Nijogeth schreef: ↑07 nov 2023 22:09
Voor mij staat het ondertussen wel al vast. Mijn stem gaat naar Ja21 en ik hoop dat Yesilgoz de minister president gaat worden.
Als je deze mevrouw als MP wilt, kun je beter op haar (partij) stemmen. Het verkiezingsprogramma van haar partij bevat taaljuweeltjes zoals
We staan vast op het spoor omdat de overvolle trein niet rijdt.
Yesilgöz is voor ons afgevallen door een moment bij College Tour. Student met ggz-ervaring mocht zijn vraag stellen. Caroline van der Plas reageerde empathisch-persoonlijk en kleurde zijn verhaal nog verder in. Daarna Dilan met 'ik ook, ik ook, ik weet er ook alles van'. Nee, schat, als je in Amsterdam als ambtenaar op het zorgbureau hebt gewerkt, dan weet je er niets van, omdat jij aan de andere kant zat - jij had geen hulp nodig, je moest het organiseren en zowel de student als Caroline hebben je net verteld, waar dat toe heeft geleid. Anders gezegd: je bent een heel gewone politica.
Nijogeth gaat voor Ja21. Op de onderwerpen Asiel/Migratie en Europese Unie zijn veel wensen allang realiteit of strijdig met EU-recht of andere verdragen of geen bevoegdheid voor de Nederlandse regering, maar juist voor de Europese Commissie. Bij de andere hoofstukken in het programma is deze partij inwisselbaar. Weinig concreets, een hoog 'ja, dat vind ik ook' gehalte. Mijn indruk: meer dagdroom en luchtkasteel dan realisme.
Ik ben ondertussen bij stemhulp nummer 4 aangekomen en 4 keer een andere partij