Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
03 nov 2023 19:17
Het is toch belachelijk dat de eiser iets illegaals doet (namelijk illegaal gokken) en daar uiteindelijk voor beloond wordt? Ongeacht of de overheid er mee gemoeid is, had de rechter moeten zeggen 'Dus, u besluit illegaal te gokken en verliest en nu wilt u uw geld terug? Dat is het risico van het vak. Tot ziens!'
Een consument die iets verkeerd doet wordt nu eenmaal beter beschermd dan een bedrijf dat geld verdient aan de illegale activiteit.
Maar je wil bedrijven dus belonen voor het uitvoeren van illegale activiteiten.. Er kan je immers niets gebeuren behalve een standje van de rechter..

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, ik had ze een boete gegeven en uitgesloten van de legale markt. Dat zou terecht zijn geweest. Alleen daar ging de rechtszaak niet over. Nu beloon je gokkers voor het illegaal gokken.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
03 nov 2023 20:01
Nee, ik had ze een boete gegeven en uitgesloten van de legale markt. Dat zou terecht zijn geweest. Alleen daar ging de rechtszaak niet over. Nu beloon je gokkers voor het illegaal gokken.
Je kan iets terecht vinden, maar dat is gewoon geen optie voor de rechter..
Of je beloont in dit geval de gokker ( hoewel je natuurlijk niets beloont ), of het gokbedrijf...
Veroordeeld bij verstek.. Dus ja.. En dat hadden ze natuurlijk ook wel aan zien komen.. Wat had je willen doen dan als verdediging.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
03 nov 2023 19:10
Nijogeth schreef:
03 nov 2023 18:41
2 gokbedrijven, die al voordat het legaal was de mogelijkheid hadden om vanuit Nederland te gokken, moeten gokkers die flink geld hebben verloren dit verloren geld terug betalen, heeft de rechter besloten?

Is dit niet een hele verkeerde manier van aanpak? Kunnen deze gokbedrijven dan ook gewonnen geld terug vorderen van degenen die er geld aan wonnen? In mijn ogen had er een boete voor die bedrijven moeten zijn, maar verloren geld is verloren geld in mijn ogen.
Tja, ik denk dat het te maken heeft met het type rechtzaak.
Eiser is een gokker die als eis heeft gesteld dat deze geld terug wil. Bij verstek veroordeeld en eis dus toegewezen.
Het is geen strafzaak, dus namens wie wordt er een boete opgelegd en krijgt dit dan?
Er is toch juist geen boete opgelegd??
Dat was wat Nijogeth logisch vond,maar wat niet aan de orde was.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor wie een account bij DPG Media heeft: op de site van Tubantia de reeks 'van Torentje naar Torentje' te zien / terug te kijken. Lijsttrekkersgesprekken met Ron Freser en de redactie van Tubantia. Wel de moeite waard, behoorlijk verschil met hoe andere media deze mensen neerzetten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Je hoeft niet persé een account te hebben:
ik toetste in : gesprek Pieter Omtzigt van Torentje naar Torentje bij Tubantia en je kunt het hele interview bekijken en beluisteren.
Mooi rustig interview, waar men de tijd nam en er geen hijgerige vragen als kanonskogels werden afgevuurd 🚩🚩.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor mij staat het ondertussen wel al vast. Mijn stem gaat naar Ja21 en ik hoop dat Yesilgoz de minister president gaat worden. Het zou ook mooi zijn. Een Turkse vrouw die uitdraagt dat je door hard werken en meedoen in de Nederlandse cultuur alles kunt bereiken in Nederland.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
07 nov 2023 22:09
Voor mij staat het ondertussen wel al vast. Mijn stem gaat naar Ja21 en ik hoop dat Yesilgoz de minister president gaat worden.
Als je deze mevrouw als MP wilt, kun je beter op haar (partij) stemmen. Het verkiezingsprogramma van haar partij bevat taaljuweeltjes zoals We staan vast op het spoor omdat de overvolle trein niet rijdt.

Yesilgöz is voor ons afgevallen door een moment bij College Tour. Student met ggz-ervaring mocht zijn vraag stellen. Caroline van der Plas reageerde empathisch-persoonlijk en kleurde zijn verhaal nog verder in. Daarna Dilan met 'ik ook, ik ook, ik weet er ook alles van'. Nee, schat, als je in Amsterdam als ambtenaar op het zorgbureau hebt gewerkt, dan weet je er niets van, omdat jij aan de andere kant zat - jij had geen hulp nodig, je moest het organiseren en zowel de student als Caroline hebben je net verteld, waar dat toe heeft geleid. Anders gezegd: je bent een heel gewone politica.

Nijogeth gaat voor Ja21. Op de onderwerpen Asiel/Migratie en Europese Unie zijn veel wensen allang realiteit of strijdig met EU-recht of andere verdragen of geen bevoegdheid voor de Nederlandse regering, maar juist voor de Europese Commissie. Bij de andere hoofstukken in het programma is deze partij inwisselbaar. Weinig concreets, een hoog 'ja, dat vind ik ook' gehalte. Mijn indruk: meer dagdroom en luchtkasteel dan realisme.

Ik ben ondertussen bij stemhulp nummer 4 aangekomen en 4 keer een andere partij :D

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Daarna Dilan met 'ik ook, ik ook, ik weet er ook alles van'. Nee, schat, als je in Amsterdam als ambtenaar op het zorgbureau hebt gewerkt, dan weet je er niets van, omdat jij aan de andere kant zat - jij had geen hulp nodig,
Zo heeft ze het helemaal niet gezegd. Bovendien heb ik liever een MP die zelf geen hulp nodig had voor ernstige emotionele problemen. Een politicus moet emotioneel stabiel zijn en stevig in zijn of haar schoenen staan.

Verder vind ik 'schat' behoorlijk denigrerend. Als je haar naam niet weet, zeg je maar mevrouw.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
08 nov 2023 00:07
Zo heeft ze het helemaal niet gezegd.
Klopt, ik vat het samen. Als je het terugkijkt, zie je dat Van der Plas en Omtzigt wel kennis van de materie hebben, Yesilgöz zat eromheen te praten.
ZeerPrivé schreef:
08 nov 2023 00:07
Bovendien heb ik liever een MP die zelf geen hulp nodig had voor ernstige emotionele problemen. Een politicus moet emotioneel stabiel zijn en stevig in zijn of haar schoenen staan.
Een burnout is iets compleet anders dan een ernstig emotioneel probleem. In het geval van Omtzigt: als je weet wat er allemaal is geprobeerd om de man te slopen, dan valt deze schade nog mee. Ernstiger vind ik de groep, die hem opzettelijk heeft tegengewerkt. Daar zitten de types, die ongeschikt zijn om een land te besturen.
Ik heb overigens geen voorkeur voor een MP, het is een functie waar je in groeit.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat vond ik ook het probleem de afgelopen jaren, dat politici best wel vaak lieten merken dat ze niet wat er nou precies wat er door de burgers bedoeld werd.

En tja, als je wat wilt oplossen, zul je toch alle ins en outs moeten weten, will je het kunnen oplossen.

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jablan schreef:
08 nov 2023 13:32
ZeerPrivé schreef:
08 nov 2023 00:07
Zo heeft ze het helemaal niet gezegd.
Klopt, ik vat het samen. Als je het terugkijkt, zie je dat Van der Plas en Omtzigt wel kennis van de materie hebben, Yesilgöz zat eromheen te praten.
ZeerPrivé schreef:
08 nov 2023 00:07
Bovendien heb ik liever een MP die zelf geen hulp nodig had voor ernstige emotionele problemen. Een politicus moet emotioneel stabiel zijn en stevig in zijn of haar schoenen staan.
Een burnout is iets compleet anders dan een ernstig emotioneel probleem. In het geval van Omtzigt: als je weet wat er allemaal is geprobeerd om de man te slopen, dan valt deze schade nog mee. Ernstiger vind ik de groep, die hem opzettelijk heeft tegengewerkt. Daar zitten de types, die ongeschikt zijn om een land te besturen.
Ik heb overigens geen voorkeur voor een MP, het is een functie waar je in groeit.
Ik heb het niet over een burnout en heb het ook niet speciaal over Omtzigt, maar ik vind hem voor die functie ongeschikt en dat heeft niets met zijn burnout te maken.
Hoewel ik uit eigen ervaring weet dat je na een burnout toch wat sneller/makkelijker onderuit gaat. Ik zou dus mezelf ook niet geschikt vinden voor MP. :wink: Jammer, want voor de rest voldoe ik aan alle eisen en beschik ik over alle kwaliteiten. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

OMG, een man in zo'n pak naast je op de bank (of nog erger naast je in bed) is een gegronde reden om meteen echtscheiding aan te vragen https://www.action.com/nl-nl/

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik moet er sowieso niet aan denken.... een man bij mij in bed.
En dat geframe dat Omtzigt het niet zou kunnen? Wie wil je dan? Rutte5, Paternotte1 of Mona1?
Of toch maar weer Balkenende uit de mottenballen halen?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog erger dan de eikeltjes pyjama van Klaver.

Echtscheiding wordt meteen toegewezen, plus smartengeld. 😁

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tja ze kunnen allemaal zo als Rutte, die het idee heeft dat hij daar het manneke uithangt, die denkt dat hij wat te zeggen heeft in Isreal. 🤣😂🤣

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
08 nov 2023 17:28
Ik moet er sowieso niet aan denken.... een man bij mij in bed.
En dat geframe dat Omtzigt het niet zou kunnen? Wie wil je dan? Rutte5, Paternotte1 of Mona1?
Of toch maar weer Balkenende uit de mottenballen halen?
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is, en Omtzigt bekt stukken beter in de TK dan als MP. Dat zal hij zelf ook heel goed weten. Als hij dicht bij zichzelf blijft, schuift hij iemand anders naar voren als MP.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nederland zit voor met psychologen die dat allemaal heel goed weten.
Ik denk dat dat nog altijd aan Omtzigt zelf is omdat te beslissen.
Het feit al dat er door andere over begonnen wordt vind ik wel een beetje manupilatief.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Omtzigt lijkt me een prima kerel, maar niet geschikt als MP. Daar moet je wat soepeler voor zijn.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
07 nov 2023 23:26
Als je deze mevrouw als MP wilt, kun je beter op haar (partij) stemmen.
Nee, want dat is niet de partij waar ik op wil stemmen. Ik ben echter realistisch en weet dat JA21 verre van de grootste partij gaat worden. Ze vertegenwoordigen echter het beste mijn stem. En dat sommige dingen niet mogen vanwege de wetgeving, dat kan. Daar zijn wetgevers toch voor? Wetten aanpassen als dat noodzakelijk is om het land vooruit te helpen.

Het opvangen van migranten in de eigen regio, zoals Denemarken doet, is helemaal niet tegen de Europese wetgeving en een prima oplossing om het hier veiliger en minder druk te hebben.

Het eisen dat mensen die hierheen komen voor werk eerst een plek om te wonen en te werken hebben, is ook prima verdedigbaar.

Sowieso zijn veel van die Europese verdragen verouderd, gericht op een andere samenleving en moeten we die niet meer al te serieus nemen. Ze zijn aan verandering toe in mijn ogen.

Plaats reactie