden ze helemaal niet hoeven te doen. Er staat altijd een disclaimer bij wat druk- of sitefouten betreft. En de ene Kruidvat heeft een groter assortiment dan de andere. Dus kan goed zijn dat die van 14,99 wel in een ander filiaal aanwezig is.
Nope. Het is de enige. Sterker nog: bij de Etos hebben ze exact dezelfde voor 14,99. Dus een buitensporige prijs is het niet. Sowieso viel het me op dat de artikelen van dat merk bij Kruidvat wel erg duur waren vergeleken bij de concurrentie. Reservemesjes: 7,99, dan krijg je 50% korting. Bij de Etos 4,99, en dan kreeg je 1+1 gratis. Dus de reservemesjes heb ik maar bij de Etos gehaald. Maar ik had niks aan twee van die Save Razors. Die dingen gaan een eeuwigheid mee.

Check:
https://www.kruidvat.nl/search?q=king&t ... ype=manual
https://www.etos.nl/search/?q=King

rwolters
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door rwolters »

"Dit lichte en warme dekbed biedt totaalcomfort omringd voor natuurlijke vezels. Gemaakt van ademend, ongeverfd/ongebleekt katoen met een vulling van 100% wol om je warm te houden in de winter en koel in de zomer."

79,95 bij IKEA. Dus zo gek was die prijs van HEMA niet.

Lady1234
Berichten: 27254
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat is geen vier seizoenen dekbed.m

Lowieze
Berichten: 6661
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat hebben de prijzen van andere zaken hier nou mee te maken?
De Hema had er zijn eigen prijs voor, daar gaat het om.

ZeerPrivé
Berichten: 5620
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

In de cache de adv op Marktplaats nog kunnen vinden.
Hema.jpg
(51.03 KiB) 148 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door alfatrion »

J. Deltoer schreef:
17 okt 2023 14:04
Het aangehaalde Otto arrest gaat niet op.
Het Otto arrest gaat zeker op. Dit arrest bevat handvaten die hier kunnen worden toegepast. Het is helemaal niet relevant voor welk bedrag de verkoper het product wilde verkopen. Waar het om gaat is dat soortgelijke TVs in de markt toen tussen de € 900 en € 1300,- kosten. Je geeft zelf aan dat een soortgelijk product niet in de markt te verkrijgen is voor deze prijs.

TS leest in "nu voor slechts" dat het een aanbieding zou zijn. De wens lijkt hier de vader van gedachte. Dit aanbod stond kennelijk niet aangeprezen zoals HEMA dat met andere aanbiedingen doet.

Lady1234
Berichten: 27254
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
17 okt 2023 18:51
In de cache de adv op Marktplaats nog kunnen vinden.

Hema.jpg
De prijs staat in de omschrijving wel opeen aparte manier vermeld.

57.5,-

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik TS was, zou ik de zaak lekker onder m’n nieuwe wollen dekbed laten rusten :wink:

Lady1234
Berichten: 27254
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat nieuwe wollen dekbed heeft hij nog niet.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
17 okt 2023 22:18
Maar dat nieuwe wollen dekbed heeft hij nog niet.
… maar ik zou dat al gehad hebben…

Lady1234
Berichten: 27254
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik prefereer dons. 😁

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door witte angora »

Dons van wol, is dat wat voor je?

Arizonakid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Span gewoon een rechtszaak aan, kan iedereen eens lekker lachen. Of accepteer dat er weleens een foutje gemaakt kan worden.

Methusalah
Berichten: 1211
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Methusalah »

witte angora schreef:
17 okt 2023 23:15
Dons van wol, is dat wat voor je?
Is dat wons of dol?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Hema eist na aankoop hoger bedrag vanwege systeemfout

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind het heel flauw van Hema om zo moeilijk te doen. Ik denk dat Amazon dit nooit zou doen. Het bedrag vind ik ook niet zo gek. Je zou kunnen de ken dat een wollen dekbed niet zo gewild is ( omdat het te zwaar is), en daarom een aanbieding is. Er schijnt ook een wol overschot te zijn. Dus zo gek is het niet. Ik had er ook in geloofd.

Plaats reactie