Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

scharrelschipper schreef:
31 okt 2023 20:45
Is de voorzitter daar ook niet een beetje debet aan?
Een beetje? Elke keer dat Martin Bosma (PVV) het overnam verliepen de discussies wel prima.
En Arib (PvdA) en Bosma (PVV) carpoolden naar Den haag heb ik begrepen. Het kan dus heel prima.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee hoor daar heeft u helemaal gelijk in. Als er een kamerlid of minister van haar partij werd aangevallen werd deze direct het woord ontnomen.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Nijogeth schreef:
31 okt 2023 20:09
Nou, het is ook bekend geworden welke gruweldaden Arib heeft uitgevoerd, waardoor er een onderzoek gedaan is naar haar functioneren.

Ze schijnt mensen soms rechtstreeks aangesproken te hebben en soms zelfs met stemverheffing. Deze mensen hebben daar schijnbaar emotioneel onder geleden.

Het resultaat van dat onderzoek moet in mijn ogen niet zijn dat Arib zo een onveilige omgeving gecreëerd heeft, maar vooral dat er een boel softies zijn en er niets aan de hand was.
Ditzelfde is toch ook gewoon aan de hand met Matthijs van Nieuwkerk. Iemand die mensen wat uitfoetert omdat ze iets niet professioneel genoeg doen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
31 okt 2023 20:09
Nou, het is ook bekend geworden welke gruweldaden Arib heeft uitgevoerd, waardoor er een onderzoek gedaan is naar haar functioneren.

Ze schijnt mensen soms rechtstreeks aangesproken te hebben en soms zelfs met stemverheffing. Deze mensen hebben daar schijnbaar emotioneel onder geleden.

Het resultaat van dat onderzoek moet in mijn ogen niet zijn dat Arib zo een onveilige omgeving gecreëerd heeft, maar vooral dat er een boel softies zijn en er niets aan de hand was.
Zelden zó met je eens geweest :wink: Wat een opgeklopte onzin, en een politieke blamage.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PGros schreef:
01 nov 2023 08:39
Ditzelfde is toch ook gewoon aan de hand met Matthijs van Nieuwkerk. Iemand die mensen wat uitfoetert omdat ze iets niet professioneel genoeg doen.
Dat is toch die oude man met een achterlijk petje op zijn hoofd die vooral zichzelf zeer belangrijk vond? Nee, vlg mij is er niet 'gewoon' hetzelfde aan de hand.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat er volgens mij aan de hand is, is dat Bergkamp donders goed weet dat ze fout zit, maar dat niet toe wil/kan geven. Ze wekt in ieder geval wel die indruk.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vandaag lag er een leuk boek op de mat: Het groot juridisch sprookjesboek.

Hilarisch wil ik het niet noemen, maar vermakelijk en interessant is het wel, met o.a. Sneeuwwitje en het arbeidsrecht, Roodkapje en het betoep op noodweer, en Pinokkio en de faillissementswet.

Humor voor de fijnproever, dus. Daarmee heb ik toch een uurtje of twee leesplezier tegoed :D

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
01 nov 2023 20:50
Vandaag lag er een leuk boek op de mat: Het groot juridisch sprookjesboek.

Hilarisch wil ik het niet noemen, maar vermakelijk en interessant is het wel, met o.a. Sneeuwwitje en het arbeidsrecht, Roodkapje en het betoep op noodweer, en Pinokkio en de faillissementswet.

Humor voor de fijnproever, dus. Daarmee heb ik toch een uurtje of twee leesplezier tegoed :D
Denk dat ik dat maar op mijn verlanglijstje voor de goedheiligman ga zetten.
Of is dat links,rechts of woke of nog iets ergers?

Moneyman

Geweldig, dank voor de tip!

Erthanax

scharrelschipper schreef:
01 nov 2023 21:03
Denk dat ik dat maar op mijn verlanglijstje voor de goedheiligman ga zetten.
Of is dat links,rechts of woke of nog iets ergers?
Het is vooral grappig. Kan de boze koningin de jager op staande voet ontslaan als ze merkt dat hij Sneeuwwitje niet heeft gedood? Kan de vrouw van Blauwbaard wel erven, nu ze hem heeft laten ombrengen door haar broers? Hoe zit het met de productaansprakelijkheid van de fabrikant van het spinnewiel van Doornroosje? Dat soort prangende vragen komt uitgebreid aan de orde.

Keurig uitgevoerd: 128 pag., gebonden, linnen band, leeslint, illustraties in kleur. Met € 35,— niet heel goedkoop, maar het is te doen.

Voor hetzelfde geld koop je bv ook Dutch landscape van 336 pag. in full colour, bomvol mooie foto’s en verhelderende kaartjes en diagrammen. In tien hoofdstukken een overzicht over de totstandkoming van het Nederlandse landschap in zijn diverse verschijningsvormen. Wel in het Engels.

Tot zover de boekenrubriek. Terug naar de huiskamer. [Jingle instarten]

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lijkt me een leuk boek.

Leuk ook die voorbeelden. Vrouw van Blauwbaard is mijns inziens onwaardig om te erven.

Erthanax

Nou, dat kon nog wel eens meevallen dan. Of tegen. De auteur vindt het jammer dat het sprookje niet aangeeft wat er gebeurt met de gevonden stoffelijke overschotten van eerdere echtgenotes :mrgreen:

witte angora

Met de vele kleurige haardossen die je steeds meer in het straatbeeld ziet wordt Blauwbaard ineens toch wat minder sprookjesachtig, eerlijk gezegd. Lichtblauw, Koningsblauw of Nachtblauw? Maakt nog wel een verschilletje.

Erthanax

Kobaltblauw, Pruisisch blauw, bontenblauw. Het wordt me groen en geel voor de ogen!

witte angora

Je hebt het verkeerde jaargetijde voor ogen. Het voorjaar is allang voorbij. We zitten nu in de herfst.

Moneyman

Erthanax schreef:
01 nov 2023 21:33
Voor hetzelfde geld koop je bv ook Dutch landscape van 336 pag. in full colour, bomvol mooie foto’s en verhelderende kaartjes en diagrammen. In tien hoofdstukken een overzicht over de totstandkoming van het Nederlandse landschap in zijn diverse verschijningsvormen. Wel in het Engels.

Tot zover de boekenrubriek. Terug naar de huiskamer. [Jingle instarten]
Sorry, ik ga nog even door ;-)

Als je dan tóch bij de natuurfoto's bent aangeland, en van fotografie houdt, kan ik je dit boek zeer aanbevelen.

Afbeelding

Erthanax

Om misverstanden te voorkomen, in Dutch landscape staat maar weinig natuurfotografie, omdat het over het landschap gaat. Afgezien van dat detail, Adri de Visser maakte inderdaad fantastische foto’s!👌
Op de bol-pagina van dat boek staat ook een boek van Eddy van Gestel, ook zo’n geweldige fotograaf, vooral van mensen. Zijn portretten zijn soms merkwaardig, maar altijd prachtig, vooral op kloek formaat.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mij lijkt het eigenlijk heel interessant om een beeld te krijgen van het Nederlandse landschap van 1000 jaar geleden (voor de inpoldering). Ook welke dieren er in het wild rondliepen en dergelijke. In de middeleeuwen en de eeuwen daarna is ons land natuurlijk heel erg veranderd. Veeteelt heeft gezorgd voor heides, die voorheen schaars waren, en minder bossen. Ook is natuurlijk het uitbreiden van bebouwing door stijgende inwonertal een oorzaak van minder bossen. Ik denk dat als er meer bos is geweest, dat er ook meer grotere diersoorten waren. De wolf is natuurlijk een voorbeeld, maar zouden er ook beren en andere grote dieren hebben geleefd, die er nu niet meer zijn?

Moneyman

Nijogeth schreef:
02 nov 2023 15:02
Mij lijkt het eigenlijk heel interessant om een beeld te krijgen van het Nederlandse landschap van 1000 jaar geleden (voor de inpoldering).
Een natuurlijker en verder teruggaande variant op deze site dus. Eens; zou me heel gaaf lijken.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er schijnt dus al een hele lijst van dieren die in Nederland leefden te vinden te zijn op wikipedia. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_v ... _Nederland

Stiekem zou ik de lynx graag terugzien, ik vind dat prachtige beesten om te zien.

Plaats reactie