Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien zien we de buidelwolf ook weer terug, ze hebben er geloof ik DNA van.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daar zou je dan voor naar Tasmanië moeten, want dat was het oorspronkelijke leefgebied.

Onkruid71

Dat weet ik. Maar het zou wel apart zijn als het allemaal lukt.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Iemand last van Ciaran?
Bij onze dochter is een stuk schutting omgewaaid.
Wij zijn gister en eergister de Zeeuwse en Zuid Hollandse stromen overgestoken en toen nog niks aan de hand,net op tijd dus.
Nu in het Brabantse land vlakbij een brouwerij is de scheepvaart gestopt omdat men de bruggen niet meer durft te bedienen wegens de wind.
Straks zitten ze hier zonder bier!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Oeps! Gelukkig heb ik nog een voorraadje voor een week of vier. Zal dat genoeg zijn? Of moet ik nu nog gauw naar de winkel om te hamsteren?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ach aan dat slootwater dat ze daar in flessen vullen mis je weinig.

scharrelschipper

witte angora schreef:
02 nov 2023 19:00
Oeps! Gelukkig heb ik nog een voorraadje voor een week of vier. Zal dat genoeg zijn? Of moet ik nu nog gauw naar de winkel om te hamsteren?
Komt goed,net vijf minuten geleden zijn de bruggen weer in bedrijf.

scharrelschipper

juliomariner schreef:
02 nov 2023 19:07
Mee eens wat betreft de pils.
Heb ooit in een ver verleden wel eens een "Dortmunder"van dat merk gedronken,dat was goed te doen.
Geen idee of dat nog bestaat.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De meeste Dortmunder bieren zijn uit de productie genomen. Het Dort van de Alfa brouwerij is een van de weinigen die nog wel verkrijgbaar zijn.

Bezorgdeburger

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

scharrelschipper schreef:
02 nov 2023 19:58
juliomariner schreef:
02 nov 2023 19:07
Mee eens wat betreft de pils.
Heb ooit in een ver verleden wel eens een "Dortmunder"van dat merk gedronken,dat was goed te doen.
Geen idee of dat nog bestaat.
In Nijmegen was een cafe dat beweerde alle Nederlandse en Belgische bieren te hebben. Ik weet niet of dat cafe nog bestaat maar daar zou een "Dortmunder" nog te bestellen zijn dan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
03 nov 2023 08:36
In Nijmegen was een cafe dat beweerde alle Nederlandse en Belgische bieren te hebben.
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

Onkruid71

Ik zat vannacht een interview te kijken met Elon Musk.
Wat zou Nederland eigenlijk doen als ze meer zeggenschap zouden hebben over twitter vraag ik me wel eens af.
Zouden ze "fake" nieuws verbieden? Zouden ze twitter flink monitoren?

Ja, ik weet dat het nu X heet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zou een werkgroep gevormd worden die zich over de nieuwe naam moet gaan buigen. Er is voor 'X' gekozen, maar misschien is 'Y' ook wel een optie. En dan meteen maar alle letters van het alfabet om vooral niemand uit te sluiten. Helaas is dat te simpel gesteld, dus er komen nog verscheidene subvragen die in subcommissies worden onderzocht en besproken.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
03 nov 2023 11:11
Er zou een werkgroep gevormd worden die zich over de nieuwe naam moet gaan buigen. Er is voor 'X' gekozen, maar misschien is 'Y' ook wel een optie. En dan meteen maar alle letters van het alfabet om vooral niemand uit te sluiten. Helaas is dat te simpel gesteld, dus er komen nog verscheidene subvragen die in subcommissies worden onderzocht en besproken.
Musk kennende zal er wellicht nog een S, 3 en Y variant komen. S, 3, X, Y. Die typenamen zijn bij Tesla ook niet heel toevallig zo gekozen.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

S 5 past beter bij Musk. :roll:

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
02 nov 2023 15:40
Stiekem zou ik de lynx graag terugzien, ik vind dat prachtige beesten om te zien.
Een keer op vakantie gaan in een bergachtig gebied met veel bos. Sachsen en verder van Kärnten tot Macedonië.

Nijogeth

2 gokbedrijven, die al voordat het legaal was de mogelijkheid hadden om vanuit Nederland te gokken, moeten gokkers die flink geld hebben verloren dit verloren geld terug betalen, heeft de rechter besloten?

Is dit niet een hele verkeerde manier van aanpak? Kunnen deze gokbedrijven dan ook gewonnen geld terug vorderen van degenen die er geld aan wonnen? In mijn ogen had er een boete voor die bedrijven moeten zijn, maar verloren geld is verloren geld in mijn ogen.

scharrelschipper

Nijogeth schreef:
03 nov 2023 18:41
2 gokbedrijven, die al voordat het legaal was de mogelijkheid hadden om vanuit Nederland te gokken, moeten gokkers die flink geld hebben verloren dit verloren geld terug betalen, heeft de rechter besloten?

Is dit niet een hele verkeerde manier van aanpak? Kunnen deze gokbedrijven dan ook gewonnen geld terug vorderen van degenen die er geld aan wonnen? In mijn ogen had er een boete voor die bedrijven moeten zijn, maar verloren geld is verloren geld in mijn ogen.
Mee eens, met de laatste zin,in principe.
Maar ja,gokken is een ziekte, zegt men, dus moeten die mensen beschermd worden.
Dat soort zaken krijg je in een aangeharkt en overgereguleerd land als het onze.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
03 nov 2023 18:41

Tja, ik denk dat het te maken heeft met het type rechtzaak.
Eiser is een gokker die als eis heeft gesteld dat deze geld terug wil. Bij verstek veroordeeld en eis dus toegewezen.
Het is geen strafzaak, dus namens wie wordt er een boete opgelegd en krijgt dit dan?

Nijogeth

Het is toch belachelijk dat de eiser iets illegaals doet (namelijk illegaal gokken) en daar uiteindelijk voor beloond wordt? Ongeacht of de overheid er mee gemoeid is, had de rechter moeten zeggen 'Dus, u besluit illegaal te gokken en verliest en nu wilt u uw geld terug? Dat is het risico van het vak. Tot ziens!'

Plaats reactie