Huiskamer
Re: Huiskamer
Misschien zien we de buidelwolf ook weer terug, ze hebben er geloof ik DNA van.
Daar zou je dan voor naar Tasmanië moeten, want dat was het oorspronkelijke leefgebied.
Dat weet ik. Maar het zou wel apart zijn als het allemaal lukt.
-
Iemand last van Ciaran?
Bij onze dochter is een stuk schutting omgewaaid.
Wij zijn gister en eergister de Zeeuwse en Zuid Hollandse stromen overgestoken en toen nog niks aan de hand,net op tijd dus.
Nu in het Brabantse land vlakbij een brouwerij is de scheepvaart gestopt omdat men de bruggen niet meer durft te bedienen wegens de wind.
Straks zitten ze hier zonder bier!
Bij onze dochter is een stuk schutting omgewaaid.
Wij zijn gister en eergister de Zeeuwse en Zuid Hollandse stromen overgestoken en toen nog niks aan de hand,net op tijd dus.
Nu in het Brabantse land vlakbij een brouwerij is de scheepvaart gestopt omdat men de bruggen niet meer durft te bedienen wegens de wind.
Straks zitten ze hier zonder bier!
-
Oeps! Gelukkig heb ik nog een voorraadje voor een week of vier. Zal dat genoeg zijn? Of moet ik nu nog gauw naar de winkel om te hamsteren?
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Ach aan dat slootwater dat ze daar in flessen vullen mis je weinig.
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Komt goed,net vijf minuten geleden zijn de bruggen weer in bedrijf.witte angora schreef: ↑02 nov 2023 19:00Oeps! Gelukkig heb ik nog een voorraadje voor een week of vier. Zal dat genoeg zijn? Of moet ik nu nog gauw naar de winkel om te hamsteren?
-
Mee eens wat betreft de pils.juliomariner schreef: ↑02 nov 2023 19:07Ach aan dat slootwater dat ze daar in flessen vullen mis je weinig.
Heb ooit in een ver verleden wel eens een "Dortmunder"van dat merk gedronken,dat was goed te doen.
Geen idee of dat nog bestaat.
-
De meeste Dortmunder bieren zijn uit de productie genomen. Het Dort van de Alfa brouwerij is een van de weinigen die nog wel verkrijgbaar zijn.
scharrelschipper
en Thijs124
vinden dit leuk
In Nijmegen was een cafe dat beweerde alle Nederlandse en Belgische bieren te hebben. Ik weet niet of dat cafe nog bestaat maar daar zou een "Dortmunder" nog te bestellen zijn dan.scharrelschipper schreef: ↑02 nov 2023 19:58Mee eens wat betreft de pils.juliomariner schreef: ↑02 nov 2023 19:07Ach aan dat slootwater dat ze daar in flessen vullen mis je weinig.
Heb ooit in een ver verleden wel eens een "Dortmunder"van dat merk gedronken,dat was goed te doen.
Geen idee of dat nog bestaat.
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk.Bezorgdeburger schreef: ↑03 nov 2023 08:36In Nijmegen was een cafe dat beweerde alle Nederlandse en Belgische bieren te hebben.
Ik zat vannacht een interview te kijken met Elon Musk.
Wat zou Nederland eigenlijk doen als ze meer zeggenschap zouden hebben over twitter vraag ik me wel eens af.
Zouden ze "fake" nieuws verbieden? Zouden ze twitter flink monitoren?
Ja, ik weet dat het nu X heet.
Wat zou Nederland eigenlijk doen als ze meer zeggenschap zouden hebben over twitter vraag ik me wel eens af.
Zouden ze "fake" nieuws verbieden? Zouden ze twitter flink monitoren?
Ja, ik weet dat het nu X heet.
-
Er zou een werkgroep gevormd worden die zich over de nieuwe naam moet gaan buigen. Er is voor 'X' gekozen, maar misschien is 'Y' ook wel een optie. En dan meteen maar alle letters van het alfabet om vooral niemand uit te sluiten. Helaas is dat te simpel gesteld, dus er komen nog verscheidene subvragen die in subcommissies worden onderzocht en besproken.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Musk kennende zal er wellicht nog een S, 3 en Y variant komen. S, 3, X, Y. Die typenamen zijn bij Tesla ook niet heel toevallig zo gekozen.witte angora schreef: ↑03 nov 2023 11:11Er zou een werkgroep gevormd worden die zich over de nieuwe naam moet gaan buigen. Er is voor 'X' gekozen, maar misschien is 'Y' ook wel een optie. En dan meteen maar alle letters van het alfabet om vooral niemand uit te sluiten. Helaas is dat te simpel gesteld, dus er komen nog verscheidene subvragen die in subcommissies worden onderzocht en besproken.
S 5 past beter bij Musk.
2 gokbedrijven, die al voordat het legaal was de mogelijkheid hadden om vanuit Nederland te gokken, moeten gokkers die flink geld hebben verloren dit verloren geld terug betalen, heeft de rechter besloten?
Is dit niet een hele verkeerde manier van aanpak? Kunnen deze gokbedrijven dan ook gewonnen geld terug vorderen van degenen die er geld aan wonnen? In mijn ogen had er een boete voor die bedrijven moeten zijn, maar verloren geld is verloren geld in mijn ogen.
Is dit niet een hele verkeerde manier van aanpak? Kunnen deze gokbedrijven dan ook gewonnen geld terug vorderen van degenen die er geld aan wonnen? In mijn ogen had er een boete voor die bedrijven moeten zijn, maar verloren geld is verloren geld in mijn ogen.
-
Mee eens, met de laatste zin,in principe.Nijogeth schreef: ↑03 nov 2023 18:412 gokbedrijven, die al voordat het legaal was de mogelijkheid hadden om vanuit Nederland te gokken, moeten gokkers die flink geld hebben verloren dit verloren geld terug betalen, heeft de rechter besloten?
Maar ja,gokken is een ziekte, zegt men, dus moeten die mensen beschermd worden.
Dat soort zaken krijg je in een aangeharkt en overgereguleerd land als het onze.
Tja, ik denk dat het te maken heeft met het type rechtzaak.Nijogeth schreef: ↑03 nov 2023 18:412 gokbedrijven, die al voordat het legaal was de mogelijkheid hadden om vanuit Nederland te gokken, moeten gokkers die flink geld hebben verloren dit verloren geld terug betalen, heeft de rechter besloten?
Eiser is een gokker die als eis heeft gesteld dat deze geld terug wil. Bij verstek veroordeeld en eis dus toegewezen.
Het is geen strafzaak, dus namens wie wordt er een boete opgelegd en krijgt dit dan?
Het is toch belachelijk dat de eiser iets illegaals doet (namelijk illegaal gokken) en daar uiteindelijk voor beloond wordt? Ongeacht of de overheid er mee gemoeid is, had de rechter moeten zeggen 'Dus, u besluit illegaal te gokken en verliest en nu wilt u uw geld terug? Dat is het risico van het vak. Tot ziens!'
scharrelschipper
en juliomariner
vinden dit leuk