Ik ben sinds vorig jaar februari verhuisd van een huurwoning naar een andere huurwoning. In de woning waar ik sinds die tijd woon hebben voor mij 4 personen gewoond. Zij hebben met z'n vieren een veel hoger verbruik van het water dan ik in mijn eentje. Logisch. De peildatum van de Hydron voor de aanslag die ik afgelopen maand ontving gaat voor 10 maanden over de periode dat er 4 mensen woonden en 2 maanden van mij. Daardoor ben ik dus nu ingedeeld in tariefgroep II (vanaf 76m3). Dat verbruik ik alleen dus nooit. Ik moet dus nu ook 92 euro betalen i.p.v. 25. Ik heb bezwaar aangetekend bij de gemeente en daar krijg ik doodleuk te horen dat het een kwestie is van helaas pindakaas, ik moet betalen voor de bovengenoemde peildatum. Er werd mij verteld dat het ook andersom had kunnen zijn. Dat er een gezin in komt te wonen na mij, waardoor zij het eerste jaar maar 25 euro hoeven te betalen. Dus ook nog eens een fijne meevaller voor een meerpersoonshuishouden.
Is dit normaal? Moet ik dit nu echt gaan betalen?!?!
Weet iemand misschien een oplossing? Of een instantie waar ik naartoe kan? Ik vind het echt bezopen dat ik moet gaan dokken voor een heel gezin. Ik heb het geld niet op mijn rug groeien en als ik zo in ene 65 euro meer moet betalen dan vind ik dat niet normaal.
Groeten,
Nelleke
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rioolrecht 2 1/2 keer zo duur door vorige bewoners?
Re: Rioolrecht 2 1/2 keer zo duur door vorige bewoners?
Kun je niet contact opnemen met de Hydron en de situatie uitleggen? Ik heb ook ooit zoiets gehad en toen zeiden ze in eerste instantie dat ik moest betalen en dan bij de eerste meterstandopname een aanpassing zou krijgen. Maar na enig aandringen kon het sneller aangepast worden.
Ik zou het eens proberen.
Ik zou het eens proberen.
-
Gast
Re: Rioolrecht 2 1/2 keer zo duur door vorige bewoners?
er kan een verzoek worden gedaan tot vermindering van de kosten. De gemeente kan je niet zomaar afschepoen met een dergelijke reactie.
Op de aanslag staat hoe je om vermindering kan verzoeken. indien dit niet het geval is dan moet de gemeente je dit verstrekken
Op de aanslag staat hoe je om vermindering kan verzoeken. indien dit niet het geval is dan moet de gemeente je dit verstrekken