Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
27 okt 2023 19:33
Inderdaad. Dat moet een flinke tik zijn geweest.

Maar niettemin: Baudet maakt er nogal een verhaal van dat van geen kant klopt. Dat is me ook wel duidelijk uit het filmpje. Er was maar één beveiliger, er was geen complot om hem aan de rechterkant af te leiden, niks. Ook al heeft hij een serieuze klap gehad: ik kan die man niet serieus nemen. Maar dat kon ik al niet meer toen hij begon te zweveren over zijn 'uil van Minerva'. Dat is waar ik het vanaf het begin over had.
Hij heeft het helemaal niet over een complot gehad. Hij zegt alleen dat hij afgeleid werd door mensen aan de rechterkant en toen vanaf de linkerkant belaagd werd.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
27 okt 2023 08:29
ZeerPrivé schreef:
27 okt 2023 08:00
Lowieze schreef:
27 okt 2023 07:54

Nou, inderdaad. Heeft niets met een dramaqueen te maken. We moeten dit nooit normaal gaan vinden, voor hetzelfde geld was het een mes of iets dergelijks geweest.
Maar het WAS geen mes of iets dergelijks, het was een tik met een plu. Zou me niets verbazen dat dit voorval hem best wel goed uit komt zo richting verkiezingen.
Exact. Het is de manier waarop hij er mee om gaat. En die massale beveiliging waar die man zogenaamd doorheen drong? Waar is die dan allemaal gebleven? Het stelde allemaal niet zoveel voor. Die vent stond te wachten en greep gewoon zijn kans.

En dan nog: er zijn er zoveel die een tik te incasseren krijgen. Dan krijg je een tik, je bent even kwaad, en je gaat verder met je leven. Nee, meneer heeft een bult, en hij heeft pijn, en au au au... Heb je Pim Fortuyn indertijd horen klagen toen hij een 'taart' in zijn gezicht kreeg? Om wat te noemen?
Ja,Fortuyn klaagde wel en terecht natuurlijk.
Ben niet echt een fan van Baudet,maar dit is natuurlijk niet leuk.
Overigens wordt nu door FVD om donatie`s gevraagd om de beveiliging te betalen.
Raar,als Wilders, en misschien anderen, beveiligd worden zouden dan alle kamerleden beveiligd moeten worden?
Word niet blij van dat soort actie`s.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
Maar dat kon ik al niet meer toen hij begon te zweveren over zijn 'uil van Minerva'.
Dat is inmiddels de buil van Minerva hoorde ik op de radio.qq

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
Dat is waar ik het vanaf het begin over had.
Doch je schreef dit:
witte angora schreef:
27 okt 2023 08:29
En dan nog: er zijn er zoveel die een tik te incasseren krijgen. Dan krijg je een tik, je bent even kwaad, en je gaat verder met je leven. Nee, meneer heeft een bult, en hij heeft pijn, en au au au... Heb je Pim Fortuyn indertijd horen klagen toen hij een 'taart' in zijn gezicht kreeg? Om wat te noemen?
Bagatelliseren terwijl het echt wel een flink stuk ernstiger was.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Journalist Chris Klomp heeft er een aardig stukje over geschreven, vind ik.

Bezorgdeburger

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Erthanax schreef:
27 okt 2023 23:13
Precies dat. Al denk ik niet dat veel aanhangers van Baudet dit zullen lezen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ben geen aanhanger van Baudet, en heb geprobeerd door het zuur linkse stuk te komen. Niet gelukt.
Het stuk is echt fout.

juliomariner

Inderdaad JD. Deze journalist verwijt het rechtse "kamp" framing terwijl het hele artikel niets anders doet maar dan vanuit het linkse kamp. Iets met pot en ketel.
Als je gedachtengoed iets rechts van het midden zit wordt je direct extreem rechts genoemd terwijl als je extreem links bent je de hemel in wordt geprezen, tew3ijl dit gedachtengoed net zo gevaarlijk of misschien nog wel gevaarlijker is voor de samenleving.

J. Deltoer

En ik associeer me niet eens met rechts van het midden maar met links. Maar wel oud links. Dus zonder woke, blm, zelfhaat, massaimmigratie, veel te machtige eu, klimaathysterie, islamadoratie, meningen cancellen, genderhysterie.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
28 okt 2023 08:18
Inderdaad JD. Deze journalist verwijt het rechtse "kamp" framing terwijl het hele artikel niets anders doet maar dan vanuit het linkse kamp. Iets met pot en ketel.
Als je gedachtengoed iets rechts van het midden zit wordt je direct extreem rechts genoemd terwijl als je extreem links bent je de hemel in wordt geprezen, tew3ijl dit gedachtengoed net zo gevaarlijk of misschien nog wel gevaarlijker is voor de samenleving.
Vind je dat gezien je eigen framing naar mij bijvoorbeeld nu ook niet een beetje hypocriet?

Beide kanten verwijten elkaar exact hetzelfde en laten hetzelfde gedrag zien.

juliomariner

Hou toch op. Ik heb u helemaal niet geframed. Zou u dat eens uit uw hoofd kunnen zetten.
Over hypocriet gesproken, het druipt uit dat hele artikel.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:
27 okt 2023 12:32
Dus als een mafkees met een fakkel bij Kaag voor de deur staat is het een politiek statement maar als een andere mafkees een politicus met gekke ideeen met een paraplu slaat en allerlei politieke kreten doet is dat geen politiek statement?
Ik geloof dat ik nu begrijp wat u bedoelt. Een rechtse politicus moet zich niet aanstellen en bij een linkse is het een aanval op de democratie.
OK, dus daarom is het enorme wachtgeld van Timmermans geen probleem maar als Baudet de waarschijnlijk minimale inkomsten van zijn maffe boekjes niet wil opgeven een schande.
Wat een wonderlijke manier om mij dingen in de mond te schuiven die ik pertinent niet gezegd heb..
Waar komt het links en rechts verhaal nu ineens vandaan?

Is dat nu leuk of fijn om mensen op deze manier te framen?

Ik had je al een tijdje geblokkeerd staan, maar ik snap nu weer waarom.
Je mag het vanzelfsprekend om inhoudelijke redenen met me oneens zijn en dat beargumenteerd weerleggen. Dit is echter complete nonsens en heeft niets, maar dan ook werkelijk niets te maken met wat ik heb geschreven.
Nog maar een keer dan..

En voordat je dat weer in mijn mond schuift, dit heeft niets met de inhoud van of de mening van het artikel te maken.

Bezorgdeburger

Erthanax schreef:
27 okt 2023 23:13
Chris Klomp onderbouwi het wel met voorbeelden. Waar jullie @juliomariner en @j.deltour niet verder Komen dan algemeen beschuldigingen als links, rechts, woke en noem het maar op.

De man die in Belgie Baudet met paraplu sloeg was een Oekrainse man wat niets te maken heeft met politieke voorkeuren in Nederland.

J. Deltoer

Bezorgde burger, jij beaamt dat een aardig stukje is. Als dit de journalistiek van tegenwoordig is mag van mij alle subsidie ingetrokken. Zelden zo'n tendentieus dom stuk gelezen. En beginnen dat omroep ON hun mond moeten houden. Meteen starten met anderen het zwijgen op te leggen.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

J. Deltoer schreef:
28 okt 2023 10:01
Bezorgde burger, jij beaamt dat een aardig stukje is. Als dit de journalistiek van tegenwoordig is mag van mij alle subsidie ingetrokken. Zelden zo'n tendentieus dom stuk gelezen. En beginnen dat omroep ON hun mond moeten houden. Meteen starten met anderen het zwijgen op te leggen.
Nooit de monden snoeren, dat is nooit goed.
Want moeten we mensen dan gaan geloven, vanwege hun opleiding, stropdas, hoge functie.
Nee gewoon negeren wat je niet geloofd is dan beter.
Ik blijf het recht van vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel houden. Goed of fout.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bezorgdeburger schreef:
28 okt 2023 08:58
Chris Klomp onderbouwi het wel met voorbeelden. (...)
Juist daarom vind ik het een goed stuk. Niet iedereen denkt er zo over, maar dat had ik ook niet verwacht.

J. Deltoer

Wanneer je de onderbouwing start met dat ON hun mond moeten houden haak ik af bij dit "goede" stuk.

Bezorgdeburger

@j.deltour Dat jij dit https://chrisklomp.nl/de-hypocrisie-na- ... op-baudet/ niet vindt passen bij jou ideeen dat kan ik wel begrijpen afgaande op jou bijdragen in dit forum. Maar met dat dit slechte journalistiek zou zijn zit je fout.
Chris Tromp onderbouwt prima zijn mening en visie. Wat ik van jullie nog niet gelezen heb.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
28 okt 2023 08:07
Ik ben geen aanhanger van Baudet, en heb geprobeerd door het zuur linkse stuk te komen. Niet gelukt.
Het stuk is echt fout.
Vind het en goed leesbaar stuk.
Maar het is natuurlijk "slechts"de mening/het standpunt van een journalist.
Niets meer en niets minder.

juliomariner

De "journalist verwijt recht hypocriet te zijn en met het vingertje te wijzen terwijl hij zelf vingers tekort komt om te wijzen hoezo hypocriet.?

Plaats reactie